CIA foloseşte jocuri de societate în formarea angajaţilor
De la jocuri de cărţi, la jocuri de societate, Clopper creează jocuri folosite în formarea angajaţilor agenţiei, inclusiv a ofiţerilor de informaţii şi analiştilor politici în vederea interacţiunii cu lumea reală. ”Jocul face parte din condiţia umană. De ce să nu profităm de acest lucru şi să-l integrăm în modul în care învăţăm?”, spune Clopper. În "Collection", primul său joc pe care l-a creat pentru CIA, echipe de analişti lucrează împreună pentru a rezolva crize internaţionale contracronometru. Al doilea titlu, "Collection Deck", este un joc de cărţi similar Pokémon, în care fiecare carte reprezintă fie o strategie de colectare de informaţii, fie provocări în birocraţie. De exemplu, un jucător pune jos o carte pentru a colecta informaţii secrete prin fotografi satelitare, însă un oponent îl poate bloca folosind o carte ”defecţiuni la staţia de pe teren”. Jocul are scopul să simuleze situaţii cu care analiştii se pot confrunta în activitatea reală.
Volko Ruhnke, un alt formator CIA şi designer independent de jocuri, a creat un joc comercial de societate care simulează conflictul din Afganistan şi care-i trece pe jucători prin probleme militare, politice şi economice din regiune. Acesta le oferă jucătorilor ”o perspectivă mult mai dinamică în înţelegerea problemelor Afganistanului modern”, a spus el. Jocurile vechi sunt, pentru moment, principala sursă de inspiraţie în programe populare de formare. Însă analiştii se aşteaptă să folosească în curând jocuri în realitatea virtuală (VR), în cadrul unor programe de formare.