Tinerii nu deţin cu adevărat competenţe digitale
Tinerii nu deţin competenţe digitale în mod firesc pentru a utiliza tehnologia în siguranţă şi eficient, iar aptitudinile dobândite în mod informal sunt susceptibile de a fi incomplete, arată un raport de specialitate, dat publicităţii vineri. Conform realizatorilor cercetării, ECDL Foundation, termenul de "nativ digital" a apărut în ultimii ani, pentru a descrie tinerii (de la copii la adulţi tineri), care au crescut folosind în mod uzual computerul şi, prin urmare, ar avea un instinct de utilizare a tehnologiei şi nu mai au nevoie de pregătire. "Acest lucru este total fals. ECDL atrage atenţia asupra percepţiei şi descrierii greşite a nativilor digitali, conform cărora aceştia îşi însuşesc intuitiv competenţe de utilizare a computerului doar prin accesarea unei tablete sau a unui laptop. Folosind informaţiile detaliate furnizate de cercetările extensive la nivel academic sau din industrie, documentul arată amploarea problemei şi pericolul pe care îl reprezintă pentru economia Europei o posibilă Generaţie pierdută. Potrivit Comisiei Europene, din cauza acestor tendinţe, există riscul ca Europa să întâmpine scăderi severe de cetăţeni instruiţi în era digitală, împiedicând astfel creşterea economică şi competitivitatea", se menţionează în concluziile raportului.
Pe de altă parte, un studiu recent a arătat că, în Germania, doar 20% dintre respondenţi ar putea aplica cu succes un stil de paragraf într-un document Word. De asemenea, o altă cercetare realizată în Italia a scos în evidenţă faptul că 42% dintre tinerii din această ţară nu au fost conştienţi de riscurile de securitate care pot fi implicate în accesul la Internet wireless, în timp ce o cercetare în Australia a indicat că 45% dintre tinerii chestionaţi erau doar "utilizatori rudimentari" de tehnologii digitale.
În concluziile raportului ECDL Foundation este menţionat, printre altele, faptul că termenul "nativ digital" sugerează în mod fals că tinerii cunosc intuitiv cum să utilizeze tehnologiile digitale, că expunerea la tehnologie nu poate fi echivalentă cu abilitatea de a o folosi, precum şi că tinerii tind să îşi supraestimeze nivelul de competenţe digitale.