Viitorul masinilor electrice ramine unul indepartat
Trecerea de la masinile care consuma benzina sau motorina la automobilul electric va reduce substantial volumul emisiilor de dioxid de carbon din atmosfera marilor orase, insa acest proces se anunta destul de indelungat si plin de obstacole, avertizeaza organizatia "Transports et Environnement", intr-un raport publicat ieri si preluat de Agerpres.
"Vizitatorii salonului automobilistic de la Frankfurt, din 2009, au ajuns cu siguranta la concluzia ca viitorul automobilelor este electric. Fiecare constructor de masini prezent la celebrul salon a expus cel putin un prototip electric", creind impresia ca de miine s-ar putea sa ne trezim intr-o lume din care sa dispara complet masinile care ard combustibili fosili, se precizeaza in raportul ONG-ului amintit.
însa realitatea este cu totul alta, avertizeaza "Transports et Environnement". "Va trebui sa asteptam mai multe decenii pina cind aceste modele de automobile electrice ar putea sa le inlocuiasca pe cele care functioneaza cu benzina sau motorina", a declarat Dudley Curtis, un reprezentant al acestei organizatii.
Dezvoltarea si producerea acestor automobile va fi limitata pina in 2030, iar conform estimarilor, spre anul 2050 se va ajunge la un volum al vinzarilor de masini electrice de doar 25% din volumul total al vinzarilor de automobile noi, se mai precizeaza in raport.
Pina la adoptarea completa a automobilului electric trebuie surmontate si o serie de obstacole. Primul dintre acestea ar fi "evitarea unui soc electric" - adica a unei cresteri fara precedent a consumului de electricitate. Conform unui studiu realizat in 2009 de Eurelectric, asociatia producatorilor de energie electrica din UE, "o inlocuire completa a parcului de masini existent in UE cu masini electrice ar atrage dupa sine o crestere cu 15% a consumului de curent electric" in statele Uniunii.
Un alt obstacol important este reprezentat de costurile si capacitatea acumulatorilor care vor pune in miscare aceste masini, tinind cont de faptul ca prototipurile de masini hibride realizate pina in prezent costa cu 3.000 pina la 5.000 de euro mai mult decit masinile conventionale, iar costurile bateriilor reprezinta 75% din aceste costuri suplimentare.