Proiect: Românii ar putea primi tichete de bicicletă
Angajatorii ar putea acorda angajaţilor subvenţii sub forma unor tichete de bicicletă (tichete valorice pentru achiziţionarea bicicletelor), o dată la trei ani, valoarea maximă a subvenţiei fiind de 1.500 lei, potrivit UNPR.
Aceste tichete vor putea fi utilizate atât pentru achiziţionarea de biciclete, dar şi pentru accesorii, piese de schimb, unelte şi produse de întreţinere sau echipamentul pe care îl poartă ciclistul. Totodată, liderul UNPR vrea ca angajatorii să poată acorda indemnizaţii pentru mersul pe bicicletă angajaţilor care utilizează acest mijloc de transport pentru a se deplasa la locul de muncă sau pentru deplasările în interes de serviciu. Această indemnizaţie este acordată tot sub forma tichetelor de bicicletă, într-o limită anuală de 300 lei, pentru o valoare de 0,33 lei/kilometru. Angajatorii au libertatea de a defini, după consultarea angajaţilor vizaţi, lista documentelor justificative necesare acordării indemnizaţiei şi frecvenţa prezentării acestora. Legea se inspiră din iniţiative similare implementate de mai multe state UE pentru încurajarea cumpărării unei biciclete în vederea efectuării traseului domiciliu-loc de munca-domiciliu (Olanda, Irlanda, Regatul Unit) şi pentru deplasările în interes profesional (Olanda, Belgia, Regatul Unit, Austria), prin aşa-numitele indemnizaţii de kilometraj pentru bicicletă. Franţa este unul dintre statele europene care la rândul său încurajează folosirea bicicletei pentru deplasările în interes de serviciu.
"Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, 15 minute petrecute pe bicicletă pe zi pot creşte durata de viaţă cu până la 7 ani. Utilizarea pe scară largă a bicicletei pentru deplasările cotidiene, începând cu cele între domiciliu şi locul de muncă, reduce mortalitatea şi aduce o îmbunătăţire substanţială a stării de sănătate a populaţiei, care se traduce şi printr-o reducere a cheltuielilor publice de sănătate şi prin creşterea productivităţii", mai arată UNPR.