Michelin promite anvelope care vor contribui la economisirea de combustibili
"Ne angajam ca pana in 2030, toate anvelopele Michelin aflate in circulatie sa nu utilizeze
nici un litru de benzina in plus fata de momentul actual. Am demonstrat ca pe masura ce
anvelopele au o durata de viata mai lunga, cu atat cresc vanzarile", a declarat Miraton.
Dezvoltarea procesului tehnologic va permite Michelin sa reduca la jumatate nivelul fortei
de frecare pana in 2030. Acest lucru nu va insemna insa ca anvelopele se vor ieftini, intrucat
pretul materiilor prime va continua sa creasca.
In urma cu doua saptamani, grupul a estimat ca majorarea costurilor cu materia prima va
mentine avansul profitului operational aferent acestui an la 8,8%, la fel ca in 2005, cel mai inalt
nivel din 1999.
Pentru 2010 insa, Michelin intentioneaza sa obtina o crestere anuala a profitului de cel
putin 10%.
Principalul concurent al Michelin, grupul japonez Bridgestone, a informat ca in acest an
va consemna o reducere a profitului operational, principalul motiv fiind preturile ridicate ale
materiilor prime.
Potrivit lui Edouard Michelin, managing partner al grupului francez, compania vizeaza o
crestere semnificativa a vanzarilor, care se va concretiza in cresterea profitului operational si
obtinerea unor marje echivalente celor din 2005, in pofida impactului negativ al costului ridicat al
materiilor prime.
Pretul acestor materiale a avansat anul trecut cu 15%, generand cheltuieli de 455 de
milioane de euro, iar pentru 2006 este prognozata o crestere de 11%.
Vanzarile grupului au crescut anul trecut cu 3,6%, la 15,59 de miliarde de euro, in timp ce
profitul net s-a apreciat cu 36%, la 889 de milioane de euro.
Totodata, Michelin a prognozat o relansare a pietelor, in special in cazul segmentului
european al anvelopelor pentru camioane.
In Romania. grupul francez a preluat, in 2001, fabricile Tofan de la Zalau si Floresti,
societatea Tofan Recap si reteaua de distributie.