Internațional

Odihna insuficientă îngrașă

Ziarul de Vrancea
31 iul 2017 242 vizualizări

Lipsa somnului duce la creșterea în greutate indiferent de orele la care persoanele mănâncă, arată un nou studiu

Odihna insuficientă poate duce la creșterea în greutate, sugerează cercetători britanici după ce au descoperit că persoanele care dorm doar șase ore pe noapte au circumferința taliei mai mare decât cele care dorm nouă ore. Rezultatele studiului lor întăresc dovezile că somnul insuficient poate contribui la dezvoltarea unor tulburări metabolice, precum diabetul.

Cercetarea, realizată de oameni de știință de la Universitatea din Leeds, a corelat durata somnului cu cantitatea de alimente ingerată, prin colectarea de date de la 1.615 persoane adulte. Au fost măsurați și alți indicatori precum tensiunea arterială, nivelul de colesterol, glicemia, funcțiile tiroidei, graficul greutății și al circumferinței taliei. S-a constatat că persoanele care dorm mai puțin de șase ore au cu 3 cm în plus în circumferința taliei decât cei care dorm nouă ore. Somnul insuficient este legat și de scăderea nivelului de colesterol "bun" care ajută la eliminarea grăsimilor din corp și protejează împotriva afecțiunilor inimii.

Greg Potter, cercetător în domeniul metabolismului la Universitatea Leeds, spune că numărul persoanelor obeze s-a dublat din 1980. "Obezitatea contribuie la dezvoltarea altor afecțiuni, cum ar fi diabetul de tip 2. Înțelegerea fenomenului de luare în greutate are implicații cruciale pentru sănătatea publică", a adăugat el. Este foarte important de precizat că studiul nu a găsit o legătură între odihna insuficientă și dieta nesănătoasă, lucru care i-a surprins pe cercetători, scrie The Telegraph în articolul publicat în 28 iulie. Alte cercetări sugeraseră că somnul insuficient poate duce la alegeri alimentare nepotrivite, dar potrivit noului studiu chiar problemele de somn sunt cele care determină creșterea în greutate. "Am ajuns la concluzia că adulții care dorm mai puțin decât semenii lor sunt mai predispuși la creșterea în greutate și obezitate, iar acest lucru întărește importanța odihnei corespunzătoare", a adăugat Laura Hardie, cercetătorul principal al studiului. "Durata optimă a somnului diferă de la persoană la persoană, dar este unanim acceptat că un somn de 7 până la 9 ore este benefic pentru majoritatea adulților."

Studiul a fost publicat în revista "Plos One" și se adaugă altor cercetări din domeniu care subliniază importanța somnului pentru sănătate.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.