Internațional

De ce s-a prăbușit Podul Morandi din Genova

Ziarul de Vrancea
15 aug 2018 3880 vizualizări

Dezastru în Italia. Cel puţin 35 de oameni, printre care un român, au murit la Genova, alţi 13 sunt răniţi în stare gravă şi 10 încă sunt de negăsit după prăbuşirea unui imens pod rutier. Toţi au căzut în gol peste 70 de metri, când puntea şi un pilon s-au rupt în bucăţi. Bucăţi uriaşe de beton armat au căzut ca nişte ghiulele peste depozitele unei fabrici.

 

Există riscul de explozii, pentru că în apropierea podului prăbuşit sunt mai multe generatoare şi există scurgeri de combustibil în zonă. „O, Doamne! Doamne fereşte!” - este reacția unui martor ocular al tragediei. Italienii sunt în stare de şoc. Podul Morandi era considerat una dintre cele mai mari reuşite de arhitectură şi urbanism din Peninsulă. Acum, a devenit un adevărat cimitir, iar prăbuşirea unuia dintre turnuri şi a unei bucăţi de carosabil de câteva sute de metri s-a resimţit în Genova ca un cutremur. „Incredibil! Acolo este o maşină. O puteţi vedea!” „Acesta este podul Morandi. Ce a rămas din el. Un camion este oprit la câţiva metri de margine, iar în spatele lui sunt şi alte maşini”. „Recomandările poliţiei municipale sunt să nu vă apropiaţi de locul tragediei şi să încercaţi, pe cât posibil, să nu luaţi maşina. Astăzi, la Genova, circulaţia este de nedescris. Este paralizată”. Sunt câteva dintre relatările celor care au putut vedea cu propriii ochi proporțiile dezastrului. Din aer, uriaşul pod sau ce a mai rămas din el arată ca o imensă panglică, tăiată brusc, exact acolo unde distanţa dintre sol şi puntea pe care circulau maşinile atingea maximul - peste 70 de metri. La sol, imaginea e şi mai sinistră. La picioarele pilonului care s-a făcut fărâme au intervenit peste 200 de pompieri şi membri ai echipelor de ambulanţă. Pe pod, în momentul prăbuşirii, erau în jur de 30 de vehicule. Unele au aterizat direct în albia râului care trece pe sub pod sau pe calea ferată din apropiere. Altele au fost prinse între bucăţile imense de beton armat desprinse. Inaugurat cu 51 de ani în urmă, podul Morandi a avut probleme tehnice încă de la început, iar costurile întreţinerii au fost uriaşe. Un expert spunea, acum doi ani, că dacă ar fi distrus şi reconstruit, podul ar fi mai ieftin decât dacă ar fi reparat. Până la urmă, s-a optat pentru reconsolidare, pentru a nu opri traficul, în condiţiile în care podul era unul dintre principalele noduri de circulaţie din Genova. Lega autostrada A10, care vine din Franţa, cu A7, care ajunge la Milano. De altfel, în momentul prăbuşirii, se lucra chiar la consolidarea construcţiei. Potrivit autorităţilor italiene, una dintre cauzele dezastrului ar fi cedarea structurii de rezistenţă, în contextul reabilitării, dar şi după ce o furtună extrem de puternică a lovit Genova.

Text informații + VIDEO:CANALUL DE STIRI

Vizionați și:Bilanțul dezastrului de la Genova, cel puțin 39 de morți, dintre care doi români

Bilanţul prăbuşirii podului pe o autostradă, marţi, la Genova, în nordul Italiei, a crescut la 39 de morţi, dintre care trei copii, unul în vârstă de aproximativ 8 ani și doi de 12-13 ani, informează presa locală. Cinci persoane rămân neidentificate. 16 persoane au fost rănite, 12 dintre ele sunt în stare gravă. În cursul nopții de marți spre miercuri, MAE a indicat că un cetăţean român a fost identificat printre persoanele care au murit în Italia, după prăbușirea unui viaduct în apropiere de Genova. Miercuri la prânz a venit confirmarea că o altă persoană, cu dublă cetățenie, inclusiv română, a decedat. Cel mai recent bilanț arată că au murit peste 35 de oameni și peste 15 au fost răniți. Echipele de intervenție au acționat până târziu în noapte, au răscolit printre dărâmături, dimineața operațiunile s-au reluat, se desfășoară și acum, în speranța că sub betoane și fiare contorsionate va mai fi găsit vreun supraviețuitor, dar și pentru scoaterea corpurilor celor decedați, identificare și strângerea de informații care să facă lumina asupra cauzelor catastrofei. Fiecare rest este îndepărtat cu grijă, sunt folosite drone, camere cu termoviziune, câini special antrenați, se lucrează în tăcere, să fie auzit orice zgomot care ar putea duce la salvarea unei vieți. Nu există cifre referitoare la persoane declarate dispărute; doar un bilanț al celor decedați care nu este însă cel final. Estimările pornesc de la numărul mașinilor care au căzut în gol, odată cu podul. 35 de vehicule care mergeau în coloană și dintr-o dată s-au prăbușit de la 100 de metri înălțime. Porțiunea de pod, lungă de 80 de metri, a căzut peste o zonă industrială și o cale ferată.Sub pod locuiesc oameni: un cartier modest, cu mai multe case în care trăiesc și multe familii de români. Prim-ministrul Giuseppe Conte a mers acolo; a spus ca tragedia nu este una locală, ci a întregii Italii. Potrivit protecţiei civile, aproximativ 35 de autoturisme şi trei camioane au căzut în gol când o porţiune dintr-un viaduct s-a prăbuşit marţi la prânz. Unii pasageri au scăpat fără zgârieturi, dar alții încă sunt dați dispăruți. În timpul nopţii, pompierii au extras trei cadavre, a declarat Emanuele Gissi, un responsabil al pompierilor la faţa locului. Odată cu sosirea întăririlor, 400 de pompieri profesionişti sunt implicaţi acum în aceste căutări, a spus Gissi. Doi vicepremieri Matteo Salvini și Luigi Di Maio, precum și ministrul infrastructurii Danilo Toninelli. O porţiune a unui pod de acces pe autostradă s-a prăbuşit

Text informații + VIDEO:CANALUL DE STIRI

Vizionați și:Mărturia unui supraviețuitor al tragediei din Italia: „M-am trezit zburând”​

Operaţiunile de căutare şi salvare au continuat acolo toată noaptea, după ce, marți, un viaduct s-a prăbuşit cu tot cu maşinile de pe el, de la 90 de metri înălţime, la Genova, Italia. Italienii sunt cuprinşi însă de un val de revoltă. Autorităţile nu reuşesc să se pună de acord în privinţa numărului de victime, 35 sau 31, dar, mai grav, s-a aflat că ştiau de pericol încă de acum nouă ani, dar nu au făcut altceva decât să cârpească viaductul vechi de peste cinci decenii. Apar și primele mărturii ale supraviețuitorilor. Zeci de pompieri şi medici au scotocit munţii de asfalt sfărâmat în care s-a transformat viaductul Morandi din Genova. Au folosit câini, excavatoare, elicoptere, drone şi camere cu termoviziune în speranţa că vor mai găsi supravieţuitori sub dărămături. Premierul Italiei a fost aseară în zona tragediei şi a tras singura concluzie posibilă. Giuseppe Conte, premierul Italiei: Mergem pe ipoteza că a cedat structura. 35 de vehicule erau pe viaduct în momentul când acesta s-a prăbuşit în gol. Unul dintre pilonii de susţinere şi o porţiune de 100 de metri din ambele sensuri au căzut la pământ. Amploarea dezastrului se vede mai bine de la înălţime. Supravieţuitorii au poveşti de groază. Sunt în stare de şoc încă şi nu pot fi de folos anchetatorilor. „Prima oară a fost impactul. Am fost aruncat. M-am trezit zburând şi atât. Nu-mi mai aduc aminte nimic altceva. Podul prăbuşit era vechi de 51 de ani, iar lucrările de consolidare erau în plină desfăşurare. Autorităţile ştiau că viaductul pe care trec 25 de milioane de vehicule în fiecare an avea probleme mari. Fusese reparat de mai multe ori de urgenţă, însă mai mult cârpit, spun şoferii. În plus, reporterii din Italia au aflat că oficialii companiei de autostrăzi s-au gândit să îl demoleze acum nouă ani, convinşi că este singura soluţie ca să scape de pericol. Antonio Brencich, expert în construcţii: E un pod care cu siguranţă se apropia în costurile de mentenanţă de cele de reconstrucţie. Când o maşină e prea veche, o schimbi, nu continui să o tot repari. Autorităţile au ţinut însă deschis viaductul, în ciuda problemelor de siguranţă, pentru că face parte dintr-o rută vitală pentru economie şi nu aveau bani să construiască alt pod, cred reporterii din Italia.

Text informații + VIDEO:CANALUL DE STIRI


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.