Serviciul 118800, apelat doar din Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC
"Numarul universal pentru informatii telefonice este taxat de catre reteaua din care s-a facut apelul. Astfel, in reteaua Romtelecom costul este de 0,71 euro/minut (TVA inclus), in UPC - 1,19 lei/apel plus 1,11 lei/minut (TVA inclus). In reteaua Vodafone se va plati 1,36 euro/apel plus 0,30 euro/minut (TVA inclus), iar in reteaua Orange 0,36 euro/apel plus 0,45 euro/minut (TVA inclus), a declarat ieri directorul general al InfoClick, furnizorul serviciului universal al abonatilor de telefonie, Kostas Papadopoulos. Conform lui Papadopoulos, de la lansarea serviciului 118800, la 31 octombrie, au fost inregistrate un numar de 30.000 de apeluri. Comparativ, in Grecia, compania Newsphone, care administreaza serviciul Universal si actionar minoritar al InfoClick, inregistreazp 40 milioane apeluri pe an. Directorul general al InfoClick a declarat ca mentenanta serviciului este asigurata de compania sa, care in prezent opereaza si un call center cu 50 de angajati. Acesta a mai spus ca, potrivit ofertei facute pentru cistigarea licitatiei, InfoClick va investi in dezvoltarea serviciului 10 milioane euro, in urmatorii cinci ani. Baza de date operata de InfoClick contine trei milioane de numere de telefon, din toate retelele, fixe si mobile, printre care se numara si numere de pe cartele preplatite. "Cetatenii isi pot verifica in orice moment datele din registrul complet al abonatilor de telefonie, pot solicita rectificare, eliminarea sau introducerea datelor lor de contact in registrul abonatilor, in mod gratuit. Sfatuiesc toti utilizatorii retelelor de telefonie fixe sau mobile, abonati sau utilizatori de cartele preplatite, sa isi intrebe furnizorul despre acest registru si despre situatia lor. Numai cei care isi dau acordul sint trecuti in acest registru", a declarat presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglemetare in Comunicatii (ANCOM), Catalin Marinescu.