MOZAIC STIRI INTERNATONALE: Poliţia din Spania a arestat trei persoane implicate în furtul unor tablouri estimate la 25 de milioane de euro

1 feb 2017 522 vizualizări
Poliţia din Spania a arestat, marţi, trei persoane care au fost implicate în furtul unui număr de cinci tablouri pictate de artistul britanic de origine irlandeză Francis Bacon, estimate la 25 de milioane de euro, a anunţat Ministerul de Interne.

Poliţia spaniolă a efecutat percheziţii în şase locuinţe din regiunea oraşului Madrid şi a confiscat o armă de foc, muniţie, un manual cu instrucţiuni de spargere a seifurilor, dispozitive cu laser şi butelii cu oxigen care sunt folosite pentru tăierea metalelor, a precizat aceeaşi instituţie. Cele trei persoane arestate au fost ”implicate direct” în acel jaf şi făceau parte dintr-un grup infracţional ai cărui membri au spart şi au jefuit mai multe locuinţe din întreaga Spanie. Alţi cinci membri ai bandei au fost arestaţi pentru comiterea altor 15 furturi. Operele de artă furate, pe care poliţia locală nu le-a identificat deocamdată, nu au fost încă găsite. Ele au fost furate dintr-o reşedinţă privată în anul 2015, a precizat un purtător de cuvânt al Ministerului de Interne din Spania.
Tablourile au aparţinut unui bărbat în vârstă de 59 de ani, a cărui identitate nu a fost dezvăluită. Prieten apropiat al pictorului, colecţionarul madrilen a moştenit după moartea lui Francis Bacon unele dintre picturile acestuia.
Francis Bacon era îndrăgostit de capitala Spaniei, unde a şi murit, în 1992. Pictorul britanic se află pe lista celor 10 artişti moderni ale căror opere alcătuiesc 18% din totalul vânzărilor mondiale de artă, alături de Pablo Picasso, Andy Warhol, Alberto Giacometti şi Amedeo Modigliani, potrivit Artprice.

Cercetătorii din Australia au reuşit să obţină grafen din ulei de soia

Cercetătorii din Australia au reuşit să transforme uleiul de soia în grafen, în cadrul unui experiment conceput pentru a reduce substanţial costurile de producţie aferente procesului de obţinere în laborator a acestui material cu proprietăţi deosebite, informează BBC. Grafenul, un material deosebit de rezistent, fiind o variantă bidimensională a grafitului, reprezintă o peliculă cu grosimea unui atom de carbon şi este un conductor de electricitate mai bun decât cuprul. Acest material a fost descoperit de o echipă de cercetători de la Universitatea Manchester în 2004, iar inventatorii lui au fost recompensaţi cu premiul Nobel pentru fizică în anul 2010. Cercetătorii din Australia au anunţat marţi că au obţinut grafen din ulei de soia, iar această descoperire are un potenţial comercial ieşit din comun.
Grafenul ar putea avea numeroase aplicaţii, inclusiv în industria produselor electronice, dispozitivelor biomedicale şi aparatelor de filtrare a apei.
”Unul dintre factorii limitativi în ceea ce priveşte utilizarea grafenului este preţul ridicat în comparaţie cu al altor materiale”, a spus Zhao Jun Han, cercetător la Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO) din Australia. ”Dacă vom reduce costul de producţie, atunci vom putea promova utilizarea acestui material”, a adăugat acelaşi cercetător. Grafenul este o formă de carbon care există sub forma unor planşe cu grosimea unui singur atom.  Este de 200 de ori mai puternic decât oţelul şi conduce electricitatea şi căldura mai bine decât cuprul.
Dacă se adaugă 1% grafen într-un bol cu plastic lichid, noul material devine un excelent conductor electric.

Oamenii de ştiinţă au descoperit un hormon care permite arderea grăsimilor

Atunci când mâncăm, corpul transformă grăsimile în energie. Dar care este mecanismul din spatele acestor calorii arse? Potrivit unui studiu publicat la 27 ianuarie în revista "Nature Communications", cercetătorii au descoperit un hormon legat direct de acest proces. Biologii din cadrul Scripps Research Institute, un centru de cercetare biomedicală american, au vrut să răspundă la întrebarea privind rolul serotoninei în transformarea grăsimilor. Acest neurotransmiţător a fost asociat în mai multe rânduri cu pierderea în greutate, fără însă ca mecanismul să fie înţeles exact.
Pentru a înţelege mai bine procesul, profesorul Supriya Srinivasan şi colegii săi au folosit viermi din specia Caenorhabditis elegans, utilizaţi frecvent ca organisme model în experimentele biologice. Potrivit site-ului specializat Science Daily, cercetătorii au vrut să încerce să suprime legătura între serotonină şi eliminarea grăsimilor şi, pentru a face acest lucru, au dezactivat una câte una mai multe gene, până când au găsit-o pe aceea care întrerupea procesul. În cele din urmă au descoperit această genă, care acţionează asupra unei neuropeptide ce acţionează ea însăşi ca un hormon, pe care l-au numit FLP-7. Se pare că o versiune similară a acestui hormon este deja cunoscută la mamifere, fiind vorba despre tahikinine, una dintre cele patru clase de neuropeptide. Atunci când corpul primeşte semnalul privind disponibilitatea hranei, creierul produce serotonină, care ar declanşa la rândul ei producţia de FLP-7, activând apoi celulele intestinale pentru ca ele să înceapă producţia de energie plecând de la grăsimi.