Internațional

Cat de uşor vi se poate fura o parolă

Ziarul de Vrancea
22 oct 2012 759 vizualizări
Peste o treime dintre parolele posesorilor de conturi online sunt simple şi uşor de ghicit, în timp ce 9% dintre deţinători folosesc o singură parolă pentru toate conturile, se arată într-un studiu realizat de O^K Research pentru Kaspersky Lab.

Potrivit cercetării, 34% dintre utilizatorii online din 25 de ţări folosesc parole simple şi nu conştientizează pe deplin riscurile la care se supun. De asemenea, 17% dintre parole includ data naşterii, 10% al doilea prenume, iar 9% numele animalului de companie.
Realizatorii studiului relevă faptul că acest tip de informaţii pot fi cunoscute nu doar de prietenii apropiaţi sau de către membrii familiei. Practic, un infractor le poate afla cu uşurinţă căutând pe Internet, prin intermediul reţelelor de socializare. În plus, 8% dintre cei intervievaţi utilizează combinaţii simple de cifre precum "123456", sau altele asemănătoare, iar 5% dintre respondenţi folosesc pur şi simplu cuvântul "password".
O altă problemă, deseori trecută cu vederea, este utilizarea repetată a unei parole. Astfel, studiul O^K arată că 9% dintre persoane au o singură parolă pentru toate conturile, în timp ce 37,1% folosesc mai multe parole de acces, menţionează Agerpres.
Totodată, majoritatea utilizatorilor (71%) preferă să memoreze parolele, dar de cele mai multe ori consecinţa este utilizarea unor parole simple sau a unei singure parole pentru mai multe conturi. De asemenea, 46% dintre utilizatori au recunoscut că au uitat o parolă vitală cel puţin o dată, iar 12% îşi notează pur şi simplu parolele pe o foaie de hârtie şi le păstrează în apropierea computerului, în timp ce 23% folosesc o agendă obişnuită în acest scop.
Programele speciale de stocare a parolelor sunt folosite de numai 7% dintre utilizatori, cu toate că acest tip de soluţii asigură cea mai bună protecţie, sunt de părere specialiştii Kaspersky Lab. Studiul O^K Research a fost realizat pe un eşantion de 11.000 de persoane, în 25 de ţări din America Latină şi de Nord, Orientul Mijlociu, Asia şi Africa.

Cum se promovează un site pentru întalniri extraconjugale

în funcţie de ţara unde s-a lansat, portalul respectiv a afişat imagini cu Hollande, Clinton, regele Belgiei sau prinţul Charles

Un site american pentru întâlniri extraconjugale a fost lansat oficial pe piaţa franceză, ieri, înainte de lansările din Belgia şi Elveţia, folosind imaginile unor preşedinţi de state, cunoscuţi pentru faptul că şi-au înşelat partenerele de viaţă. "Care este punctul vostru comun?", întreabă editorii site-ului american AshleyMadison.com, în campania lor publicitară din Franţa, referindu-se la foştii preşedinţi francezi François Mitterrand, Jacques Chirac, Nicolas Sarkozy şi la actual preşedinte francez François Hollande. În Belgia, strategia este aceeaşi, portrete cu regele Albert al II-lea, prinţul Charles şi Bill Clinton urmând să fie afişate începând de astăzi.
Pentru a lansa în Franţa acest site destinat întâlnirilor adultere, platforma americană a ales portretele ultimilor patru preşedinţi ai Republicii Franceze, care aveau pe obraz urma lăsată de un sărut făcut cu ajutorul unor buze conturate cu ruj. Afişele aveau dimensiunea de 3 metri x 6 metri.
"Franţa este, în ochii lumii întregi, ţara infidelităţii, iar noi am aşteptat să avem o platformă perfectă pentru a oferi francezilor ceea ce le lipsea: discreţia", a declarat într-un comunicat de presă preşedintele grupului, Noël Biderman, supranumit "regele infidelităţii". "Fotografiile preşedinţilor fac parte din domeniul public", a precizat o purtătoare de cuvânt a acestei platforme online, Hélène Antier. "În Belgia, începând de mâine, vor fi expuse 300 de afişe de doi metri pătraţi pe străzile din Bruxelles, pe care vor putea fi văzute portretul regelui Albert al II-lea, cel al prinţului Charles şi cel al lui Bill Clinton", a adăugat aceeaşi sursă.
Site-ul AshleyMadison.com se prezintă ca fiind prima platformă online din lume dedicată conceptului de "întâlnire extraconjugală". Creat în 2002, în Canada, site-ul reuneşte în prezent peste 16 milioane de utilizatori din 25 de ţări. Cu ocazia lansării sale în Germania, în luna septembrie, site-ul a folosit imagini cu Bill Clinton şi Arnold Schwarzenegger.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.