Internațional

Facebook ştie dacă te vei despărţi de persoana iubită

Ziarul de Vrancea
29 oct 2013 232 vizualizări
Cu cat prietenii comuni sunt mai conectaţi între ei în reţea, cu atat cresc riscurile unei despărţiri

Secretul unei relaţii romantice nu este scris în stele, ci în forma reţelei sociale a unei persoane. O nouă cercetare realizată de Jon Kleinberg, informatician la Universitatea Cornell, şi Lars Backstrom, inginer la Facebook, dezvăluie că reţeaua socială a unei persoane poate dezvălui identitatea partenerului romantic şi poate chiar să prevestească dacă relaţia se apropie de sfârşit. Cercetătorii au folosit datele a 1,3 milioane de utilizatori Facebook, selectaţi aleatoriu dintre toţi utilizatorii care îndeplineau următoarele condiţii: o vârstă mai mare de 20 de ani, cu 50-2.000 de prieteni şi care includeau numele partenerului în profilul lor. Volumul de date era uriaş: 379 de milioane de noduri şi 8,6 miliarde de legături. Datele au fost folosite în mod anonim.
Principalul rezultat a fost faptul că numărul total de prieteni comuni pe care îi au doi oameni dintr-un cuplu reprezintă un indicator slab al relaţiilor romantice. Cercetătorii au descoperit că un indicator mult mai bun era ceea ce specialiştii numesc "dispersiunea". Acest termen desemnează atât prietenii comuni împărtăşiţi de două persoane, cât şi prietenii mai îndepărtaţi din reţeaua unei persoane. Un grad mare de dispersiune are loc atunci când prietenii comuni ai cuplului nu sunt conectaţi foarte bine între ei.

Valabil doar pentru cei care şi-au bifat "într-o relaţie"

Algoritmul de dispersiune a putut identifica corect partenerul unui utilizator în 60% din cazuri. Deoarece toate persoanele studiate aveau cel puţin 50 de prieteni, ghicitul ar fi dus la identificarea corectă a partenerului în doar 2% din cazuri. De asemenea, algoritmul identifica în mod corect persoanele care se declarau a fi "într-o relaţie" într-o treime din cazuri — aşadar, o rată de succes de 1 din 3 faţă de 1 din 50 în cazul ghicirii aleatorii. Foarte interesant era faptul că atunci când algoritmul eşua, acest lucru sugera că relaţia romantică întâmpina probleme. Un cuplu care formează o relaţie declarată şi care nu are o rată mare a dispersiunii pe Facebook este cu 50% mai predispus să se despartă în următoarele două luni decât un cuplu cu dispersiune mare, au descoperit cercetătorii.
Pentru Facebook, cercetarea face parte din eforturile sale automate de a analiza mai atent relaţiile dintre utilizatorii săi pentru a personaliza mai eficient conţinutul şi reclamele de pe site.
Aşadar, cercetarea Facebook pare să confirme ceea ce ştiam deja: relaţiile care durează sunt cele în care cealaltă persoană ne oferă noi perspective asupra lumii.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.