Internațional

Posturile TV se pregătesc să "citească" minţile telespectatorilor

Ziarul de Vrancea
5 nov 2015 478 vizualizări
Televiziunile americane investesc tot mai mulţi bani în tehnologii prin care să înţeleagă modul în care telespectatorul se raportează la publicitate

Posturile de televiziune americane testează o nouă metodă de "citire" a minţilor telespectatorilor, cu scopul de a identifica tipurile de seriale şi de reclame pe care aceştia le preferă. NBCUniversal, deţinut de Comcast Corp., şi Viacom Inc. vor inaugura fiecare, în curând, laboratoare în care reprezentanţii celor două grupuri media vor studia comportamentele unor telespectatori, în spaţii care imită o sufragerie obişnuită, dar care sunt împânzite de camere cu raze infraroşii, ce vor monitoriza datele biometrice ale participanţilor - mişcările ochilor şi reacţiile faciale pe care acei oameni le au în timp ce vizionează anumite programe TV, fiind conectaţi la senzori aplicaţi pe piele şi la monitoare pentru ritmul cardiac.
Laboratorul grupului Viacom, care este construit în această perioadă în New York, va include electroencefalograme pentru a monitoriza undele cerebrale ale voluntarilor, în timp ce aceştia privesc la televizor. Compania de monitorizare a audienţei Nielsen Holdings, care a achiziţionat la începutul acestui an Innerscope Research, o companie specializată în ştiinţe neuronale, va adăuga în laboratorul ei de cercetare dispozitive de decodare a expresiilor faciale şi a parametrilor biometrici, în contextul în care laboratorul respectiv realizează deja monitorizări ale mişcării oculare şi electroencefalograme.

Care scene declanşează cel mai intens răspuns emoţional

Reţelele de televiziune încearcă de mulţi ani să identifice dorinţele telespectatorilor lor, însă tehnica respectivă era până acum bazată în principal pe sondaje, în timpul cărora telespectatorii erau chestionaţi, prin apeluri telefonice, în legătură cu programele preferate şi cele care le displăceau. Noile date biometrice evită necesitatea acestor întrebări, înregistrând, direct, reacţiile fizice ale telespectatorilor. "Problema este că, atunci când rogi pe cineva să îţi spună cum a reacţionat la un anumit lucru, acea persoană se gândeşte uneori prea mult la lucrul respectiv", a explicat Alan Wurtzel, directorul departamentului de cercetare şi dezvoltare media din cadrul NBCUniversal. "Noul laborator reprezintă tehnologia care se apropie cel mai mult de ceea ce se petrece în interiorul creierelor telespectatorilor", a mai spus acesta.
În contextul în care telespectatorii schimbă cu mare viteză posturile TV în timpul difuzării de reclame, iar agenţiile de publicitate renunţă tot mai mult la televiziune şi îşi orientează bugetele mai degrabă spre reclamele online, companiile TV consideră că ştiinţele neuronale şi biometria reprezintă o metodă eficientă pentru a obţine o mai bună identificare a publicului-ţintă vizat de reclame şi pentru a-şi ameliora relaţiile cu publicitarii.
NBCUniversal, care şi-a deschis propriul laborator de cercetare în Orlando, Florida, în luna septembrie, vrea să identifice acele scene care declanşează cel mai intens răspuns emoţional în rândul telespectatorilor şi să folosească apoi scenele respective în noile sale reclame şi în campanii promoţionale, a dezvăluit Alan Wurtzel. În ceea ce îl priveşte, grupul Viacom examinează un aspect diferit care ţine de atenţia telespectatorului american, dorind să identifice perioada cea mai potrivită pentru difuzarea unei reclame. De exemplu, dacă o anumită scenă declanşează o reacţie din partea unei femei însărcinate, atunci producătorii TV pot să aloce acel spaţiu pentru o reclamă la scutece. Dacă o scenă declanşează senzaţia de foame, atunci timpul respectiv poate fi alocat unei reclame la diverse produse alimentare. Grupul Viacom, care deţine posturile Nickelodeon şi MTV, a lucrat în ultimii ani la îmbunătăţirea audienţelor înregistrate de multe dintre posturile sale de top, care au cunoscut un anumit declin în ultima vreme.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.