Internațional

Bannon voia un ”război cultural”

Ziarul de Vrancea
16 mai 2018 1275 vizualizări

Fostul consilier de rang înalt al lui Donald Trump Steve Bannon dorea să poarte un ”război cultural” folosind datele personale ale unor milioane de navigatori pe Internet în alegerile prezidențiale americane din 2016, a dezvăluit avertizorul de integritate Christopher Wylie miercuri, într-o audiere în Comisia Juridică din cadrul Senatului american.

Bannon - fostul vicepreședinte al firmei de consultanță Cambridge Analytica, implicată în scandalul de divulgare de date private a zecide milioane de utilizatori Facebook - ”considera războiul cultural drept un mijloc de a crea schimbări durabile în politica americană”, a declarat Wylie. Avertizorul a lucrat pentru societatea SCL, filiala Cambridge Analytica, nevoită să se dizolve în urma dezvăluirii cu privire la achiziția fauduloasă a datelor persoanle ale unui număr de 87 de milioane de utilizatori Facebook. Cambridge Analytica  a fost angajată de echipa lui Donald Trump în campania sa prezidențială din 2016. Wylie a furnizat comisiei din cadrul Senatului documente cu privire la modul în care Cambridge Analytica colecta datele personale și a dezvăluit discuții din cadrul societății.Aceste discuții vizau să descurajeze alegători, exploatarea tensiunilor rasiale și testarea unor sloganuri de campanie încă din 2014 în vederea alegerilor din 2016. ”Unul dintre motivele care m-a determinat să plec”, a declarat Christopher Wylie, ”au fost primele discuții despre descurajarea alegătorilor. Am văzut documente și îmi amintesc conversații care vizau alegători afroamericani”. ”Compania și-a dat seama că anumite segmente ale populației reacționau la mesaje precum «secarea mlaștinii» sau la imagini ale unui zid ori la paranoia cu privire la un «stat profund», subiecte care nu apăreau neapărat în sondaje, sau discursul politic de care Steve Bannon intenționa să se servească pentru a-și construi mișcarea”, a declarat Wylie.Alt martor audiat de Comisia din cadrul Senatului, profesorul Eitan Hersh de la Universitatea Tufts s-a declarat ”sceptic” cu privire la eficiența unor asemenea mesaje politice și unei asemenea țintiri a unor alegători. ”Nimeni nu poate să fie convins tot timpul”, a subliniat el.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.