A inceput procesul Concorde
Procesul referitor la prabusirea avionului de tip Concorde apartinind companiei Air France, soldat cu 113 morti in iulie 2000, care a distrus mitul supersonicului franco-britanic, a inceput ieri dupa-amiaza la tribunalul corectional din Pontoise, la nord de Paris. Pe banca acuzatilor se afla compania americana Continental Airlines, doi angajati ai acesteia, doi fosti oficiali ai programului Concorde si un fost cadru al Directiei Generale a Aviatiei Civile (DGAC), garanta a securitatii transporturilor aeriene.
Prabusirea acestui avion a fost provocata, potrivit expertizei oficiale, de o piesa pierduta pe pista de un avion al companiei americane. "Sint aici pentru a dovedi nevinovatia Continental Airlines" in acest accident, a declarat avocatul companiei, Olivier Metzner. "S-a dorit protejarea (companiei) Concorde, imaginea pe care aceasta o genera Frantei", a adaugat avocatul, insistind ca exploatarea aparatului ar fi trebuit suspendata dupa primele incidente grave provocate de pneuri, survenite in 1979.
Potrivit anchetei, o lamela pierduta de un avion de tip DC 10 al companeiei Continental Airlines, care a decolat cu citeva minute inainte de Concorde, a declansat accidentul provocand explozia unui pneu. Fragmente din pneu au ricosat intr-un rezervor pe care l-au crapat, iar scurgerile de carburant au favorizat aparitia unui incendiu.
Compania americana sustine un scenariu contrar celui stabilit de expertii tehnici si judiciari: avionul supersonic a luat foc chiar inainte de a rula peste aceasta piesa. La 25 iulie 2000, avionul companiei Air France care pleca spre New York s-a prabusit peste un hotel, la mai putin de doua minute de la decolarea de pe aeroportul parizian Roissy, provocind moartea celor 109 persoane aflate la bord, majoritatea germani, si a altor patru persoane la sol.