Internațional

Adio, diesel. Un mare producător sistează vânzările de mașini pe motorină

Ziarul de Vrancea
7 mai 2018 468 vizualizări

Autoritățile europene au adoptat reglementări foarte stricte de proteție a mediului pe care producătorii auto trebuie să le respecte, care generează costuri exorbitante pentru giganții auto.

Producătorul auto nipon Nissan a decis să renunțe la vânzarea de automobile echipate cu motoare diesel pe piețele europene, pe fondul reglementărilor stricte de mediu și pentru a-și concentra resursele pe dezvoltarea vehiculelor electrice, au declarat pentru Kyodo surse care au dorit să-și păstreze anonimatul, scrie Agerpres. Și Toyota Motor anunțase că nu va mai lansa noi vehicule diesel, cu excepția camioanelor, în timp ce alt grup nipon, Subaru, a decis să renunțe din 2020 la vânzarea mașinilor diesel în Europa și Australia.Nissan livrează o gamă largă de modele în Europa, inclusiv popularele SUV-uri. Până în 2025, Nissan vrea ca jumătate din vehiculele sale vândute pe piața europeană să fie electrice.Nissan a investit masiv în noile tehnologii iar modelul său de vârf - Leaf - este cel mai bine vândut automobil 100% electric la nivel mondial.Alianța dintre Renault, Nissan și Mitsubishi este probabil cel mai avansat și mai profitabil producător auto în ceea ce privește fabricarea mașinilor electrice, a afirmat recent președintele alianței, Carlos Ghosn.Alianța, care a început procesul de electrificare din 2008, a anunțat în 2017 că va produce 12 noi mașini electrice în următorii cinci ani. Carlos Ghosn a declarat că este nevoie de timp să faci bani din mașinile electrice dar alianța domină afacerea."Suntem probabil cel mai avansat producător auto în privința costurilor mașinilor electrice și am anunțat deja în 2017 că suntem probabil singurul grup auto care începe să facă bani din vânzarea mașinilor electrice", a afirmat Ghosn. Acesta a adăugat: "știm că durează până când începi să faci bani din vânzarea mașinilor electrice. Cred că noi suntem mult în față". Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Nissan controlează grupul auto nipon Mitsubishi Motors printr-o participație de 34%. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

 

Xxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

Un ministru israelian amenință cu “lichidarea” lui Bashar Al-Assad

 

Un ministru membru al cabinetului de securitate israelian a declarat ieri că Israelul l-ar putea “lichida” pe președintele sirian Bashar al-Assad și răsturna guvernul său dacă Iranul, aliat al Damascului, va utiliza teritoriul Siriei pentru a efectua atacuri împotriva Israelului.

“Israelul nu s-a implicat până în prezent în războiul civil sirian”, a declarat ministrul energiei Yuval Steinitz, ale cărui declarații sunt citate de site-ul internet Ynet. “Dacă președintele sirian Bashar al-Assad continuă să permită Iranului să opereze de pe teritoriul sirian, Israelul va lichida și va înlătura regimul său”, a amenințat el.

“Dacă Al-Assad lasă Iranul să transforme Siria într-o bază militară împotriva noastră, pentru a ne ataca de pe teritoriul sirian, el trebuie să știe că acesta va fi sfârșitul său”, a avertizat Yuval Steinitz, care a mai proferat amenințări cu moartea la adresa președintelui sirian și la sfârșitul lunii aprilie.

Steinitz, membru al Likud, partidul premierului Benjamin Netanyahu, face parte din cabinetul restrâns de securitate, care se ocupă de problemele strategice în cadrul guvernului israelian.

Declarațiile ministrului israelian intervin în timp ce agenții de presă de la Tel Aviv informează că Iranul s-ar pregăti să lovească cu rachete Israelul, conform infos-israel.news. Corpul Gardienilor Revoluției, armata de elită a regimului iranian, se pregătește să atace Israelul cu tiruri de rachete asupra unor instalații militare israeliene dinspre teritoriul Siriei, susține Roni Daniel, analistul militar de la “Hadashot 2”, citând surse ale armatei.

De la începutul războiului în Siria în 2011, Israelul a fost atent să nu fie antrenat în conflict. Dar Israelul a efectuat în ultimii ani zeci de atacuri împotriva pozițiilor regimului sirian sau a convoaielor de arme prezentate ca provenind din Iran și fiind destinate Hezbollahului. În februarie, Israelul a recunoscut pentru prima dată că a lovit ținte iraniene în Siria, după ce o dronă iraniană a pătruns pe teritoriul său. A fost prima confruntare deschisă între Israel și Iran în Siria. Tensiunile s-au intensificat de atunci, agitând spectrul unei confruntări irano-israeliene în jurul teatrului de operațiuni sirian.

Orban: Principala sarcină a noului guvern e să păstreze cultura creștină a Ungariei

Premierul ungar Viktor Orban a declarat ieri că principala sarcină a noului guvern va fi să păstreze intacte securitatea și cultura creștină a Ungariei, scrie Reuters. „Principala sarcină a noului guvern va fi prezervarea securității și culturii creștine a Ungariei”, a declarat Orban într-o conferință de presă după ce a fost desemnat de președinte să formeze un nou guvern. Prima sesiune a Parlamentului va avea loc marți, când Orban va fi numit oficial prim-ministru.

Într-un interviu la radio de vineri, Orban a susținut că guvernul său construiește o „democrație creștină”: „Lucrăm pentru a construi o democrație creștină de modă veche, care își are bazele în tradițiile europene ... Credem în importanța națiunii și în Ungaria nu vrem să oferim putere vreunei afaceri internaționale sau unui imperiu politic”.

Orban a acuzat ONG-urile fondate de miliardarul ungar George Soros că se implică în politică și susțin migrația. El a afirmat că orice organizație implicată în problema migrației trebuie să fie aprobată de autorități.

Una dintre primele legi care este așteptată să treacă de Parlament este proiectul „Stop Soros” care va impune o taxă de 25% pentru donațiile străine către ONG-urile care susțin migrația.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.