MOZAIC STIRI INTERNATIONALE: Studiu: 48,5% din traficul online a fost generat de roboţi virtuali, în 2015

2 feb 2016 790 vizualizări
Un procentaj de 51,5% din traficul online a fost generat, în 2015, de către oameni, iar restul de roboţi virtuali, potrivit unui studiu de specialitate dat publicităţii ieri.

Din datele citate reiese faptul că din 48,5% trafic online realizat de roboţii virtuali, 29% sunt încadraţi la categoria "răi", iar 19,5% au fost declaraţi "buni". "Roboţii buni" sunt folosiţi să colecteze informaţii pe care organizaţiile le folosesc pentru strategii de marketing sau îmbunătăţirea website-ului din punct de vedere tehnic, iar cei mai mulţi "roboţi răi", denumiţi de specialişti "imitatori", au menirea de a ocoli sistemele de securitate a website-urilor.
"Gândiţi-vă doar că un sfert din traficul website-urilor este generat de roboţi virtuali, care au ca singur scop distrugerea sistemelor de securitate pentru furt de informaţii personale. Comiterea de infracţiuni cibernetice a devenit un fenomen răspândit peste tot pe planetă, iar aceastea se produc de cele mai multe ori pe website-uri populare, deoarece operatorii roboţilor răi preferă să se axeze pe public numeros şi activ", este de părere psihologul Dan Ivănescu, preşedintele Asociaţiei Sănătate Mintală pentru Calitatea Vieţii.

CEDO: Operatorii de internet nu sunt responsabili pentru comentarile injurioase de pe forumuri

Moderatorul unui forum pe internet nu poate fi considerat responsabil în faţa instanţei pentru comentariile "injurioase sau grosolane" dacă acestea nu conţin "discurs de ură sau apel la violenţă", a stabilit Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO), într-o decizie emisă ieri cu privire la petiţia introdusă de două portaluri de internet din Ungaria. Judecătorii CEDO au făcut precizări cu privire la jurisprudenţa stabilită în iunie 2015 referitor la responsabilitatea site-urilor internet faţă de comentariile postate pe forumurile lor. Magistraţii au subliniat atunci că postările injurioase, care includ "expresii evidente de ură" şi "ameninţări flagrante", intră în responsabilitatea moderatorului forumului. În cazul în speţă, a estimat CEDO, tribunalele din Ungaria nu ar fi trebuit să considere portalurile responsabile de postările vizând site-uri de anunţuri imobiliare, întrucât, "deşi injurioase şi chiar grosolane", aceste comentarii "nu erau declaraţii defăimătoare, ci expresia unor judecăţi de valoare sau opinii".
În acest dosar, cele două portaluri au sesizat CEDO considerând că decizia instanţelor naţionale le obliga de facto "să modereze comentariile postate de internauţi", ceea ce, în opinia lor, "contravine înseşi esenţei libertăţii de expresie pe internet". În decizia sa, CEDO le-a dat câştig de cauză, subliniind mai ales că portalurile stabiliseră o procedură care le permitea utilizatorilor să semnaleze conţinuturile inadecvate, astfel încât acestea să poată fi eliminate.

Terra s-a format după coliziunea cu Theia, acum 4.5 miliarde de ani.

Oamenii de ştiinţă de la UCLA au ajuns la concluzia că Pământul s-a format după o coliziune frontală cu un embrion planetar numit Theia, acest eveniment cosmic reprezentând şi momentul în care s-a creat Luna, potrivit The Independent. Theia, de o dimensiune probabil similară cu a Pământului sau a planetei Marte, a intrat în coliziune cu Terra acum 4.5 miliarde de ani, când planeta noastră exista de doar 100 de milioane de ani. Coliziunea Terra - Theia era deja cunoscută, dar noi dovezi din cadrul cercetărilor începute la UCLA arată că lovitura a fost mai degrabă un asalt frontal, decât o ciocnire laterală. Forţa impactului a rezultat în contopirea celor două planete, Terra şi Theia, în timp ce o parte desfăcută din corpul planetar în urma coliziunii a intrat în halo-ul gravitaţional al planetei rezultate, formând Luna. Cercetătorii au studiat pietrele lunare din misiunile Apollo şi le-au comparat cu pietrele vulcanice descoperite în Hawaii şi Arizona. Spre surprinderea lor, nicio diferenţă nu a fost găsită între izotopii de oxigen din componenţa pietrelor şi s-a decis, astfel, că aveau o compoziţie chimică similară. "Nu vedem nicio diferenţă între izotopii de oxigen ai Terrei şi ai Lunii; sunt identici.", a spus Edward Young, principalul autor al noului studiu demarat la UCLA, profesor de geochimie şi cosmochimie. Conform profesorului, Theia ar fi crescut în dimensiune şi s-ar fi închegat într-o planetă, dacă acea coliziune nu s-ar fi produs.
Cercetările au fost publicate în revista Science.

Două organisme au supravieţuit condiţiilor de pe Marte

Două specii de ciuperci din Antarctica au supravieţuit vreme de 18 luni în condiţii similare celor de pe Marte în cadrul unui experiment desfăşurat pe Staţia Spaţială Internaţională (ISS), conform unui studiu publicat în ultimul număr al revistei Astrobiology. Organisme din două specii de ciuperci microscopice, Cryomyces antarcticus şi C. minteri, au fost recoltate din Valea McMurdo din Antarctica — unul dintre cele mai extreme medii de pe Pământ. Aceste ciuperci sunt organisme endolitice — trăiesc în fisuri în interiorul rocilor.
În cadrul experimentului, ciupercile au fost plasate într-o platformă specială, creată de Agenţia Spaţială Europeană (ESA). Denumită EXPOSE-E, platforma este fixată în exteriorul Staţiei Spaţiale. Timp de 18 luni, jumătate dintre organismele recoltate din Antarctica au fost expuse unor condiţii similare celor de pe Marte — o atmosferă ce conţine dioxid de carbon în proporţie de 95%, cu o presiune de 1.000 de pascali (aproximativ 1% din presiunea atmosferică terestră la nivelul mării). În cursul experimentului aceste organisme au fost "bombardate" cu radiaţii ultraviolete. Celelalte organisme au fost păstrate ca "martori" ai experimentului, în condiţii similare celor terestre.
După 18 luni, mai mult de jumătate dintre ciupercile expuse condiţiilor de mediu de pe Marte (60%) au supravieţuit, iar oamenii de ştiinţă au remarcat că ADN-ul acestora nu a suferit mutaţii. Mai puţin de 10% dintre aceste organisme s-au reprodus şi au format noi colonii în spaţiu.
Căutarea vieţii pe Marte este o misiune de maximă prioritate pentru ESA, precum şi pentru NASA. Ambele agenţii doresc să lanseze în următorii ani noi rovere dotate cu arsenalul necesar pentru căutarea vieţii pe Marte — roverul european ExoMars urmează să fie lansat în 2018, iar cel de la NASA, la orizontul anului 2020.

Papa Francisc va juca într-un film

Papa Francisc va juca în filmul "Beyond the Sun", produs de AMBI Pictures, fiind prima dată când un şef al Bisericii Catolice interpretează un rol într-un film, informează site-ul Hollywoodreporter.com. "Beyond the Sun" ("Dincolo de Soare") este un film de aventură axat pe pilde din Noul Testament. Papa Francisc a cerut producerea unui film care să comunice copiilor mesajul Evangheliilor. Fondatorii companiei AMBI, Andrea Iervolino şi Monika Bacardi, vor finanţa şi vor produce filmul, pe baza unui scenariu scris de Graciela Rodriguez. Monseniorul Eduardo Garcia îi va oferi Papei Francisc consultanţă pentru rolul interpretat în film. Veniturile obţinute din acest film vor fi oferite unor fundaţii de caritate argentiniene - El Alemendro şi Los Hogares de Cristo.