Internațional

Americanii, mai antipatizaţi de către ruşi decat în perioada URSS

Ziarul de Vrancea
9 mar 2015 453 vizualizări
Atitudinile antiamericane ale ruşilor au atins un nivel nemaiîntalnit din era sovietică şi chiar le-au depăşit pe cele din ultimii ani ai URSS, cand retorica puterii de la Kremlin nu putea reprima pasiunea oamenilor pentru Beatles, scrie Washington Post.

Ziarul notează că valul de indignare la adresa SUA a crescut şi mai mult după asasinarea lui liderului de opoziţie Boris Nemtov, care, potrivit teoriilor conspiraţioniste, ar face parte dintr-un complot CIA pentru discreditarea Rusiei.
Publicaţia americană - citand un recent sondaj al centrului rus de cercetare Levada, potrivit căruia peste 80% dintre ruşi văd acum SUA într-o lumină negativă - arată că această tendinţă le pune în dificultate pe autorităţile americane, în încercările lor de a sta în legătură cu partenerii de discuţie din Rusia, al căror număr se micşorează pe zi ce trece.
Nemulţumirea faţă de SUA şi Occident în general atinge pe toată lumea: îmbrăcămintea cu simboluri occidentale începe să fie înlocuită cu haine în roşu, albastru şi alb - culorile Rusiei; apar încercări de înlocuire a Coca-Cola cu sucuri făcute în Rusia; sancţiunile americane au produs furie în randul oamenilor iar conspiraţiile legate de felul cum SUA ar încerca să încurajeze revolte în Ucraina şi Rusia găsesc în prezent un teren foarte fertil în opinia publică, arată Washington Post.
Ziarul apreciază că atitudinea anti-occidentală este foarte probabil să crească şi mai mult dacă Preşedintele Obama decide să trimită arme Ukrainei. Măsura ar avea drept scop să "crească preţul" pentru orice intervenţie rusă, dar nu este sprijinită nici de mulţi dintre criticii cei mai aspri ai lui Vladimir Putin, deoarece costul uman - vieţile soldaţilor - ar fi prea mare.
Trecand în revistă nemulţumirile şi deziluziile oamenilor de rand, Washington Post îl citează, între alţii pe directorul Levada, Lev Gudkov, potrivit căruia "propaganda antioccidentală a schimbat radical atmosfera în societate. Aceasta a devenit militaristă". Aceeaşi sursă atrage atenţia şi asupra replierii multor occidentali: după ce, în toamnă, mai multe restaurante mari din reţeaua McDonald's au fost închise, aparent pentru încălcarea regulilor sanitare, cand s-au redeschis compania a lansat o campanie publicitară concentrată pe istoricul său de 25 de ani pe piaţa rusă, trecand cu vedere simbolismul american. Iar zilele trecute, pe un panou din centrul Moscovei, o reclamă McDonalds spunea: "Făcut în Rusia, pentru ruşi".



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.