Dacia caştigă teren în Marea Britanie şi pierde în Germania
Înmatriculările Dacia în Marea Britanie au crescut cu 5,78% în primele opt luni ale anului, faţă de intervalul similar din 2014, la 15.931 autoturisme, în timp ce piaţa a avansat cu 6,6%, la 1.634.369 unităţi, potrivit datelor publicate de Asociaţia britanică a producătorilor şi dealerilor auto. Cota Dacia pe piaţa britanică a stagnat la 0,97% în primele opt luni. În luna august, vanzările Dacia în Marea Britanie au scăzut cu 37,06%, la 428 de autoturisme înmatriculate, iar cota de piaţă a scăzut de la 0,94% în urmă cu un an la 0,54%. În primele opt luni, între marii producători auto, Ford a înregistrat o creştere de 2,3% a înmatriculărilor, la 213.245 autoturisme, Vauxhall un declin de 0,55%, la 168.152 unităţi, în timp ce vanzările Volkswagen au urcat cu 9,45%, la 143.178 unităţi. În cazul mărcii Renault, înmatriculările au avansat în primele opt luni cu 16,78%, la 44.073 de autoturisme. În Franţa, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au scăzut cu 7,3% în primele opt luni ale acestui an, la 67.098 de unităţi, înregistrand cel mai puternic declin în randul mărcilor cu un volum mare al vanzărilor, în timp ce piaţa a înregistrat o creştere de 5,9%, la 1.256.670 de unităţi. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Germania au scăzut cu 6,7% în primele opt luni ale anului 2015, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 31.893 autoturisme, în timp ce piaţa a urcat cu 5,6%, la 2.135.459 unităţi, potrivit datelor publicate de Biroul german de înmatriculări auto. În primele opt luni, Dacia a înregistrat pe piaţa germană o cotă de 1,5%. Vanzările de autoturisme noi Dacia în Germania au scăzut în luna august cu 2,2%, la 3.813 unităţi, iar cota de piaţă a atins 1,7%. Pe ansamblul pieţei germane, înmatriculările au avansat în august cu 6,2%, la 226.314 autoturisme. Între producătorii cu volum mare al vanzărilor, Toyota este singura marcă, în afară de Dacia, cu o evoluţie negativă a înmatriculărilor pe piaţa germană în primele opt luni, cu o scădere de 7,3%, la 42.617 autoturisme. Înmatriculările de maşini noi ale mărcii Renault, parte a grupului cu acelaşi nume, care deţine şi Dacia, au crescut în primele opt luni cu 2,9%, la 70.813 unităţi, conferind mărcii o cotă de piaţă de 3,3%. În luna august, vanzările mărcii Renault au crescut cu 26,5%, la 8.605 autoturisme, cota de piaţă fiind de 3,8%. Vanzările liderului de piaţă Volkswagen au crescut cu 6,4% în primele opt luni, la 458.282 autoturisme noi, iar cota de piaţă a fost de 21,5%. În august, înmatriculările VW au scăzut cu 8,8%, la 42.022 unităţi, cota de piaţă fiind de 18,6%.