Internațional

Ultimele clipe din viaţa pasagerilor avionului doborat în Ucraina

Ziarul de Vrancea
14 oct 2015 433 vizualizări
O reconstruire parţială a avionului de linie Malaysia Airlines, din fragmente găsite împăştiate în estul Ucrainei, a dezvăluit povestea sângeroasă a ultimelor momente ale persoanelor de la bord, după ce aeronava a fost lovită de o rachetă de tip sol-aer.

Ancheta condusă de către olandezi a conchis că unele dintre cele 298 de persoane care se aflau la bord ar fi putut să ştie că urmau să moară, timp de până la 90 de secunde, după ce racheta de tip Buk, de fabricaţie rusească, a rupt partea stângă a cockpitului. "Partea din faţă a avionului a fost pătrunsă de sute de obiecte, cu viteză extrem de mare, provenind de la ogivă", se arată în raportul publicat marţi de către Biroul Olandez pentru Securitate, la capătul celor 15 luni de anchetă. "Din cauza impactului şi a exploziei care i-a urmat, cei trei membri ai echiajului din cockpit au fost omorâţi imediat, iar aeronava s-a rupt în aer", se arată în raport. Reconstrucţia fantomatică a Boeingului 777 - doborât în estul Ucrainei pe 17 iulie 2014, în drum de la Amsterdam spre Kuala Lumpur - a planat cu silueta sa înaltă asupra conferinţei de presă convocate pentru prezentarea raportului final. Reasamblată cu migală, din fragmente de epavă aşezate într-un cadru de oţel şi plasă de sârmă, partea din faţă a avionului a dominat hangarul din baza aeriană olandeză în care s-au adunat sute de oameni pentru prezentarea documentului.
Într-un moment pasagerii erau comod aşezaţi în scaune, în momentul următor se prăbuşeau spre pământ de la 10,1 kilometri altitudine, potrivit raportului. "Nu se poate exclude ca unii ocupanţi să fi rămas conştienţi o vreme în acel un minut-un minut şi jumătate cât a durat prăbuşirea", se arată în document. Fragmentele au fost îmbinate după ce au fost aduse din estul Ucrainei, devastat de război, cu trenul şi avionul, la baza aeriană Gilze-Rijen, în Olanda.
Jurnalişti, cărora li s-a permis să se uite mai de aproape, au putut să vadă numeroase găuri în fuzelaj, în zona cabinei piloţilor, dar şi scaunele avariate ale piloţilor. "Numărul total al obiectelor (care au lovit) avionul cu viteză extrem de mare a fost cu mult peste 800", precizează Comisia în raport, conchizând că sunt compatibile cu cele rezultate în urma unei detonări a unei rachete sol-aer de tip Buk, de fabricaţie rusească. O ruptură în fuzelaj arată clar cum partea din faţă a avionului a fost smulsă, după care aeronava s-a rupt în aer, a declarat Tjibbe Joustra, preşedintele Biroului. "Este atât de straniu să ma uit la locul exact în care o persoană şi-a pierdut viaţa", a declarat un jurnalist olandez în timp ce se afla înăuntrul epavei.

"Zgomot asurzitor"

Joustra a declarat că secţiunea cozii "probabil s-a prăbuşit înaintea secţiunii centrale", ea conţinând motoarele, şi că aceasta a "lovit pământul cu susul în jos şi a luat foc". Au avut loc un "zgomot asurzitor al impactului, o decelerare şi o accelerare brutale, o decompresie şi s-a format brumă, nivelul de oxigen a scăzut, (era) extrem de frig, (existau) curenţi puternici de aer şi obiecte zburau în jur", au conchis anchetatorii. Unii pasageri au fost răniţi grav, ceea ce probabil le-a cauzat moartea. "Altora, expunerea le-a provocat inconştienţa sau o conştienţă redusă într-o foarte scurtă perioadă de timp", potrivit anchetei. "A fost imposibil să stabilim ora morţii ocupanţilor; s-a stabilit că nu s-a putut supravieţui impactului cu solul", se mai arată în raport.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.