Internațional

Michelin promite anvelope care vor contribui la economisirea de combustibili

Ziarul de Vrancea
1 mar 2006 318 vizualizări
Grupul francez Michelin intentioneaza sa realizeze noi modele de anvelope care sa permita economisirea de combustibil prin reducerea fortei de frecare, potrivit lui Didier Miraton, seful departamentului tehnologic al companie, citat de Reuters.

"Ne angajam ca pana in 2030, toate anvelopele Michelin aflate in circulatie sa nu utilizeze

nici un litru de benzina in plus fata de momentul actual. Am demonstrat ca pe masura ce

anvelopele au o durata de viata mai lunga, cu atat cresc vanzarile", a declarat Miraton.

Dezvoltarea procesului tehnologic va permite Michelin sa reduca la jumatate nivelul fortei

de frecare pana in 2030. Acest lucru nu va insemna insa ca anvelopele se vor ieftini, intrucat

pretul materiilor prime va continua sa creasca.

In urma cu doua saptamani, grupul a estimat ca majorarea costurilor cu materia prima va

mentine avansul profitului operational aferent acestui an la 8,8%, la fel ca in 2005, cel mai inalt

nivel din 1999.

Pentru 2010 insa, Michelin intentioneaza sa obtina o crestere anuala a profitului de cel

putin 10%.

Principalul concurent al Michelin, grupul japonez Bridgestone, a informat ca in acest an

va consemna o reducere a profitului operational, principalul motiv fiind preturile ridicate ale

materiilor prime.

Potrivit lui Edouard Michelin, managing partner al grupului francez, compania vizeaza o

crestere semnificativa a vanzarilor, care se va concretiza in cresterea profitului operational si

obtinerea unor marje echivalente celor din 2005, in pofida impactului negativ al costului ridicat al

materiilor prime.

Pretul acestor materiale a avansat anul trecut cu 15%, generand cheltuieli de 455 de

milioane de euro, iar pentru 2006 este prognozata o crestere de 11%.

Vanzarile grupului au crescut anul trecut cu 3,6%, la 15,59 de miliarde de euro, in timp ce

profitul net s-a apreciat cu 36%, la 889 de milioane de euro.

Totodata, Michelin a prognozat o relansare a pietelor, in special in cazul segmentului

european al anvelopelor pentru camioane.

In Romania. grupul francez a preluat, in 2001, fabricile Tofan de la Zalau si Floresti,

societatea Tofan Recap si reteaua de distributie.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.