Director la Facebook: Nu garantăm că rețeaua socială sprijină democrația
"Aș vrea să pot garanta că aspectele pozitive le vor depăși pe cele negative, dar nu pot face asta", a scris pe blogul său Samid Chakrabarti, manager de produs la Facebook
Compania Facebook a avertizat ieri că nu poate oferi garanții că social media sunt în general bune pentru democrație, dar a subliniat că face tot posibilul pentru a împiedica intervenția în alegeri a Rusiei sau a altora, relatează Reuters. Răspândirea de informații false sau înșelătoare în social media a devenit o problemă globală, în contextul acuzațiilor că Rusia a încercat să influențeze votul în SUA, Marea Britanie și Franța, acuzații respinse de Moscova. "Aș vrea să pot garanta că aspectele pozitive le vor depăși pe cele negative, dar nu pot face asta", a scris pe blogul său Samid Chakrabarti, manager de produs la Facebook, cea mai mare rețea de socializare, cu peste 2 miliarde de utilizatori. Facebook "are datoria morală de a înțelege cum sunt folosite aceste tehnologii și ce se poate face pentru aceste comunități, cum este și Facebook, să fie cât mai reprezentative, decente și de încredere", a subliniat el. Chakrabarti a exprimat totodată regretele companiei legat de alegerile din 2016 din SUA, cu prilejul cărora, conform cifrelor societății, agenți ruși au creat 80.000 de postări care au fost citite de circa 126 milioane de oameni în decurs de doi ani. Facebook ar fi trebuit să facă mai mult, dar acum recuperează timpul pierdut prin desființarea conturilor suspecte, creșterea vizibilității publicității electorale și cerința ca cei care postează publicitate electorală să-și confirme identitatea, a explicat el, insistând totodată că rețeaua a ajutat democrația prin faptul că, de exemplu, a determinat un număr mai mare de americani să se înregistreze ca alegători.
Social media sunt un "șantier în lucru"
La rândul său, Cass Sunstein, profesor de drept la Harvard și consultant la Facebook care a lucrat în administrația fostului președinte Barack Obama, a subliniat într-o postare pe blog că social media sunt un "șantier în lucru" și companiile trebuie să experimenteze pentru a-și îmbunătăți munca.
Directori de la Facebook încearcă săptămâna aceasta să-i liniștească pe europeni în contextul criticilor cu care se confruntă rețeaua pentru răspunsul întârziat în fața abuzurilor cum sunt discursul de instigare la ură și campaniile de influență externă. Recent, Facebook și-a extins ancheta internă legată de referendumul din 2016 din Marea Britanie privind ieșirea din UE.
Și alte companii de social media, cum sunt Twitter și YouTube, au anunțat măsuri similare de autoreglementare.