Internațional

Viitorul masinilor electrice ramine unul indepartat

Ziarul de Vrancea
13 nov 2009 631 vizualizări
Se estimeaza ca mai multe impedimente vor avea ca efect o pondere redusa, de doar 25%, a autovehiculelor electrice in totalul vinzarilor auto din anul 2050

Trecerea de la masinile care consuma benzina sau motorina la automobilul electric va reduce substantial volumul emisiilor de dioxid de carbon din atmosfera marilor orase, insa acest proces se anunta destul de indelungat si plin de obstacole, avertizeaza organizatia "Transports et Environnement", intr-un raport publicat ieri si preluat de Agerpres.

"Vizitatorii salonului automobilistic de la Frankfurt, din 2009, au ajuns cu siguranta la concluzia ca viitorul automobilelor este electric. Fiecare constructor de masini prezent la celebrul salon a expus cel putin un prototip electric", creind impresia ca de miine s-ar putea sa ne trezim intr-o lume din care sa dispara complet masinile care ard combustibili fosili, se precizeaza in raportul ONG-ului amintit.

însa realitatea este cu totul alta, avertizeaza "Transports et Environnement". "Va trebui sa asteptam mai multe decenii pina cind aceste modele de automobile electrice ar putea sa le inlocuiasca pe cele care functioneaza cu benzina sau motorina", a declarat Dudley Curtis, un reprezentant al acestei organizatii.

Dezvoltarea si producerea acestor automobile va fi limitata pina in 2030, iar conform estimarilor, spre anul 2050 se va ajunge la un volum al vinzarilor de masini electrice de doar 25% din volumul total al vinzarilor de automobile noi, se mai precizeaza in raport.

Pina la adoptarea completa a automobilului electric trebuie surmontate si o serie de obstacole. Primul dintre acestea ar fi "evitarea unui soc electric" - adica a unei cresteri fara precedent a consumului de electricitate. Conform unui studiu realizat in 2009 de Eurelectric, asociatia producatorilor de energie electrica din UE, "o inlocuire completa a parcului de masini existent in UE cu masini electrice ar atrage dupa sine o crestere cu 15% a consumului de curent electric" in statele Uniunii.

Un alt obstacol important este reprezentat de costurile si capacitatea acumulatorilor care vor pune in miscare aceste masini, tinind cont de faptul ca prototipurile de masini hibride realizate pina in prezent costa cu 3.000 pina la 5.000 de euro mai mult decit masinile conventionale, iar costurile bateriilor reprezinta 75% din aceste costuri suplimentare.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.