Internațional

Nou record mondial de viteză pentru un tren: 603 kilometri pe oră

Ziarul de Vrancea
21 apr 2015 964 vizualizări
Japonia a stabilit un nou record de viteză cu un tren maglev, cu propulsie pe bază de levitaţie magnetică, atingând viteza de 603 kilometri pe oră, într-o cursă de test, la doar câteva zile după ce depăşise un record vechi de 12 ani.

Trenul maglev compus din şapte vagoane, cu propulsie pe bază de levitaţie magnetică, tehnologie care utilizează un câmp magnetic pentru mişcarea trenului şi menţinerea lui suspendat deasupra căii de rulare, eliminând frecarea, a atins ieri viteza de 603 kilometri pe oră, în timpul a ceea ce oficialii companiei Central Japan Railway au descris ca fiind o călătorie "confortabilă" şi scurtă pe un traseu de test din regiunea celebrului munte Fuji. Trenul din gama Lo, cu 49 de angajaţi ai companiei feroviare nipone la bord, a circulat pentru 11 secunde cu viteza de 603 kilometri pe oră, în timpul călătoriei pe traseul de test de 1,8 kilometri. "Călătoria a fost confortabilă şi stabilă. Vom continua să analizăm datele şi să ne folosim de ele în construirea şi modificarea vagoanelor şi echipamentelor", a declarat, pentru publicaţia Asahi Shimbun, Yasukazu Endo, şeful centrului de Testare Maglev.
Noul record de vitzeză a fost stabilit la mai puţin de o săptămână după ce trenul maglev a atins viteza de 590 de kilometri pe oră, depăşind recordul anterior, de 581 de kilometri pe oră, stabilit în 2003.
Trenurile maglev plutesc la 10 centimetri deasupra căii de rulare şi sunt propulsate de electromagneţi.

Japonia promovează infrastructura în SUA

Serviciile comerciale nu vor fi lansate însă foarte curând, călătorii având de aşteptat până când vor putea călători la viteze mai mari chiar decât cele ale actualului tren de mare viteză din Japonia, Shinkansen sau trenul-glonţ, ale cărui cele mai recente modele călătoresc cu viteze de până la 320 de kilometri pe oră.
Potrivit cotidianului The Guardian, în Japonia există o serie de îngrijorări referitor la costurile enorme ale construirii infrastructurii necesare unui serviciu comercial maglev, care este prevăzut a efectua primele curse în 2027, între Tokyo şi oraşul Nagoya, din centrul Japoniei, aflat la o distanţă de 286 de kilometri. Trenurile maglev vor rula, în cadrul serviciului comercial, cu viteza maximă de 500 de kilometri pe oră şi vor străbate distanţa Tokyo - Nagoya în doar 40 de minute, mai puţin de jumătate din timpul necesar trenurilor Shinkansen să străbată aceeaşi distanţă. Sistemul de trenuri Shinkansen a aniversat anul trecut 50 de ani de la darea în folosinţă.
Până în 2045, trenurile maglev ar trebui să străbată distanţa de 410 kilometri dintre Tokyo şi Osaka în doar o oră şi şapte minute, reducând la jumătate timpul de călătorie din prezent. Estimările plasează costul construirii infrastructurii necesare la 100 de miliarde de dolari doar pentru linia Tokyo-Nagoya, cu peste 80% din traseu fiind prevăzut a trece prin tuneluri săpate în munţi. În ciuda preţului extrem de ridicat, Japonia speră să vândă tehnologia trenului de mare viteză şi altor ţări ca parte a încercării de a revigora a treia cea mai mare economie a lumii prin export de infrastructură. Premierul nipon Shinzo Abe va face o vizită în Statele Unite ale Americii spre finalul acestei luni, în cadrul căreia este de aşteptat să promoveze construirea unei linii feroviare de mare viteză între New York şi Washington, utilizând tehnologia japoneză. Potrivit unor relatări de presă, guvernul de la Tokyo ar fi dispus să ajute la finanţarea proiectului.





În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.