Internațional

MOZAIC ȘTIRI INTERNAȚIONALE: Povestiri dintr-un avion în flăcări

Ziarul de Vrancea
5 mai 2019 1945 vizualizări

Unii dintre pasagerii avionului care a luat foc la Moscova s-au oprit pe culoar să-și ia bagajele, fapt care a întârziat evacuarea tuturor celor aflați la bord n cel puțin 41 de persoane și-au pierdut viața 

O stewardesă a povestit clipele de groază prin care au trecut pasagerii cursei aeriene Aeroflot, care a luat foc în zbor duminică, la scurt timp după decolarea de pe Aeroportul Șeremetievo din Moscova. Potrivit Daily Mail, Tatiana Kasatkina, în vârstă de 34 de ani, a povestit că a fost nevoită să îi ia de guler pe unii pasageri și să-i azvârle afară, ca să grăbească evacuarea, deoarece unii dintre ei voiau să-și ia bagajele înainte să iasă din avion. “Evacuarea a început imediat cum avionul s-a oprit. Focul era vizibil. Toată lumea țipa că am luat foc, însă în acel moment nu era niciun foc înăuntru. Am deschis ușa cu un picior și am împins pasagerii afară, pentru ca nimeni să nu îngreuneze evacuarea. Și doar ca să îi grăbesc i-am luat de guler și i-am împins din spate”, a spus Tatiana. Sufocată de emoție, ea a continuat: “Totul s-a întâmplat foarte rapid. Fumul era negru deja. Ultimii oameni se târau ca să iasă afară. Toată lumea sărise de pe scaune și înainta, deși avionul încă se mai mișca la o viteză rezonabilă. Am văzut prima femeie sunând pe cineva la telefon și spunând: Am luat foc, ne prăbușim!”, a mai povestit stewardesa.

Ea a mai declarat că, după ce avionul a decolat, aparatul de zbor a intrat într-o furtună foarte puternică, după care a fost lovit de fulger.

“A fost o lumină, urmată de mici străfulgerări. O lumină foarte strălucitoare. Am decolat și am intrat într-un nor. Iar afară era un zgomot mare.”

Martorii mai spun că pasagerii aflați în spatele avionului au rămas blocați în scaunele lor pentru că cei care se aflau în față au insistat să-și ia bagajele înainte să iasă din avion. De altfel, în înregistrările video existente se vede cum unii pasageri cară haine și bagaje.

“Focul a izbucnit după ce am aterizat”

Căpitanul Evdokimov a confirmat declarațiile Tatianei, spunând că avionul a fost lovit de un fulger, în ciuda informațiilor inițiale potrivit cătora tragedia a fost provocată de o defecțiune electrică. “Am pierdut comunicațiile radio din cauza fulgerului. Nu am avut comuncații prin radio în timpul aterizării. Am reușit să reluăm comunicarea printr-o frecvență de urgență, dar care a fost scurtă și cu întreruperi. Am reușit să spunem câteva cuvinte și am pierdut legătura. Controlul de trafic aerian ne-a ajutat, ne-a ghidat la aterizare. Viteza nu a fost foarte mare, era una norală pentru aterizare. Al doilea pilot a ieșit primul din cabină, apoi eu.La început nu m-am uitat afară. După ce m-am uitat am văzut incendiul de motoare. Focul a izbucnit după ce am aterizat. Nu am avut foc atunci când eram în aer”, a spus căpitanul cursei.

El a mai povestit că supraviețuitorii au primit sedative după această tragedie.

Rusia nu vrea să oprească la sol avioanele Suhoi Superjet 100

Rusia nu consideră că există vreun motiv pentru a opri la sol avioanele Suhoi Superjet 100, a spus ieri ministrul rus al transporturilor.

Autoritățile au recuperat trupurile celor 41 de oameni uciși în accident, a precizat ministrul transporturilor, Yevgeny Ditrikh. Potrivit acestuia, 33 de pasageri și 4 membri ai echipajului au supraviețuit, dar șase dintre cei care au scăpat cu viață sunt în stare gravă la spital.

Suhoi Superjet 100, primul avion civil conceput de Rusia post-sovietică, este destinat să concureze cu brazilianul Embraer și canadianul Bombardier pe piața avioanelor regionale, fiind o sursă de mândrie pentru țară la momentul lansării, în 2011. Nu a reușit însă să convingă piețele din afara Rusiei. Mai multe companii străine care îl foloseau au preferat să reducă sau chiar să stopeze utilizarea sa, evocând probleme de fiabilitate. Lansarea sa a fost afectată de prăbușirea în mai 2012 a unui zbor de demonstrație în Indonezia, accident soldat cu 45 de morți.

Pentru a susține constructorul, guvernul rus a lansat subvenții pentru a-i încuraja pe operatorii ruși să cumpere Superjet: Aeroflot a devenit astfel primul utilizator al acestui aparat și în septembrie 2018 a anunțat o comandă record de 100 Superjet.

Aeronava, un Superjet-100 Sukhoi, a decolat de la aeroportul Sheremetyevo la ora locală 18:02 către orașul Murmansk. Echipajul a emis un semnal de urgență după ce a detectat mai multe defecțiuni la scurt timp după decolare. După aterizarea de urgență, motoarele avionului au luat foc pe pistă.

Guvenratorul din Murmansk, Andrey Chibis, a declarat, conform rapoartelor, că familiile celor uciși în incendiu vor primi fiecare câte un milion de ruble (15,300 de dolari) iar victimele tratate în spital 500.000 de ruble (7,650 de dolari).

Boeing știa despre problemele modelului 737 MAX cu un an înainte de prăbușirea zborului Lion Air

Un nou comunicat al Boeing sugerează că firma știa problemele modelului de avion 737 MAX cu mult înainte de prăbușirea fatală în octombrie 2018 a zborului Lion Air, însă a decis să nu ia măsuri, informează CNN. Boeing a recunoscut în trecut că un sistem de alertă AOA „nu era funcțional pe toate avioanele”. Însă comunicatul publicat duminică arată că firma era la curent cu problemele aeronavei cu un an înainte ca un model 737 MAX să se prăbușească. Alerta AOA funcționează pe aeronavă doar în cazul în caree compania aeriană alege să cumpere o extra-opțiune contra cost denumită „indicator AOA”. Boeing susține că funcția de alertă nu este necesară pentru operarea în siguranță a avionului. Însă foști ingineri Boeing și analiști ai aviației intervievați de CNN au criticat design-ul original al software-ului pentru că se baza pe datele de la un singur senzor AOA, aceste dispozitive fiind predispuse la defecțiuni.

În 2017, după ce au început livrările de 737 MAX, inginerii Boeing au identificat faptul că software-ul de display al acestui model de avion nu îndeplinește cerințele minime ale alertei AOA. Însă, după o analiză, inginerii Boeing au decis să nu remedieze problema imediat, concluzionând că „funcționalitatea existentă este acceptabilă până la următoarea actualizare”. Nu este cunoscut dacă lipsa alertei a jucat un rol în prăbușirile zborurilor Lion Air și Ethiopian Airlines, care au dus la moartea a 346 de persoane. Însă alerta ar fi putut informa piloții că unul dintre senzori nu era funcțional. În ambele situații, investigațiile preliminare sugerează că datele greșite privind poziționarea aeronavei în aer au declanșat software-ul anti-stagnare (MCAS) cel care a trimis avionul în jos. Boeing nu a intervenit privind operațiunile 737 MAX până la al doilea accident – Ethiopian Airlines – în martie 2019. Administrația Trump a suspendat toate avioanele 737 MAX. Apoi, la o săptămână după prăbușirea Lion Air pe 29 octombrie, Boeing a adăugat un paragraf în directiva de siguranță în care era precizat că alerta este opțională. Nu este clar dacă Boeing și-a atenționat clienții cu privire la problemă. Boeing a convocat ulterior o ședință a Consiliului pentru Analiza Siguranței (SRB) pentru a analiza dacă absența alertei AOA va pune în pericol aeronavele. După ce SRB a confirmat concluzia Boeing, a prezentat aceste rezultate Administrației Federale a Aviației din SUA.

Germania: Amendă de 2.500 Euro pentru cei care refuză vaccinarea

Ministrul german al Sănătății, Jens Spahn, vrea să impună obligativitatea vaccinării împotriva rujeolei la copiii de grădiniță și de vârstă școlară. El amenință cu amenzi mari și o eventuală excludere de la grădiniță. Amenzile ar putea fi de până la 2500 de euro, a declarat politicianul CDU, publicației Bild am Sonntag. Măsurile planificate fac parte dintr-un proiect de lege pe care Spahn l-a pus în discuția guvernului și speră să treacă anul acesta prin Bundestag.

Ministrul creștin-democrat are și sprijinul partenerului de coaliție, SPD. “Vrem să protejăm toți copiii de infectarea cu rujeolă, așa că oricine intră la o grădiniță sau școală, ar trebui să fie vaccinat”, a spus Spahn. Nou-veniții trebuie să prezinte dovada vaccinării, iar cei deja înscriși au termen până cel târziu în 31 iulie, anul viitor, a precizat el.

Institutul Robert Koch a prezentat recent cifre privind ratele de vaccinare, care sunt colectate în Germania în timpul înscrierii la școli. În 2017, peste 97% dintre elevi au primit primul vaccin împotriva rujeolei, însă numai 92,8%, pe cel de-al doilea, considerat foarte important. Organizația Mondială a Sănătății recomandă o rată de vaccinare de 95%, pentru a elimina rujeola. Boala este extrem de contagioasă și, în cazuri rare, poate fi letală.

Potrivit lui Spahn, nu există costuri pentru cetățean datorită obligației de vaccinare, deoarece “plătesc asigurările de sănătate”. Vaccinări împotriva rujeolei ar trebui să fie posibile, în viitor, la toți medicii, în afara celor stomatologi.

Macedonia de Nord: Candidatul pro-Occident, noul președinte al țării

Candidatul pro-Occident Stevo Pendarovski este noul președinte al Macedoniei de Nord după o campanie dominată de diviziuni privind schimbarea numelui țării care a deschis drumul fostei republici iugoslave către aderarea la UE și NATO. Comisia Electorală a informat că în urma numărării a 99,5% din voturi, 51,7% dintre acestea au fost pentru Pendarovski, candidatul coaliției aflate la guvernare Rivala sa, Goradna Siljanovska-Davkova de la partidul naționalist VMRO-DPMNE, a obținut 44,7% din voturi.

Cei doi au avut rezultate apropiate în prima rundă a alegerilor de acum două săptămâni. Victoria este importantă pentru coaliția aflată la guvernare care se așteaptă să înceapă discuțiile privind aderarea la UE în iunie și să devină al 30-lea membru NATO în 2020. „Victoria acestui concept aduce un viitor republicii Macedoniei de Nord și este biletul nostru către Europa”, a declarat Pendarovski după aflarea rezultatelor. Premierul Zoran Zaev l-a felicitat pe Pendarovski și a afirmat: „Începând de astăzi nimeni nu mai poate sta în calea progresului. Am demonstrat că suntem pregătiți pentru Europa”.

Președintele are în mare parte un rol de protocol în Macedonia de Nord, însă este comandantul forțelor armate și aprobă legislația propusă de parlament.

Sondaj Franța: Extrema dreaptă, pe primul loc

Partidul condus de Marine Le Pen, Adunarea Națională (RN, fostul Front Național), se află pe primul loc în ce privește intențiile de vot ale francezilor la scrutinul de la 26 mai pentru Parlamentul European, devansând formațiunea prezidențială La Republique En Marche (LREM), indică un sondaj Ipsos dat publicității duminică. În favoarea partidului Marinei Le Pen s-au pronunțat 22% dintre respondenți, în timp ce pentru formațiunea președintelui Emmanuel Macron și-au exprimat intențiile de vot 21,5%.

Este pentru prima dată când fostul Front Național – partid de extrema dreapta - depășește în intențiile de vot la scrutinul pentru PE partidul lui Macron.

Sondajul, la care au luat parte 1.500 de persoane, a fost realizat în zilele de 2-3 mai pentru France Television și Radio France, după ce Macron a anunțat o serie de propuneri, printre care o relaxare fiscală echivalentă cu 5 miliarde de euro, într-o tentativă de liniștire a mișcării de protest a “vestelor galbene”. Nemulțumirea față de creșterea economică lentă, amenințările de securitate reprezentate de militanți islamiști și reacțiile împotriva migranților au alimentat sprijinul pentru naționaliști în multe state europene. Partidul condus de Marine Le Pen și alte formațiuni eurosceptice și antiimigrație își propun să-și unească forțele după alegerile pentru Parlamentul European.

Michael Cohen, omul care l-a trădat pe Trump, la închisoare

Fostul avocat al lui Donald Trump Michael Cohen urma să fie încarcerat ieri, după ce a făcut mărturisiri răsunătoare și în urma unor audieri spectaculoase în Congres, pentru a ispăși o pedeapsă pe care o consideră nedreaptă, dând asigurări că nu a făcut decât să execute ordinele președintelui american.

Admiratorul lui Trump din primul moment, pregătit “să încaseze un gonț” pentru el, urma să se prezinte ieri, până la ora locală14.00 (21.00, ora României), la închisoarea federală din Otisville, la aproximativ 100 de kilometri nord-vest de New York.

El a fost condamnat la trei ani de închisoare în decembrie, după ce a recunoscut că a cumpărtat tăcerea a două foste presupuse amante ale lui Trump în timpul campaniei din 2016 - încălcând legislația electorală -, a comis fraude cu privire la impozitele sale și a mințit Congresul. Michael Cohen, tatăl al doi copii în vârstă de aproximativ 20 de ani, a sperat până în ultimul moment la o reducere a pedepsei, oferindu-le anchetatorilor informații potențial compromițătoare despre Donald Trump și apropiații acestuia, în cadrul anchetei ruse, în schimbul cărora a cerut judecătorului să-i reducă sentința.

În zadar, însă, în pofida faptului că avocatul său este citat de aproximativ 100 de ori în raportul Mueller cu privire la ancheta rusă și a faptului că unele dintre dezvăluirile sale au condus la deschiderea unor noi anchete.

Acest fiu al unui supraviețuitor al Holocaustului și al unei infirmiere devine astfel unul dintre singurii doi apropiați ai președintelui încarcerați pe o perioadă susbstanțială, alături de Paul Manafort, un fost director de campanie al lui Trump, condamnat la șapte ani și jumătate de închisoare.

În opinia celui care a muncit zece ani pentru Trump Organization aceasta este o nedreptate totală. El dă asigurări că toate faptele condamnabile au fost comise “la cererea” magnatului newyrokez, pe care-l cataloghează drept un om “fără suflet” și un “escroc” capabil să vrea să păstreze puterea în cazul în care ar pierde în alegerile prezidențiale din 2020. Avocatul său Lanny Davis a anunțat într-un mesaj postat vineri pe Twitter că Donald Trump Junior, fiul mai mare al președintelui american, ar fi trebuit să meargă și el la închisoare, odată ce “el a semnat cecurile menite să le facă să tacă” pe fostele presupuse amante.

Donald Trump l-a catalogat pe Cohen drept “slab”, pregătit de orice minciună cu scopul de a evita închisoarea.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.