NASA a descoperit cea mai asemănătoare planetă cu Terra

24 iul 2015 960 vizualizări
Denumită Kepler-452b, planeta este poziţionată faţă de steaua ei aproximativ la aceeaşi distanţă de care Terra se află faţă de Soare n şi steaua planetei seamănă cu soarele nostru

O exoplanetă despre care oamenii de ştiinţă americani au spus, într-o conferinţă de presă, că este remarcabil de asemănătoare cu Terra a fost descoperită de cercetătorii de la NASA în zona locuibilă din jurul unei stele îndepărtate. Această planetă, care este cu aproximativ 60% mai mare decât Terra, se află la o distanţă de 1.400 de ani-lumină, în constelaţia Lebăda. Ea a fost descoperită cu ajutorul telescopului spaţial Kepler, operat de NASA, şi orbitează în jurul unei stele care este similară cu Soarele în privinţa mărimii şi a temperaturii, dar mai bătrână. "După părerea mea, aceasta este planeta care se apropie cel mai mult, ca asemănare, cu Pământul", a declarat astronomul Jon Jenkins, de la Ames Research Center din Moffet Field, California. Exoplaneta, denumită Kepler-452b, se află pe orbita unei stele care are o vârstă de circa 6 miliarde de ani. În comparaţie, vârsta Soarelui este de 4,6 miliarde de ani. "E pur şi simplu uluitor, când te gândeşti că această planetă a petrecut 6 miliarde de ani în zona locuibilă din jurul stelei sale", a adăugat Jon Jenkins. "Este o perioadă de timp considerabilă şi o mare oportunitate ca viaţa să apară la suprafaţa ei sau în oceanele ei, dacă pe acea planetă există toate ingredientele necesare pentru existenţa vieţii", a completat astronomul american.

Un an durează aproape la fel ca pe Pămant

Kepler-452b este poziţionată faţă de steaua ei aproximativ la aceeaşi distanţă de care Terra se află faţă de Soare şi îşi completează orbita în 385 de zile - un număr foarte apropiat de durata anului terestru, care are 365 de zile. Aflându-se la o astfel de distanţă faţă de steaua ei, temperaturile de la suprafaţa lui Kepler-452b ar trebui să permită existenţa apei în stare lichidă, o condiţie considerată crucială pentru susţinerea vieţii. Oamenii de ştiinţă au descoperit anterior planete cu mărimi comparabile cu cea a Terrei şi care orbitau în zona locuibilă din jurul stelelor lor, însă acele stele erau mai reci şi mai mici decât Soarele. NASA a lansat telescopul spaţial Kepler în 2009, cu misiunea de a monitoriza stelele din apropiere, pentru a afla dacă în galaxia noastră există multe planete precum Terra.
"Vorbim despre un progres uriaş, am găsit o planetă care seamănă cu Pământul, fiind similară în mărime şi temperatură, aflată în jurul unei stele care seamănă la rândul ei cu Soarele", a declarat Jeff Caughlin, astronom la SETI Institute din Mountain View, California. Având în vedere mărimea noii exoplanete, cercetătorii spun că Kepler-452b ar trebui să fie telurică, ca şi Pământul, deşi această teorie se bazează deocamdată pe analize statistice şi modele computerizate, nu pe dovezi directe. Dacă este într-adevăr aşa, atunci Kepler-452b ar trebui să aibă o masă de cinci ori mai mare decât Terra, iar gravitaţia ei ar fi de două ori mai mare decât aceea de la suprafaţa Terrei. Noua exoplanetă ar putea avea, de asemenea, o atmosferă densă, un cer acoperit de nori şi vulcani activi.
Odată cu descoperirea lui Kepler-452b, telescopul american a găsit 1.030 de exoplanete, confirmate şi identificate dintr-un număr de 4.700 de planete-candidate. Lista planetelor potenţiale include alte 11 corpuri cereşti care sunt considerate "gemene ale Terrei", dintre care nouă orbitează în jurul unor stele care seamănă cu Soarele.

Financial Times, cumpărat pentru aproape 1,2 miliarde de euro

Ziarul de business Financial Times a fost vândut de grupul britanic Pearson, care a deţinut această publicaţie prestigioasă timp de aproape 60 de ani, celei mai mari companii de media din Japonia, Nikkei, pentru 844 de milioane de lire sterline (1,19 miliarde de euro). Grupul Pearson, care a devenit liderul mondial în domeniul publicaţiilor educaţionale, s-a aflat în ultimul an în negocieri care vizau o potenţială vânzare a cotidianului Financial Times. Compania privată de media Nikkei, care deţine cotidianul The Nikkei, publicaţia japoneză de business cel mai bine vândută, cu 3,12 milioane de abonaţi, a reuşit să iasă învingătoare în urma acestor negocieri, în defavoarea rivalului german Axel Springer, un grup de media care şi-a dorit la rândul său să îşi includă în portofoliu ziarul Financial Times.
Această tranzacţie marchează sfârşitul unei ere, grupul britanic Pearson ieşind din acţionariatul Financial Times după ce a deţinut această publicaţie timp de 58 de ani, într-o perioadă de schimbări în industria media internaţională.
Competiţia pentru preluarea Financial Times s-a transformat într-un duel între Nikkei şi Axel Springer, două grupuri care doresc să îşi dezvolte prezenţa la nivel internaţional şi în special pe piaţa media de limbă engleză.
În acest sens, Axel Springer a fost în discuţii cu Pearson timp de aproape un an, în timp ce Nikkei şi-a arătat interesul pentru Financial Times abia în ultimele cinci săptămâni. Însă compania germană a ştiut că a fost învinsă de Nikkei cu doar 15 minute înainte să fie anunţată tranzacţia cu grupul japonez. Tranzacţia dintre Pearson şi Nikkei vizează versiunea tipărită a Financial Times, site-ul FT.com şi titluri precum The Banker şi Investors Chronicle, dar nu include sediul central al Financial Times Group din Londra şi nici participaţia deţinută de Financial Times Group (50%) în The Economist Group, editorul revistei The Economist.
Spre deosebire de mulţi dintre rivalii săi, Financial Times a cunoscut o evoluţie în ultimii cinci ani, iar tirajul său total (vânzările unei ediţii atât în format tipărit, cât şi digital) a crescut cu peste 30%, până la 737.000 de copii. Echipa editorială a Financial Times este formată din 500 de jurnalişti, care lucrează din peste 50 de locuri din lume.