Elevii români copiază şi chiulesc mai puţin decât cei din alte ţări
Elevii români copiază, absentează nemotivat şi întârzie mai puţin decât, în medie, cei din alte peste 30 de state, iar actele de vandalism, agresare şi intimidare a colegilor şi furturile sunt la un nivel mai scăzut în şcolile româneşti, potrivit unui studiu internaţional.
Rezultatele Studiului Internaţional privind Procesul de Predare-Învăţare TALIS 2013, desfăşurat în 34 de ţări, arată că dintre toţi factorii care definesc atmosfera din unităţile de învăţământ, absenteismul şi întârzierea elevilor la şcoală sunt de departe cel mai des întâlnite în ţările participante la această analiză.
Din datele comunicate în cadrul studiului rezultă că întârzierea la şcoală este apreciată la 29% în România, faţă de 52% media internaţională, absenţele nemotivate - 30%, faţă de 39% media europeană, copiatul - 5%, faţă de 13%, actele de vandalism şi furturile - 2%, faţă de 4%, intimidarea sau agresiunea verbală între elevi - 9%, faţă de 16%, rănirea fizică provocată de violenţele între elevi - 1%, faţă de 2%, intimidarea sau agresiunea verbală asupra profesorilor sau personalului - 0%, faţă de 3%, şi deţinerea sau consumul de droguri şi de alcool - 0%, faţă de 1% media internaţională.
200 de şcoli din fiecare ţară
Un indicator al atmosferei din unităţile de învăţământ în cadrul studiului este calitatea relaţiilor dintre elevi şi cadre didactice şi părerea directorilor despre aceste relaţii. Astfel, în medie, 98% dintre directorii din ţările participante la studiu au raportat relaţii bune între cadrele didactice şi elevi. De asemenea, între 91% şi 96% dintre cadrele didactice au raportat relaţii pozitive cu elevii din unităţile de învăţământ în care îşi desfăşoară activitatea.
TALIS 2013 s-a desfăşurat în 34 de ţări de pe cinci continente. Ţările participante la studiu sunt: Australia, Israel, Serbia, Brazilia, Italia, Singapore, Bulgaria, Japonia, Slovacia, Chile, Coreea de Sud, Spania, Cipru, Letonia, Suedia, Croaţia, Malaezia, Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite), Cehia, Mexic, Alberta (Canada), Danemarca, Olanda, Anglia (Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord), Estonia, Norvegia, Flandra (Belgia), Finlanda, Polonia, Statele Unite ale Americii, Franţa, Portugalia, Islanda şi România.
În fiecare ţară participantă, aproximativ 200 de şcoli au fost selectate aleatoriu să participe la studiu, pentru fiecare nivel de învăţământ pe care ţara respectivă l-a ales pentru a fi inclus în analiză. În fiecare şcoală, chestionarele au fost completate de directorul şcolii şi de alţi aproximativ 20 de profesori selectaţi aleatoriu.