Internațional

România, depășită în 2016 de Kosovo la km noi de autostradă

Ziarul de Vrancea
28 nov 2017 349 vizualizări

 Kosovo se poate baza pe un PIB de 6,65 miliarde dolari, față de 180 miliarde al României

Cu doar 15 kilometri de autostradă noi deschiși în perioada 2016-2017, România se plasează la acest capitolul în urma majorității țărilor vecine.

După ce Ministerul Transporturilor s-a lăudat cu inaugurarea a 15 kilometri noi de autostradă la începutul acestui an, de fapt aceștia fiind doar o parte a unui sector cu o lungime totală de 28,6 kilometri care trebuie definitivat, România nu va deschide niciun kilometru de autostradă în acest an. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) s-a fript în urmă cu câțiva ani cu ciorbă în cazul alunecărilor de pe lotul 3 din Sibiu Mai multe loturi de autostradă care trebuiau terminate în acest an și la care lucrările au fost realizate în absența unor autorizații de construire valide vor rămâne nefolosite, chiar dacă stadiul de execuție este aproape de 100%. Este vorba de loturile 3 și 4 din Sebeș – Turda, construite de italienii de la Tirrena Scavi și, respectiv, de austriecii de la Porr. În cadrul unei deplasări recente pe șantier, oficialii CNAIR au descoperit însă unele fisuri și drenuri neconforme, declara recent Alin șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Dacă nu vor fi remediate problemele constatate, recepția nu va fi efectuată, spunea purtătorul de cuvânt al CNAIR. Acesta a explicat că după precedentul cu lotul 3 din Autostrada Sibiu – Orăștie, CNAIR pune accentul pe calitate și nu își mai asumă deschiderea de autostrăzi cu lucrări neconforme sau nefinalizate integral. În primăvara anului trecut guvernarea tehnocrată a adoptat soluții superficiale privin lucrările. Acestea fuseseră făcute fără autorizații de construire ceea ce era și este ilegal și sancționat dur de lege. Desigur, fiind vorba de o companie de stat și nu de cetățeni nu au existat sancțiuni. O decizie a Guvernului din primăvara lui 2016 a stabilit că lucrările realizate până la acel moment să fie expertizate de firme de inginerie care să stabilească dacă lucrările au fost corespunzătoare. Odată obținute certificatele pentru lucrări au fost acordate și autorizațiile de construire. Acum CNAIR dă semn că nu se mai grăbește cu inaugurările. În țările din jur lucrurile curg normal, fără astfel de artificii, iar rezultatele se văd.

Cifrele privind kilometrii de autostradă deschiși de fiecare țară europeană sunt disponibile aici.

Kosovo este o entitate mică cu o suprafață mai redusă decât cea a județelor Constanța și Tulcea împreună. Este departe de a avea puterea economică a României și nici banii sau finanțările UE. Spre exemplu, bugetul inițial al CNAIR prevedea pe 2017 nu mai puțin de un miliard de euro pe sectorul rutier. Suma primită de compania noastră de stat este jumătate din bugetul total al Kosovo. Cu bani primiți CNAIR ar fi putut construi 100 de kilometri de autostradă în zonă de câmpie și deal. Spre deosebire Kosovo se poate baza doar pe un PIB de 6,65 miliarde dolari, față de 180 miliarde al României. Cu toate acestea în decembrie 2016 Kosovo a inaugurat 20,4 de kilometri de autostradă între Priștina și Babush, potrivit digi24.ro.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.