Internațional

Comisia Europeană scoate harburile de pe şoselele UE

Ziarul de Vrancea
13 iul 2012 771 vizualizări
Reguli mai stricte în domeniul inspecţiei tehnice a automobilelor au fost adoptate la nivel comunitar. Aproximativ 2000 de oameni mor în fiecare an din cauza defecţiunilor tehnice ale autovehiculelor.

Comisia Europeană a adoptat vineri noi reguli care înăspresc regimul de control şi extind anvergura privind siguranţa rutieră. În medie, pe şoselele Europei îşi pierd zilnic viaţa peste cinci persoane, în accidente cauzate de probleme de ordin tehnic. Defecţiunile tehnice constituie o cauză importantă a accidentelor, determinând 6% din totalul accidentelor de automobil, ceea ce înseamnă anual 2000 de decese şi mult mai multe accidentări. De menţionat că, în România, au murit anul trecut în accidente de circulaţie 2015 persoane, conform unui bilanţ al Inspectoratului General al Poliţiei. În ceea ce priveşte accidentele de motocicletă, 8% din totalul acestora sunt legate de defecţiuni tehnice, informează un comunicat de presă al executivului comunitar.

O maşină din zece aflate în circulaţie n-ar trece de inspecţia tehnică

Principala problemă identificată de CE este aceea că pe şoselele europene există prea multe vehicule cu probleme tehnice. Câteva studii recente elaborate în Marea Britanie şi Germania indică faptul că un procent de până la 10% din autovehicule prezintă în orice moment o defecţiune care le-ar împiedica să treacă cu succes de controlul tehnic. În plus, conform regulilor actuale, multe defecţiuni tehnice cu implicaţii grave pentru securitate (cum ar fi ABS şi controlul electronic al stabilităţii) nu sunt nici măcar verificate.
Obiectivul noilor propuneri este acela de a salva peste 1.200 de vieţi anual şi de a evita peste 36.000 de accidente cauzate de probleme de ordin tehnic.

Ce propune Comisia

Printre principalele elemente ale noilor măsuri propuse se numără următoarele:
- verificarea obligatorie a scuterelor şi motocicletelor în întreaga UE; motocicliştii şi conducătorii de scutere, în special cei tineri, reprezintă grupul de participanţi la trafic cu cel mai mare risc.
- creşterea frecvenţei inspecţiilor tehnice periodice în cazul automobilelor vechi. În cazul automobilelor care au între 5 şi 6 ani, numărul accidentelor grave cauzate de defecţiuni tehnice creşte semnificativ.
- creşterea frecvenţei controalelor pentru autoturisme şi camionete cu kilometraj foarte mare. Astfel, aceste tipuri de autovehicule vor face obiectul unor controale similare celor aplicate în cazul taxiurilor sau al ambulanţelor, de exemplu.
- îmbunătăţirea calităţii controalelor prin stabilirea unor standarde minime comune în ceea ce priveşte defecţiunile, echipamentele şi inspectorii.
- obligativitatea verificării componentelor electronice de siguranţă.
- combaterea manipulării kilometrajului prin înregistrarea kilometrilor parcurşi.
În toate cazurile, măsurile propuse stabilesc standarde minime comune pentru controlul autovehiculelor la nivelul UE, statele membre având libertatea de a impune reguli mai stricte, dacă este cazul.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.