Național

Sefii de la Drumuri si Poduri chemati la judecata

Mihai Boicu
21 apr 2005 368 vizualizări
Directorul general si directorul economic de la SC Drumuri si Poduri SA vor raspunde pentru un prejudiciu de 4,5 miliarde de lei in urma controlului Camerei de Conturi. Autoturismul cumparat pentru plimbarile lui Oprisan a consumat benzina de aproape 400 de milioane de lei. Din conturile blocate ale societatii s-au scos peste 100 de miliarde de lei pentru salarii de 25 de miliarde de lei.

Viorel Oglan, directorul general, si Vasile Burloiu, directorul economic de la SC Drumuri si Poduri SA Vrancea, vor raspunde pentru un prejudiciu de aproximativ 4,5 miliarde de lei. Inspectorii Camerei de Conturi Vrancea au constatat mai multe nereguli la societate, unde actionar unic este Consiliul Judetean, si vor trimite concluziile controlului Parchetului de pe linga Tribunalul Judetean Vrancea si Tribunalului Vrancea. Drumuri si Poduri, desi a platit salarii de 25 de miliarde lei, a scos peste 100 de miliarde de lei din Trezorerie cu aceasta destinatie, desi avea conturile blocate. Se banuieste ca banii au fost scursi cu interes politic. In plus, conducerea societatii este acuzata ca a platit nejustificat peste 400 de milioane de lei pentru benzina consumata de autoturismul Audi, care s-a plimbat si prin strainatate. Soferul Eduard Dumbrava, cel care ar fi condus masina, si-a luat asupra lui intreaga vina si a platit aproape 30 de milioane de lei in contul prejudiciului creat cu aceste deplasari. In momentul in care s-a cumparat autoturismul de lux, din Consiliul de Administratie al SC Drumuri si Poduri SA facea parte si deputatul liberal Corneliu Momanu, dar si Constantin Grigorica, fostul sef al Directiei de Finante Vrancea.

Neregulile care au fost semnalate de presa in ultimele luni la SC Drumuri si Poduri SA si negate cu vehementa de Marian Oprisan sint confirmate de controlul care s-a realizat pe parcursul lunii martie de Camera de Conturi Vrancea. Vasile Oglan, directorul general, si Vasile Burloiu, directorul economic, sint facuti raspunzatori pentru un prejudiciu de aproximativ 4,5 miliarde de lei. Din aceast suma, 4,1 miliarde de lei reprezinta obligatii suplimentare la buget, 370 de milioane de lei cheltuieli nejustificate si 49,7 milioane de lei foloase nerealizate. Modul in care s-a ajuns la acest prejudiciu se datoreaza intirzierii achitarii unor obligatii la buget, dar si modului in care s-a "jonglat" cu bani societatii. Astfel, anul trecut s-au realizat lucrari de 35,6 miliarde de lei, care au fost facturate cu intirziere, iar 7,3 miliarde de lei s-au facturat in acest an pentru lucrari care s-au efectuat in 2004. Inspectorii Camerei de Conturi au mai descoperit ca fonduri importate au plecat din conturile SC Drumuri si Poduri SA si au luat alta destinatie decit aceea pentru salarii. Suma care a fost scoasa cu aceasta destinatie din Trezorerie este de 104,2 miliarde de lei, care au fost transferata in conturile altor banci. Drumarii aveau conturile blocate si puteau lua bani numai pentru salarii, care s-au ridicat insa numai la valoarea de 25,5 miliarde de lei. Se pare ca foarte multe persoane cu raspundere au inchis ochii la aceasta operatiune, avind in vedere ca toate bancile fusesera informate ca trebuie sa blocheze banii de la Drumuri si Poduri. Alaturi de directori au fost facuti raspunzatori si cei trei cenzori numiti de CJ la Drumuri si Poduri, respectiv Dumitru Dita, Mihaita Cristea si Ion Cristescu. Camera de Conturi a atras atentia ca acestia sint incompatibili in aceste functii, deoarece sint functionari publici, ceea ce incalca prevederile Legii 161/2003.

Directorii platesc benzina pentru Oprisan

Marian Oprisan a avut la dispozitie un luxos Audi S6, in valoare de peste 65 de mii de euro, cumparat pe banii SC Drumuri si Poduri SA. Directorii societatii trebuie sa dea socoteala acum pentru 420 de milioane de lei deoarece au facut pe placul presedintelului CJ. CJ a solicitat Consiliului de Administratie de la Drumuri si Poduri achizitionarea unui autoturism de teren pentru a fi inspectate drumurile judetului, dar si pentru controlul traficului. Decizia a fost luata pe data de 7 decembrie 2001. La acea data din CA faceau parte Viorel Oglan- director general si presedintele consiliului, Vasile Burloiu- director economic, Catalin Popescu- deputat PSD in perioada 2000- 2004, Ion Costeanu- seful Directiei Tehnice din CJ, Laurentiu Stelea, Constantin Grigorica- fostul director al Directiei Generale a Finantelor Publice Vrancea si deputatul Corneliu Momanu- presedintele PNL Vrancea. Pentru "prestatia" lor acestia primesc 25% din salariu directorului general, adica aproximativ 3-4 milioane de lei. Ultimii doi au lipsit la sedinta respectiva, iar cei prezenti au decis in unanimitate sa cumpere un autoturism de teren pentru Marian Oprisan. Luxosul Audi S6, care are un consum minim de 17 litri de benzina la 100 de kilometri, a consumat benzina in valoare de 383,5 milioane de lei de cind a fost achizitionat, din care s-a platit furnizorilor 370 de milioane de lei. Deoarece SC Drumuri si Poduri SA nu au prezentat la control acte justificative pentru platile efectuate, Viorel Oglan si Vasile Buroliu au fost facuti raspunzatori pentru suma de 370 de milioane de lei, la care se adauga foloase nerealizate de 49,7 milioane de lei. De asemenea, s-a stabilit ca impozitul pe profit a fost diminuat cu 79,6 milioane de lei, TVA cu 60,5 milioane de lei si majorarea obligatiilor fata de furnizori cu 13,2 milioane de lei.

Soferul lui Oprisan, tap ispasitor

In urma controlului inspectorilor de la Camera de Conturi a reiesit ca autoturismul Audi S 6 a iesit de doua ori din tara, prin Vama Nadlac. Prima data a fost in perioada 17-22.08.2003, in Italia, la Milano, iar a doua oara pe 22 august 2003 la Viena. "Vina" acestor deplasari externe a fost luata asupra lui de Eduard Dumbrava, soferul CJ, care conduce masinile cu care se deplaseaza Marian Oprisan. Acesta a depus la Drumuri si Poduri un raport tehnic cu starea masinii, in care s-a stabilit ca prejudiciul produs prin deplasarea in strainatate a fost de 30 de milioane de lei, din care 7,7 milioane de lei reprezinta penalitati de intirziere. Eduard Dumbrava a justificat plata acestor bani prin faptul ca intreaga vina ca este a lui si ca informatiile din presa cu privire la plimbarile altor persoane, respectiv mama lui Marian Oprisan si Corina Trifan, director la Monitorul de Vrancea, nu sint adevarate. De asemenea, soferul CJ a recunoscut ca a luat pe cineva in masina atunci cind s-a deplasat in strainatate cu documente, insa a precizat ca nimeni nu-i interzicea acest lucru. Raportul Camerei de Conturi urmeaza sa ajunga cit de curind la Parchetul de pe linga Tribunalul Vrancea, pentru declansarea urmarii penale impotriva directorului general Viorel Oglan si a directorului economic Vasile Burloiu. De asemenea, se va deschide actiune la Tribunal pentru ca directorii sa achite cele 4,5 miliarde de lei, la cit se ridica valoarea prejudiciului. Ramine de vazut daca acestia vor fi gasiti vinovati in urma cercetarilor care se vor efectua. Dupa cum se stie, SC Drumuri si Poduri SA este intr-o situatie financiara dezastruoasa, deoarece CJ nu a platit lucrarile efectuate. Societatea a dat institutia in judecata si a cerut instentei sa o oblige sa-i plateasca datoriile, care se ridica la 85 de miliarde de lei.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.