Internațional

Eurodeputatii se tem sa nu ramina pe drumuri

Ziarul de Vrancea
21 oct 2010 281 vizualizări
Mutarea intregului efectiv de peste 700 de alesi, insotiti de consilieri si secretare, de la Bruxelles la Strasbourg, in Franta, presupune un consum mare de carburant, lucru ingrijorator pe fondul grevelor prelungite din industria petroliera franceza

Grevele in lant si amenintarea lipsei de carburant din Franta, in contextul protestelor fata de reforma pensionarii a lui Nicolas Sarkozy, au declansat schimburi de replici privind pastrarea sediului Parlamentului European (PE) din Strasbourg, relateaza publicatia electronica EUObserver.

Biroul pentru Transport din cadrul Parlamentului a avertizat, intr-o nota interna adresata tuturor eurodeputatilor, asupra faptului ca demonstratiile din Franta au "perturbat serios" transportul public din Strasbourg, inclusiv autobuzele care asigura legatura intre sediul Parlamentului si centrul orasului. "Nu se stie cind situatia va reveni la normal", se arata in acest e-mail. Biroul adauga ca, in timp ce avioanele si trenurile se confrunta cu anulari, TGV-ul Thalys care asigura intoarcerea la Bruxelles a parlamentarilor, miercuri dupa-amiaza, va circula normal.


Salvarea vine de la statiile de benzina din Germania


Eurodeputatul liberal britanic Sarah Ludford, care a adresat Biroului o interpelare in care doreste sa afle daca exista suficient carburant pentru masini si autobuze sa ajunga pina la Aeroportul din Frankfurt si Basel, a primit asigurari ca nu vor exista probleme in acest sens. "Sper ca stiti ca frontiera germana este foarte aproape de Strasbourg, astfel incit nu va fi nici o problema cu carburantul necesar. O situatie precum cea cu care ne confruntam poate fi problematica la Bruxelles, dar nu aici, la Strasbourg", a raspuns Biroul.

însa, referirea la Bruxelles a "scandalizat-o" pe deputata liberala belgiana si fost ministru al Afacerilor Externe, Annemie Neyts-Uyttebroeck. "Nu m-am implicat niciodata in disputa Bruxelles-Strasbourg, pentru ca vreau sa respect tratatul", a declarat Neyts-Uyttebroeck. Ea a luat apararea instalarii institutiilor europene la Bruxelles. "Ai dreptul sa nu-ti placa Bruxelles-ul, dar este o eternitate de cind Belgia s-a confruntat cu o lipsa de carburant", a spus ea. "Ati vrut, cumva, sa spuneti ca, data fiind apropierea (Strasbourg-ului) de frontiera germana, masinile vor avea suficienta benzina pentru a ajunge la prima benzinarie din Germania? Si poate ca nefericitii nostri colegi ar putea, eventual, ajunge in Germania pe jos?", a replicat ea.


Disputa veche in jurul celor doua sedii ale Parlamentului European


Naveta intre sediile Parlamentului din Belgia si Franta, desi este prevazuta in Tratatul Uniunii Europene, constituie un subiect mai vechi de disputa. Parlamentarul conservator britanic Ashley Fox a cerut saptamina trecuta ca, incepind din 2012, cele doua sesiuni organizate, in septembrie, la Strasbourg sa fie combinate intr-una singura, pentru a "scuti contribuabilii" de cheltuieli si mediul de poluare.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.