Internațional

Feribotul egiptean, rapus din cauza unui incendiu la bord

Ziarul de Vrancea
6 feb 2006 297 vizualizări
Intre 300 si 400 de persoane, din 1414, au fost salvate din Marea Rosie, dupa ce ferobotul egiptean Al Salam 89 a naufragiat

Naufragierea feribotul egiptean Al Salam 89 in noaptea de joi spre vineri pare a fi una dintre cele

mai grave din istoria navala, numarul victimelor putind ajunge la peste 1000. Peste 800 de

persoane sint date disparute si citeva sute de cadavre au fost recuperate iar cel putin 389 de

persoane au fost recuperate, in conditiile in care 1.414 persoane se aflau la bord. Ministerul

egiptean al Apararii a anuntat ca feribotul s-ar fi scufundat la 27.08 grade latitudine nordica si la

34, 57 grade longitudine estica, la jumatatea drumului pe care il avea de parcurs, intre portul

saudit Duba si cel egiptean Safaga. Tragedia a fost cauzata de un incendiu declansat la bordul

feribotului. "La doua ore dupa plecarea din portul saudit Duba, din sala motoarelor a inceput

sa iasa un fum gros", a declarat un supravietuitor egiptean. Membrii echipajului au cerut

pasagerilor sa urce pe punte, pentru a permite stingerea incendiului. Vasul a inceput apoi sa se

clatine in mod periculos, au relatat martorii. "Incendiul a continuat mult timp, insa echipajul

continua sa sustina ca va reusi sa preia controlul. Spuneau ca e vorba despre o mica scurgere de

carburant pe care o vor rezolva imediat", a povestit un alt martor ocular. Feribotul, spun

supravietuitorii, si-a continuat drumul inclinat pe partea stanga, iar la un moment dat s-a

rasturnat si s-a scufunda brusc, in mai putin de zece minute.


Protest cu pietre

Aflate sub soc, exasperate, epuizate, rudele victimelor s-au revoltat, vineri seara, de absenta

totala a unor informatii despre soarta celor dragi si-au inceput sa arunce cu pietre in autoritatile

portuare. "Nimeni nu-mi spune ce se intimpla, este insuportabil. Sa-mi spuna numai daca este

mort sau viu", se plingea un barbat venit sa-si caute varul, care lucra in Kuwait. Operatiunile de

cautare continuau in weekend, dar sperantele de a mai gasi supravietuitori deveneau din ce in ce

mai mici. Mai ales ca riscul ca naufragiatii sa cada prada rechinilor si hipotermeiei era foarte

mare. Circa 300 de specii de rechin au fost identificate in Marea Rosie, rechinul oceanic,

rechinul-tigru sau rechinul-ciocan - fiind cei mai periculosi.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.