Brenda Wiederhold
Oamenii de ştiinţă au stabilit în urma analizei răspunsurilor date de aproximativ 600 de intervievaţi că cea mai frecventă cauză (48,3%) este preocuparea pentru confidenţialitatea vieţii private pe Internet. Pe locul doi (13,5%) se situează nemulţumirea generală faţă de serviciile Facebook. Printre alte motive se regăsesc refuzul de a purta discuţii sterile şi teama de a deveni dependent de reţeaua socială. Unii dintre cei chestionaţi au răspuns că au obosit de obligaţia "socială" de a adăuga mereu noi prieteni. De asemenea, studiul a constatat că printre cei care au părăsit preponderent Facebook se numără persoanele în vârstă şi bărbaţii.
Un scandal de proporţii a izbucnit în vară după ce presa a publicat informaţii despre programul de supraveghere PRISM, care colectează date despre utilizatorii de Internet de la nouă mari companii de comunicaţii din SUA:Microsoft, Yahoo, Google, Facebook, Skype, YouTube, PalTalk, AOL, Apple. Între altele, companiile ar face acest lucru voluntar în cadrul cooperării cu autorităţile. Giganţii de internet au fost nevoiţi să prezinte o mulţime de scuze în urma acestor dezvăluiri. Recent, Google, Yahoo, Facebook şi Microsoft au cerut în mod colectiv permisiunea autorităţilor de a face publice informaţii cu privire la cererile primite în acest sens din partea serviciilor secrete.