Național

Cioloş: Ce hârtii ''taie'' Guvernul

Ziarul de Vrancea
20 iun 2016 796 vizualizări
Guvernul a elaborat un proiect de OUG care prevede măsuri menite să ducă la debirocratizarea instituţiilor, printre care reducerea situaţiilor în care se cer copii legalizate după documente, obligaţia să se primească copii şi în format electronic, plata online a amenzilor şi taxelor de timbru.

Potrivit proiectului de ordonanţă de urgenţă elaborat ca urmare a propunerilor venite prin intermediul proiectului cunoscut sub denumirea de ''Comisia de tăiat hârtii'', care se află în faza de avizare şi consultare, instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale care solicită copia în format fizic pe hârtie după actul de identitate ca şi condiţie pentru furnizarea unui serviciu public vor elimina această cerinţă acolo unde există tehnologia pentru a scana sau pentru a primi şi procesa o copie în format electronic. De asemenea, instituţiile publice vor fi obligate să reducă situaţiile în care se solicită depunerea copiilor legalizate după documente, înlocuindu-le cu declaraţii pe propria răspundere sau cu certificări cu originalul de către funcţionar.

Se modifică legea cazierului judiciar

''Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale au obligaţia să îşi dezvolte până cel târziu la finalul anului 2018 capacitatea tehnică, astfel încât comunicarea de date, informaţii sau documente între acestea să se facă în format electronic'', se mai arată în proiectul de OUG.
Guvernul introduce facilităţi şi în privinţa taxelor extrajudiciare de timbru. Astfel, prin OUG sunt scutite de taxe extrajudiciare de timbru eliberarea cazierului judiciar şi examinarea conducătorilor de autovehicule în vederea obţinerii permisului de conducere, o serie de taxe de timbru de valoare mică fiind eliminate.
Amenzile care se cuvin bugetului de stat pot fi achitate prin intermediul instrumentelor de plată electronică în cadrul Ghişeului virtual de plăţi. De asemenea, Executivul modifică şi legea privind cazierul judiciar astfel încât autorităţile şi instituţiile publice, altele decât cele din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, să obţină certificatul de cazier judiciar în mod direct de la Ministerul Afacerilor Interne (MAI), scutind cetăţeanul de obţinerea acestuia, caz în care taxa de eliberare şi taxa extrajudiciară de timbru vor fi eliminate.
Astfel, orice altă instituţie publică, cu excepţia celor prevăzute deja în lege, va solicita electronic unităţilor specializate ale Ministerului Afacerilor Interne, în baza consimţământului scris al solicitantului, copie de pe cazierul judiciar al persoanei pentru care se efectuează verificări specifice. Unităţile specializate ale Ministerului Afacerilor Interne vor furniza electronic copiile solicitate într-un termen de 24 de ore de la primirea solicitării, iar persoana pentru care se efectuează verificări specifice este scutită de plata serviciului.
Un alt capitol avut în vedere de Guvern se referă la simplificarea obţinerii paşaportului, taxa specifică urmând a fi plătită şi online.

Peste 3.000 de propuneri din partea cetăţenilor

De asemenea, procedurile de obţinere a indemnizaţiei pentru creşterea copilului, a stimulentului de inserţie şi a alocaţiei de stat vor fi simplificate, potrivit Executivului. Astfel, se elimină cerinţa de legalizare a copiilor după documentele justificative; în cazul copiilor născuţi în străinătate certificatul sau extrasul de naştere, după caz, se va solicita în traducere autorizată nu şi prin legalizare; în situaţiile în care există posibilitatea tehnică, primăria va transmite agenţiei pentru plăţi şi inspecţie socială documentele de solicitare a dreptului şi în format electronic (scanate); se va introduce posibilitatea de certificare a cererii de către primar sau persoana desemnată de acesta, prin semnătură electronică; se simplifică procedura de solicitare a unui nou drept în cazurile de suprapunere a drepturilor pentru copii născuţi în perioada de concediu, prin depunerea cererii şi prezentarea numai a documentelor suplimentare care atestă noua situaţie, respectiv certificatul de naştere a următorului copil sau actele care atestă situaţia juridică a acestuia faţă de solicitant, precum şi, dacă este cazul actele care atestă realizarea de venituri.
''Comisia de tăiat hârtii'' a primit în jur de 3000 de propuneri din partea cetăţenilor şi a companiilor în 15 zile.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.