Internațional

Cum a ajuns tricolorul să fie arborat pe nave iraniene supuse embargoului

Ziarul de Vrancea
13 aug 2012 585 vizualizări
Pentru a scăpa de sancţiunile internaţionale, Iranul şi-a trimis navele de transport în cateva state, printre care şi Republica Moldova n Ministerul Transporturilor de la Chişinău a negat că ar fi fost vorba de petroliere

Iranul, vizat de sancţiuni internaţionale din cauza controversatului său program nuclear, a transferat sub pavilionul Republicii Moldova şi al altor state mai multe petroliere ale sale, conform unei publicaţii din Malta, preluată ieri de media de la Tel Aviv şi Chişinău. Aproximativ 75 de nave petroliere iraniene au fost înregistrate în porturi din Tanzania, Tuvalu, Sierra Leone, Bolivia şi Republica Moldova. Cel puţin opt petroliere iraniene au fost plasate sub pavilionul Republica Moldova, iar ca port de înmatriculare a fost trecut portul Giurgiuleşti de la Dunăre.
În ultimul timp, scria recent publicaţia rusă Vedomosti, o mare parte din petrolierele iraniene au dispărut brusc din oceane. Navele au reapărut, dar sunt de nerecunoscut: corpuri revopsite, denumiri noi la bord, iar pe catarge au arborate pavilioane noi. Evident, ca porturi de înmatriculare figurează complet alte oraşe.

Licenţele au fost deja anulate

Douăsprezece nave-cargo iraniene au fost înregistrate în mod temporar în Republica Moldova, în perioada mai-iulie, existând suspiciuni că manevra are rolul evitării sancţiunilor internaţionale impuse Iranului, conform site-ului postului Radio Free Europe/Radio Liberty. Adjunctul ministrului moldovean al Transporturilor, Boris Gherasim, a confirmat informaţia, precizând că licenţele celor 12 nave au fost anulate după ce au apărut suspiciuni că se încerca evitarea sancţiunilor internaţionale impuse Iranului. Gherasim nu a precizat cine a solicitat retragerea licenţelor acestor nave, dând asigurări că printre navele-cargo nu figurau petroliere.

Flota iraniană arborează de patru ani alte pavilioane

La 1 iulie a.c., a intrat în vigoare un embargo al Uniunii Europene la importurile de petrol din Iran. Conform acordului, aprobat la sfârşitul lunii ianuarie 2012, de la 1 iulie este complet interzis importul de ţiţei brut iranian pe teritoriul statelor membre ale UE. De asemenea, companiilor europene le-a fost interzis să asigure aprovizionarea cu petrol iranian.
Compania petrolieră iraniană, care a fost privatizată în 2000, susţine că acţiunile sale sunt legale, deoarece aceasta nu este proprietatea guvernului de la Teheran, potrivit mass-media moldovene. În 2008, ea şi-a transferat navele petroliere sub pavilioanele Maltei şi Ciprului, după ce SUA incluseseră pe lista neagră flota comercială iraniană.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.