Internațional

Metro a anuntat pierderi de 100 milioane euro in primul trimestru

Ziarul de Vrancea
18 iul 2009 350 vizualizări
Metro AG, cel mai mare retailer din Germania, a anuntat vineri ca pierderea neta la nivel de grup s-a adincit in primul trimestru la 100 milioane euro si ca planuieste sa faca peste 1.300 disponibilizari, pentru a imbunatati profitabilitatea, relateaza Bloomberg.

Grupul a anuntat ca intentioneaza sa disponibilizeze 1.340 muncitori din cadrul diviziei germane Cash & Carry, reprezentind circa 10% din totalul angajatilor diviziei. Concedierile vor fi realizate in urmatorii 3 ani si jumatate, iar suma economisita se va ridica la 150 milioane euro pina in 2012, a anuntat compania.

Metro trebuie sa reduca nivelul cheltuielilor in cadrul diviziei, pentru a face fata scaderii vinzarilor. Cash & Carry este lider de piata in industria germana de vinzari cu ridicata, cu 61 de magazine si cu venituri de 5,7 miliarde euro in 2008. Grupul HDE prevede ca vinzarile cu amanuntul din Germnaia vor scadea cu 2% in acest an, din cauza recesiunii. "De anul viitor, estimam ca vom inregistra din nou o crestere profitabila a vinzarilor", a declarat Frans Muller, directorul executiv Cash & Carry. Cistigurile inainte de taxe si impozite vor creste, de asemenea, anul viitor, iar marja operationala va atinge 3% pe termen lung, a mai spus Muller.

Profitul operational Cash & Carry va fi de circa 150 milioane euro in 2012, a anuntat Metro. Profitul calculat pe aceasta baza a fost "usor peste" 30 milioane euro in 2008, comparativ cu 250 milioane euro in 2003, potrivit unui articol aparut in februarie in publicatia Wirtschaftswoche, care cita un document intern al companiei. Divizia de vinzare cu ridicata, cea mai mare din punct de vedere al vinzarilor, si-a mentinut in acest an profitul operational la nivelul de anul trecut, de 70 milioane euro. Directorul executiv al grupului, Eckhard Cordes, a numit divizia germana Cash & Carry "problematica". Metro a mai anuntat ca divizia germana vrea sa dubleze numarul de produse marca Cash & Carry pina in 2012, si sa reduca preturile la peste 5.000 produse, pentru a atrage clientii.

Grupul este prezent in Romania prin Metro Cash & Carry. Compania s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie din Bucuresti. in prezent, reteaua de magazine numara 24 de centre de distributie.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.