Internațional

COLOANAde stiri internationale::Criza a ajuns pînă la tratatele UE

Ziarul de Vrancea
24 nov 2011 507 vizualizări
Preşedintele Franţei, Nicolas Sarkozy, a anunţat ieri că Parisul şi Berlinul vor face, zilele următoare, "propuneri comune pentru modificarea tratatelor Uniunii Europene" în scopul eficientizării guvernării în zona euro.

Nicolas Sarkozy a făcut aceste declaraţii la finalul întrevederii pe care a avut-o la Strasbourg cu cancelarul german Angela Merkel şi cu noul premier italian Mario Monti. Discuţiile s-au referit la gestionarea crizei din zona euro. Potrivit lui Sarkozy, principalele trei economii din zona euro, Germania, Franţa şi Italia, sînt pregătite să facă totul pentru "perenitatea monedei euro". Franţa, Germania şi Italia sînt de acord să respecte independenţa Băncii Centrale Europene şi se vor abţine să facă solicitări "pozitive sau negative" acestei instituţii, a adăugat Nicolas Sarkozy. "Am stabilit toţi trei că, pentru respectarea independenţei acestei instituţii, trebuie să ne abţinem să adresăm solicitări pozitive sau negative BCE", a subliniat preşedintele Franţei, în timp ce cancelarul Angela Merkel a declarat că modificarea tratatelor UE nu va afecta BCE. Premierul Italiei, Mario Monti, a confirmat joi angajamentul ţării sale de atingere a "obiectivului unui buget echilibrat în 2013".

Prezentatoarea tv rusă care făcuse un gest obscen la adresa lui Obama a fost concediată

Postul de televiziune REN TV a anunţat demiterea prezentatoarei de ştiri care a făcut un gest obscen în direct la adresa preşedintelui SUA, Barack Obama, în timp ce îi rostea numele în cursul unui telejurnal. Gestul prezentatoarei TV Tatiana Limanova a fost făcut pe 14 noiembrie, în timp ce citea un text despre participarea lui Obama la summitul Asia-Pacific (APEC) în statul american Hawaii. Tatiana Limanova vorbea despre preşedinţia conferinţei, care va fi asigurată de preşedintele rus Dmitri Medvedev, apoi a ridicat mîna şi degetul mijlociu în timp ce anunţa că postul a fost ocupat anterior de Obama. Avînd în vedere succesiunea cadrelor, este posibil ca Limanova să fi crezut că nu este filmată în timp ce a făcut acest gest. Postul de televiziune REN TV a explicat că prezentatoarea dorea să îl insulte astfel pe un cameraman.

Armata egipteană prezintă scuze după moartea a zeci de manifestanţi

Armata egipteană a prezentat scuze pentru decesele produse ca urmare a confruntărilor dintre manifestanţi şi forţele de ordine. Consiliul Suprem al Forţelor Armate, structura militară aflată la conducerea Egiptului, "îşi exprimă regretul şi prezintă scuze profunde pentru moartea martirilor fiilor loiali Egiptului". Violenţele au izbucnit sîmbătă în Piaţa Tahrir din Cairo şi s-au soldat cu cel puţin 35 de morţi. Forţele de ordine sînt acuzate de activişti şi de medici că au folosit muniţie reală, gloanţe de cauciuc şi gaze lacrimogene toxice împotriva manifestanţilor. Aceasta este cea mai gravă criză cu care se confruntă Egiptul după înlăturarea regimului Hosni Mubarak la începutul anului.

The Sun, cel mai citit ziar britanic, şi-a pierdut "capul"

James Murdoch a demisionat din funcţia de director al mai multor publicaţii britanice din grupul media News Corporation, printre care se numără The Sun şi The Times, potrivit datelor furnizate de registrul comerţului din Marea Britanie. James Murdoch a demisionat din funcţia de director al News Group Newspapers, publisher al The Sun (ziarul cu cel mai mare tiraj din Marea Britanie - 2,8 milioane de exemplare zilnic), şi al Times Newspapers Limited, publisher al publicaţiei The Times şi al ediţiei duminicale a acestuia - The Sunday Times. James Murdoch rămîne însă preşedinte al News International, filiala britanică a News Corporation, grup media deţinut de Rupert Murdoch. James Murdoch rămîne membru al consiliului editorial al Times Newspapers, iar acest lucru arată angajamentul News Corp. faţă de filiala sa britanică. Rolul de moştenitor al lui Rupert Murdoch este contestat de anumiţi acţionari, iar James va trebui să-şi apere poziţia de preşedinte al BSkyB, compania britanică de televiziune prin satelit deţinută în proporţie de 40% de News Corp., în cursul unei adunări generale programate pe 29 noiembrie. News Corporation şi News International sînt în mijlocul unui scandal privind interceptări telefonice ilegale, care a început în Marea Britanie, dar se pare că are ramificaţii şi în Statele Unite ale Americii. Potrivit poliţiei britanice, publicaţia News of the World, deţinută de grupul media, ar fi interceptat convorbirile a circa 4.000 de oameni, între care familiile unor adolescenţi asasinaţi. Aceste dezvăluiri au ridicat întreaga clasă politică din Marea Britanie împotriva lui Rupert Murdoch. Închiderea publicaţiei News of the World (NOTW), cu o istorie de 168 de ani, în care a reuşit să ajungă printre cele mai populare titluri din Marea Britanie, nu a pus capăt scandalului interceptărilor telefonice ilegale.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
relu, acum 2425 zile, 1 ora, 12 minute, 28 secunde
Tot semnul asta i l-as face si eu lui Sarkozi pentru dispretul pe care l-a indus francezilor fata de romani.Are dreptate CVT despre originile sale de romm maghiar.
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.