MOZAIC STIRI INTERNATIONALE: Bilanţul naufragiului din Marea Mediterana a ajuns la 115 morţi

23 sep 2016 536 vizualizări
Bilanţul naufragiului de miercuri, din Marea Mediterana, a ajuns la 115 morţi, au anunţat autorităţile. Ambarcaţiunea s-a scufundat miercuri în Marea Mediterana, la 12 kilometri distanţă de oraşul Rosetta.

Potrivit Înaltului Comisariat ONU pentru Refugiaţi, la bord se aflau circa 450 de persoane. Anterior, agenţia de presă egipteană MENA a scris că pe vas se aflau 600 de oameni. Majoritatea celor 163 de supravieţuitori salvaţi deocamdată sunt de naţionalitate egipteană, potrivit Organizaţiei Internaţionale a Migranţilor. Printre victime fugurează sudanezi şi eritreeni.
Patru persoane, acuzate pentru naufragiu, au fost arestate. Ei au fost inculpaţi pentru “trafic de fiinţe umane” şi crimă, a anunţat un oficial al Parchetului din Rosetta. Autorităţile au emis mandate de arestare pentru alte nouă persoane, vizate de capete de acuzare similare. Peste 3.200 de migranţi s-au înecat în Marea Mediterana în primele nouă luni ale acestui an, a anunţat marţi ONU. Dacă se va menţine ritmul actual, 2016 va deveni anul cu cele mai multe victime de până acum în rândul refugiaţilor.
Peste 300.000 de migranţi şi refugiaţi au traversat Marea Mediterana pentru a ajunge în Europa în 2016, a precizat ONU.

Volkswagen, caştigător la categoria chimie

La categoria economie, premiul anti-Nobel a fost atribuit unei echipe de trei cercetători — doi neozeelandezi şi un britanic, care s-au interesat de personalitatea pietrelor. Ei au încercat să aplice unor bucăţi de piatră conceptul din marketing numit personalitatea brandului, care constă în a atribui unor etichete trăsături ale personalităţii umane. Studiul a demonstrat că oameni aduşi în contact cu pietrele le-ar putea atribui acestora caracteristici ale personalităţii umane. Cercetătorii au ajuns la concluzia că noţiunea de personalitate de brand ar trebui să fie abordată cu multă precauţie. Un grup ce cercetători din Statele Unite, Canada, Germania, Belgia şi Olanda a câştigat premiul pentru psihologie, pentru că au întrebat 1000 de mitomani cât de des au minţit pe parcursul vieţii lor şi au evaluat cât de bine au minţit.
Premiul pentru medicină a fost acordat unor oameni de ştiinţă germani care au descoperit că o mâncărime pe partea stângă a corpului poate fi calmată prin scărpinare pe partea dreaptă în timp ce ne uităm în oglindă. Premiul pentru fizică a fost acordat unor cercetători din Ungaria, Spania, Suedia şi Elveţia, care au constatat că tăunii sunt mai puţin atraşi de caii albi şi că libelulele sunt atrase în mod fatal de pietre funerare negre. Premiul pentru literatură a mers la un autor suedez, Fredrik Sjoberg, care a scris o trilogie despre colectarea muştelor.
Cel mai surprinzător câştigător al premiilor anti-Nobel a fost la categoria chimie — compania Volkswagen. În absenţa unui reprezentant, constructorul german a fost răsplătit pentru că "a rezolvat problema emisiilor excesive auto care produc mai puţine emisii de fiecare dată când maşinile sale sunt testate".
Câştigătorii premiilor anti-Nobel au primit un trofeu în forma unui ceas mare, precum şi o bancnotă de zece trilioane de dolari din Zimbabwe, care valorează mai puţin decât un eurocent.

Astronomii au descoperit o planetă care se învârte în jurul a două stele

O echipă de astronomi americani a descoperit, cu ajutorul telescopului Hubble al NASA, o planetă care se învârte în jurul a două stele în sistemul OGLE-2007-BLG-349, localizat la 8.000 de ani lumină de centrul galaxiei noastre, informează nasa.gov. Planeta, cu masă asemănătoare a lui Saturn, orbitează la circa 300 de milioane de mile de cele două stele, distanţa aproximativă la care se află centura de asteriozi faţă de Soare. Ea îşi încheie traiectoria în aproximativ şapte ani. Cele două stele roşii pitice se află la nici 7 milioane de mile distanţă una de cealaltă, sau de 14 ori diametrul sferei de activitate a Lunii faţă de Pământ, se arată în anunţul făcut de NASA. Observaţiile realizate cu ajutorul telescopului Hubble prezintă pentru prima dată un sistem format din trei corpuri cereşti, confirmat prin folosirea tehnicii lentilelor gravitaţionale. Aceasta are loc când gravitaţia unei stele din prim plan amplifică lumina uneia din plan îndepărtat care, pentru un timp, se află pe aceeaşi linie. Caracteristica principală a acestei tehnici este că poate dezvălui indicii despre natura stelei din prim plan şi a oricăror planete asociate ei.
Alte zece planete care orbitează în jurul a două stele au fost descoperite de-a lungul timpului, însă ele se află mult mai aproape de stelele lor decât cea descoperită de Hubble.