Internațional

De ce a durat 30 de ani construcţia unei linii de metrou la Sofia

Ziarul de Vrancea
31 aug 2012 289 vizualizări
Bulgarilor li s-au terminat banii, după ce traseul s-a complicat în faţa unor importante vestigii arheologice n au avut noroc cu fondurile europene

Preşedintele Comisiei Europene Jose Manuel Barroso a inaugurat vineri la Sofia o nouă linie de metrou finanţată din fonduri comunitare, una din staţii, botezată "Uniunea Europeană", fiind deschisă după 30 de ani de la începerea lucrărilor de construcţie. Staţia - botezată astfel în semn de mulţumire la adresa UE pentru că a acordat 157 de milioane de euro pentru construirea celei de-a doua linii de metrou - a fost ridicată în timpul regimului comunist, în 1981. Însă lucrările de construcţie de la metroul din Sofia, începute în 1979, au fost deseori întrerupte, din lipsă de fonduri.
Un prim tronson nu a început să funcţioneze decât în 1998, iar prima linie completă între cele mai populate cartiere - Lulin (nord-vest) şi Mladost (sud-est), nu a fost finalizată decât în 2009, datorită unui ajutor financiar din partea Japoniei.
Construcţia celei de-a doua linii, intrată vineri în funcţiune, a fost supervizată de compania franceză Systra, având o lungime de 10,6 kilometri şi deservind 11 staţii. Lucrările au accelerat săpături arheologice care au permis expunerea de vestigii din epoca romană în plin centrul Sofiei, între clădirile guvernului şi preşedinţiei. Săpăturile arheologice au constrâns autorităţile să modifice în mai multe rânduri traseul liniei de metrou, una din staţiile acesteia fiind situată sub situl arheologic. Barroso, însoţit de comisarul european pentru ajutor umanitar Kristalina Georgieva, din partea Bulgariei, a vizitat vineri o expoziţie amenajată în această staţie şi care prezintă obiecte din epoca preistorică şi din antichitate.
Crearea unei a doua linii de metrou ar urma să diminueze cu 20% traficul din capitala bulgară, care a devenit supraaglomerat în ultimii zece ani. Conform calculelor primăriei, metroul va fi utilizat de 380.000 de pasageri în fiecare zi. A treia linie care va lega vestul de estul oraşului şi care va avea o lungime de 15 km rămâne să fie construită în următorii ani.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.