Automobil, proiectat să circule cu peste 1.600 de km la oră
Automobilul supersonic Bloodhound este pregătit pentru primele teste ce vor avea loc în cursul acestei veri, teste ce reprezintă o etapă în vederea atingerii obiectivului de a depăşi cu 33% recordul de viteză la sol de 1227 km/h, conform inginerului şef al acestui proiect, Mark Elvin. Obiectivul fixat de echipa Bloodhound este de a atinge viteza de 1609 km/h. În cursul verii acestui an automobilul Bloodhound va fi supus unor teste la viteză mai mică, urmând ca în anul viitor să aibă loc tentativa de a atinge viteza de 1.609 km/h. Doborârea recordului de viteză la sol ar putea să se înregistreze încă din faza de testare a bolidului, din cursul acestui an.
Conform proiectulul, Bloodhound va fi testată în cursul verii, în Marea Britanie, la viteze "de încălzire", de până la 322 de km/h. După aceste teste, Bloodhound va fi transportat în deşertul Kalahari din Africa de Sud, unde va fi testat la viteze de până la 1.288 km/h. Tentativa de a depăşi 1.600 km/h va avea loc tot în deşertul sud-african. Pregătirea pistei din deşert pentru aceste teste este o sarcină foarte dificilă, conform echipei Bloodhound. La viteze atât de mari orice pietricică poate reprezenta un pericol.
Această maşină de forma unui pix este propulsată de un motor cu reacţie alături de un motor de rachetă, dar şi de un motor auxiliar Cosworth CA2010 Formula 1 V8 pe benzină. BloodHound SSC (super sonic car) va fi condusă de comandantul de escadrilă din aviaţia militară Andy Green, cel care este deţinătorul actualului record de viteză pe uscat — 1227 km/h — stabilit la 15 octombrie 1997 la comenzile bolidului Thrust SSC. În cazul în care Andy Green va reuşi să ajungă la viteza de 1609 km/h, el va doborî la comenzile acestui bolid şi recordul de viteză al unui avion la altitudine mică, record stabilit la 1599 de km/h. Bolidul Bloodhound SSC are 12,8 metri lungime şi cântăreşte 6.422 de kilograme cu plinul făcut.
Alimentată de un motor cu reacţie şi de unul de rachetă, această "maşină" este mai rapidă decât glonţul pornit dintr-un pistol. Roţile sale cu diametrul de 900 mm se vor roti la peste 10.000 rpm şi sunt proiectate din aluminiu solid pentru a rezista la forţe centrifuge extreme (de 50.000 g). Maşina va accelera de la 0 (zero) la viteza maximă în 40 de secunde. La viteza de 1609 km/h presiunea aerului care apasă asupra caroseriei din fibră de carbon şi titaniu depăşeşte 12 tone pe metru pătrat.