Internațional

Tinerii nu deţin cu adevărat competenţe digitale

Ziarul de Vrancea
16 ian 2015 529 vizualizări
Mai multe studii realizate în Europa au arătat că tinerii nu îşi însuşesc nativ cunoştinţe în domeniul IT

Tinerii nu deţin competenţe digitale în mod firesc pentru a utiliza tehnologia în siguranţă şi eficient, iar aptitudinile dobândite în mod informal sunt susceptibile de a fi incomplete, arată un raport de specialitate, dat publicităţii vineri. Conform realizatorilor cercetării, ECDL Foundation, termenul de "nativ digital" a apărut în ultimii ani, pentru a descrie tinerii (de la copii la adulţi tineri), care au crescut folosind în mod uzual computerul şi, prin urmare, ar avea un instinct de utilizare a tehnologiei şi nu mai au nevoie de pregătire. "Acest lucru este total fals. ECDL atrage atenţia asupra percepţiei şi descrierii greşite a nativilor digitali, conform cărora aceştia îşi însuşesc intuitiv competenţe de utilizare a computerului doar prin accesarea unei tablete sau a unui laptop. Folosind informaţiile detaliate furnizate de cercetările extensive la nivel academic sau din industrie, documentul arată amploarea problemei şi pericolul pe care îl reprezintă pentru economia Europei o posibilă Generaţie pierdută. Potrivit Comisiei Europene, din cauza acestor tendinţe, există riscul ca Europa să întâmpine scăderi severe de cetăţeni instruiţi în era digitală, împiedicând astfel creşterea economică şi competitivitatea", se menţionează în concluziile raportului.
Pe de altă parte, un studiu recent a arătat că, în Germania, doar 20% dintre respondenţi ar putea aplica cu succes un stil de paragraf într-un document Word. De asemenea, o altă cercetare realizată în Italia a scos în evidenţă faptul că 42% dintre tinerii din această ţară nu au fost conştienţi de riscurile de securitate care pot fi implicate în accesul la Internet wireless, în timp ce o cercetare în Australia a indicat că 45% dintre tinerii chestionaţi erau doar "utilizatori rudimentari" de tehnologii digitale.
În concluziile raportului ECDL Foundation este menţionat, printre altele, faptul că termenul "nativ digital" sugerează în mod fals că tinerii cunosc intuitiv cum să utilizeze tehnologiile digitale, că expunerea la tehnologie nu poate fi echivalentă cu abilitatea de a o folosi, precum şi că tinerii tind să îşi supraestimeze nivelul de competenţe digitale.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.