Americanii, mai antipatizaţi de către ruşi decat în perioada URSS
Ziarul notează că valul de indignare la adresa SUA a crescut şi mai mult după asasinarea lui liderului de opoziţie Boris Nemtov, care, potrivit teoriilor conspiraţioniste, ar face parte dintr-un complot CIA pentru discreditarea Rusiei.
Publicaţia americană - citand un recent sondaj al centrului rus de cercetare Levada, potrivit căruia peste 80% dintre ruşi văd acum SUA într-o lumină negativă - arată că această tendinţă le pune în dificultate pe autorităţile americane, în încercările lor de a sta în legătură cu partenerii de discuţie din Rusia, al căror număr se micşorează pe zi ce trece.
Nemulţumirea faţă de SUA şi Occident în general atinge pe toată lumea: îmbrăcămintea cu simboluri occidentale începe să fie înlocuită cu haine în roşu, albastru şi alb - culorile Rusiei; apar încercări de înlocuire a Coca-Cola cu sucuri făcute în Rusia; sancţiunile americane au produs furie în randul oamenilor iar conspiraţiile legate de felul cum SUA ar încerca să încurajeze revolte în Ucraina şi Rusia găsesc în prezent un teren foarte fertil în opinia publică, arată Washington Post.
Ziarul apreciază că atitudinea anti-occidentală este foarte probabil să crească şi mai mult dacă Preşedintele Obama decide să trimită arme Ukrainei. Măsura ar avea drept scop să "crească preţul" pentru orice intervenţie rusă, dar nu este sprijinită nici de mulţi dintre criticii cei mai aspri ai lui Vladimir Putin, deoarece costul uman - vieţile soldaţilor - ar fi prea mare.
Trecand în revistă nemulţumirile şi deziluziile oamenilor de rand, Washington Post îl citează, între alţii pe directorul Levada, Lev Gudkov, potrivit căruia "propaganda antioccidentală a schimbat radical atmosfera în societate. Aceasta a devenit militaristă". Aceeaşi sursă atrage atenţia şi asupra replierii multor occidentali: după ce, în toamnă, mai multe restaurante mari din reţeaua McDonald's au fost închise, aparent pentru încălcarea regulilor sanitare, cand s-au redeschis compania a lansat o campanie publicitară concentrată pe istoricul său de 25 de ani pe piaţa rusă, trecand cu vedere simbolismul american. Iar zilele trecute, pe un panou din centrul Moscovei, o reclamă McDonalds spunea: "Făcut în Rusia, pentru ruşi".