Internațional

Procesele de învatare dificile stimuleaza creierul persoanelor în virsta

Ziarul de Vrancea
24 aug 2011 494 vizualizări
Persoanele în virsta asimileaza mai bine informatiile noi daca le învata mai degraba printr-o metoda "dura" (încercare/eroare) decit printr-o metoda "usoara" (întrebare urmata de raspunsul corect), potrivit unui studiu canadian publicat ieri în revista Psychology and Aging

Specialistii de la Institutul de cercetari Rotman au demonstrat pentru prima data faptul ca persoanele în virsta - mai precis creierul acestora - învata mai usor decit persoanele tinere prin metoda încercare/eroare. Concluziile acestui studiu i-au surprins pe educatorii si medicii specializati în recuperarea cognitiva. Studiul contrazice astfel o serie de articole publicate în numeroase reviste stiintifice, potrivit carora comiterea de erori în cursul procesului de învatare prejudiciaza memoria persoanelor în virsta, iar metoda pasiva "fara eroare", prin memorare, cu raspunsul corect furnizat celui care învata, este mai buna pentru creier.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.