Fost vicepreședinte Facebook: “Nu le dau voie copiilor să folosească acest rahat”
Un fost director al Facebook afirmă că se simte "extrem de vinovat" pentru contribuția sa la dezvoltarea celebrei rețele sociale, pe care o acuză că "distruge țesutul social", scrie The Verge, preluat de Hotnews.
Chamath Palihapitiya s-a alăturat Facebook în 2007 și a devenit vicepreședinte însărcinat cu creșterea audienței Facebook. "Cred că am creat instrumente care distrug țesutul social al funcționării societății", a spus acesta, într-un discurs susținut la Stanford Graduate School of Business, înainte de a recomanda utilizatorilor să ia "o pauză serioasă" în ceea ce privește rețeaua socială.
Acesta critică nu doar Facebook, ci întregul ecosistem online bazat pe "hearts, likes, thumbs-up" și care creează în acest fel "bucle care funcționează pe bază de dopamină". "Niciun discurs civic, nicio cooperare; dezinformare, neadevăr. Și nu e o problemă americană - nu e vorba de reclame rusești. E o problemă globală". Acesta a exemplificat cu incidentele care au avut loc în India, unde mesaje false legate de răpiri de copii și distribuite pe WhatsApp au condus la linșarea a șapte oameni nevinovați. "Cu asta avem de-a face", a spus Palihapitiya. El a subliniat că încearcă să folosească Facebook cât mai puțin și că nu le dă voie copiilor săi să "folosească acest rahat". Acesta și-a nuanțat însă discursul, mai târziu, afirmând că rețeaua socială "în ansamblu face bine în lume". "Comportamentul tău - nu realizezi dar ești programat. A fost involuntar, dar acum tu trebuie să decizi cât de mult ești pregătit să renunți, ce parte din independența ta intelectuală", le-a spus acesta studenților, potrivit Gizmodo.
Declarațiile critice ale fostului vicepreședinte al Facebook nu reprezintă un caz izolat, notează franceinfo.fr.
"Dumnezeu știe ce fac cu creierele copiilor noștri", afirma recent fostul președinte al Facebook, Sean Parker, pentru site-ul Axios. Acesta a susținut că rețeaua socială exploatează vulnerabilitățile psihologice ale oamenilor pentru a-și determina ușerii să publice tot mai mult conținut cu scopul de a obține răspunsuri și "Like-uri": "Inventatorii și creatorii - eu, Mark Zuckerberg, Kevin Systrom pe Instagram, toți acești oameni - au înțeles foarte bine. Și totuși au făcut-o, în cunoștință de cauză".