MOZAIC STIRI INTERNATIONALE: Un cercetător susţine că timpul curge invers într-un univers paralel

11 dec 2014 557 vizualizări
O teorie dezvoltată de un cercetător britanic sugerează că în timpul Bing Bang-ului, atunci cand s-a format universul, a luat naştere şi un alt univers în care timpul curge în sens invers

Un studiu publicat recent în publicaţia de specialitate Physical Review Letters ar putea revoluţiona domeniul cercetării originii universului şi viitorului său. O echipă internaţională de cercetători renumiţi, condusă de cercetătorul dr. Julian Barbour din Oxfordshire, a publicat o lucrare intitulată "Identificarea unei săgeţi a timpului" în care a pus sub semnul întrebării ipoteza aşa numitei "săgeţi a timpului". "Săgeata timpului" este o teorie care susţine că timpul este simetric şi, prin urmare, merge într-o singură direcţie - înainte. Potrivit noii teorii, nu există niciun motiv ştiinţific pentru care nu ar fi putut fi creat şi un univers "oglindă" în care timpul se mişcă diferit de felul în care se mişcă în universul nostru.
Pe de altă parte, se consideră că, dacă ar exista într-adevăr un univers paralel în care timpul s-ar mişca înapoi, orice fiinţă din acest univers ar considera că timpul din universul nostru se mişcă, de fapt, înapoi.

"O dovadă de principiu"

Săgeata timpului este cunoscută şi sub numele de "unidirecţionalitatea" timpului şi a fost înaintată în anii '20 de cercetătorul britanic Arthur Eddington. Dr. Barbour a declarat pentru MailOnline că universul "oglindă" reprezintă o posibilitatea pentru că toate regulile fizicii se aplică indiferent în care direcţie se mişcă timpul, prin urmare nu există niciun impediment ştiinţific în calea unui astfel de univers paralel. "Timpul este un mister. Practic, toate legile fizicii cunoscute arată exact la fel, indiferent de direcţia în care se scurge timpul, iar în lumea în care trăim, totul se mişcă într-o direcţie", explică cercetătorul britanic, potrivit hotnews.ro. "Dacă te uiţi la un model simplu cu un roi de albine în Big Bang-ului, care se împarte în ambele direcţii, atunci ai putea spune că există două săgeţi ale timpului, arătand în direcţii opuse plecand de la roi. O săgeată ar indica înainte şi una înapoi", susţine dr. Barbour. Cu toate acestea, cercetătorul britanic recunoaşte că localizarea "celuilalt" univers în termeni practici este o chestiune complet diferită. "Rezultatele noastre sunt o dovadă de principiu", arată dr. Barbour.

Al-Qaida îl acuză pe Obama că este responsabil de moartea celor doi ostatici în Yemen

Al-Qaida a afirmat că preşedintele american Barack Obama poartă întreaga responsabilitate pentru moartea a doi ostatici, un american şi un sud-african, într-o operaţiune militară eşuată, sâmbătă, în Yemen, potrivit unei înregistrări video difuzate ieri.
Denunţând politica americană faţă de "naţiunea musulmană", Nasser Al-Ansi, liderul Al-Qaida în Peninsula Arabă (AQPA), a afirmat că "vieţile tuturor americanilor sunt în pericol, indiferent dacă sunt în interiorul sau în afara Statelor Unite, în aer, pe pământ sau pe apă". Revenind asupra operaţiunii de comando ratate de Statele Unite sâmbătă în sud-estul Yemenului, el l-a acuzat pe Barack Obama că a luat o "decizie proastă".
"Obama a luat decizia greşită, considerată ca semnarea condamnării la moarte a concetăţeanului său" Luke Somers, dar şi cea a ostaticului sud-african Pierre Korkie, a acuzat Nasser Al-Ansi.
Cei doi ostatici au murit în timpul unei operaţiuni ratate a comandourilor americane, sâmbătă, în sud-estul Yemenului, cu o zi înainte de expirarea unui ultimatum de trei zile fixat de AQPA, ce ameninţa să îl execute pe ostaticul american dacă SUA nu răspundeau cerinţelor neprecizate ale grupării. Reamintind acest ultimatum, Nasser Al-Ansi a declarat că preşedintele Obama a ordoanat asaltul "în pofida avertizării noastre potrivit căreia nu ar trebui să comită nicio prostie". "Dar el nu a făcut nimic pentru a evita moartea ostaticului" american şi, "dimpotrivă, el este cel care a luat decizia morţii", a adăugat el, calificând drept "ilegală" operaţiunea militară. "Obama a luat o decizie care a făcut ca lucrurile să ia o turnură total diferită de ceea ce voiam noi", a comentat liderul AQPA. Adresându-se americanilor, Nasser Al-Ansi a declarat: "vă daţi seama de soarta pe care v-o rezervă administraţia voastră cu politicile ei ostile şi continuarea războiului împotriva naţiunii musulmane? Poate să viseze la securitate naţiunea voastră în timp ce naţiunea noastră trăieşte o astfel de situaţie? Nu puteţi visa la securitate decât atunci când securitatea va fi pentru noi o realitate în Palestina şi în toate ţările musulmane".

Record: O fotografie a fost vândută pentru 6,5 milioane de dolari

Fotograful australian de peisaje Peter Lik a stabilit un record mondial după ce un colecţionar privat a plătit 6,5 milioane de dolari pentru o poză a artistului, reprezentând o imagine a canionului Antelope din Arizona, în Statele Unite ale Americii. Fotografia alb negru, intitulată "Phantom" ("Fantomă", n.r.), prezintă o rază de lumină care pătrunde prin plafonul unei formaţiuni carstice din canionul Antelope din statul american Arizona.
Recordul anterior a fost deţinut de fotografia "Rhein II", realizată de Andreas Gursky, care s-a vândut în 2011 pentru 4,3 milioane de dolari.
Născut în 1959 în Melbourne, Australia, Peter Lik este cunoscut pentru fotografiile care au ca subiect peisajele şi natura, mai ales în format panoramic. Cele mai multe dintre imagini sunt tipărite în format foarte mare, de foarte bună calitate. Fotografiile sunt realizate cu ajutorul unei camere cu film, Linhof 617 Technorama, folosind filme fotografice produse de Fuji. De asemenea, acesta realizează şi fotografii cu camere foto digitale, folosind aparate Phase One şi Nikon. Cele mai multe fotografii sunt imprimate pe hârtie FujiFlex cu argint, pentru a augmenta sensibilitatea la lumină şi strălucire, accentuând în acelaşi timp culorile vibrante.

Apa de pe Terra nu provine din comete

Primele rezultate ale unor analize realizate de sonda spaţială Rosetta arată că apa de pe cometa Ciuriumov-Gherasimenko are o semnătură chimică diferită de cea de pe Terra, contrazicând teoria potrivit căreia cometele ar fi responsabile pentru aducerea apei pe Pământ. Analiza chimică a apei de pe cometă, în jurul căreia orbitează sonda Rosetta, din luna august, arată că aceasta conţine de trei ori mai mult deuteriu (un izotop al hidrogenului - n.r) decât hidrogen în comparaţie cu moleculele de apă de pe Terra.
Apa este alcătuită din doi atomi de hidrogen legaţi de un atom de oxigen. Pe Pământ, trei din 10.000 de molecule de apă conţin deuteriu, un izotop greu al hidrogenului.
În cazul în care cometa "Ciuri", aşa cum a fost denumită de oamenii de ştiinţă, nu este un caz cu totul special, cercetătorii spun că descoperirea elimină cometele din lista de posibile surse pentru apa de pe Terra, şi cel mai probabil nici substanţele organice nu au fost aduse pe Pământ de aceşti "hoinari" spaţiali. Noile rezultate fac ca asteroiziii să fie consideraţi ca surse probabile ale apei de pe Terra, deşi mini-planetele care au bombardat proto-Pământul prezentau foarte puţine dintre caracteristicile comune ale corpurilor uscate şi telurice care orbitează Soarele dincolo de Marte, în prezent. "Este foarte posibil ca, în trecut, asteroizii să fi conţinut mai multă apă decât conţin astăzi. Ei trăiesc în vecinătatea Soarelui de 4,6 miliarde de ani", spune unul dintre coordonatorii studiului.
Studii anterioare au exclus cometele provenind din Norul lui Oort, o regiune şi mai îndepărtată a Sistemului Solar, la limita cu spaţiul interstelar, ca fiind sursa apei de pe Terra.

Şefa Fiscului ungar l-a dat în judecată pe însărcinatul cu afaceri al SUA

Şefa Fiscului ungar Ildiko Vida a depus o plângere în vederea unui proces împotriva lui Andre Goodfriend, însărcinatul cu afaceri al Statelor Unite în Ungaria, a declarat un avocat al Fiscului (NAV). Plângerea a fost depusă la Biroul pentru investigaţii centrale al procurorului-şef, pentru "defăimare publică provocând pagube grave", a declarat avocatul Barnabas Futo.
Goodfriend este acuzat că a defăimat-o pe Vida în calitate de director NAV.
Vida a iniţiat o acţiune şi la Tribunalului Municipiului Budapesta, pentru calomnie, a declarat Futo. Potrivit avocatului, cele două plângeri au fost depuse în urma unor declaraţii "care discreditează", în opinia sa, ale însărcinatului cu afaceri al Statelor Unite într-un interviu pentru săptămânalul Heti Valasz publicat joia trecută.
Goodfriend a declarat în acest interviu că Ambasada Statelor Unite de la Budapesta deţine informaţii despre activităţi frauduloase la Fiscul ungar care, din câte ştie el, nu au fost investigate. Întrebat dacă are probe în acest sens, diplomatul a declarat că Washingtonul a furnizat deja Guvernului Orban probe. El a subliniat totodată că nu se referă la cele "două foi de hârtie" care au fost trimise Ministerului ungar de Externe, pe care nu le consideră probe.
Însărcinatul american cu afaceri a declarat pentru publicaţie că impunerea de către Statele Unite a unor sancţiuni unor oficiali de rang înalt relevă faptul că Washingtonul crede că "unii oficiali guvernamentali sunt implicaţi în (fapte de) corupţie", fără să menţioneze nume. El a subliniat că interdicţia nu reprezintă o reacţie faţă de oficiali care "fac prea puţin" împotriva fraudei, deoarece acest lucru nu înseamnă corupţie.
Premierul conservator şi populist ungur Viktor Orban a declarat luni în Parlament că o va destitui pe şefa Fiscului Ildiko Vida, dacă aceasta nu îl va da în judecată pentru defăimare pe Andre Goodfriend.

Dick Cheney: Raportul privind tortura practicată de CIA este "plin de prostii"

Fostul vicepreşedinte american, Dick Cheney, a afirmat, miercuri, că raportul privind tortura practicată de CIA în cursul interogatoriilor unor presupuşi terorişti, dezvăluit de Senat cu o zi înainte, este "plin de prostii".
"Cred că raportul este deplorabil. Mi se pare că are lipsuri", a declarat pentru Dick Cheney, vicepreşedinte în administraţia George W. Bush, în perioada 2001-2009, pe când au avut loc interogatoriile forţate ale CIA asupra unor presupuşi terorişti.
Raportul critic făcut public marţi de Senatul american dezvăluie că tortura practicată de CIA împotriva unor presupuşi terorişti nu a permis obţinerea vreunei informaţii valabile. Comisia de Informaţii a Senatului a pus astfel în lumină minciunile prezentate de Agenţia Centrală de Informaţii Congresului şi Casei Albe. "Scuzaţi-mă, dar acest raport est plin de prostii", a afirmat Dick Cheney, foarte sigur pe el. "Ei nu s-au deranjat să intervieveze persoanele cheie împlicate în acest program", a adăugat el, afirmând că fostul preşedinte George W. Bush era implicat în program şi cunoştea majoritatea detaliilor. "Ce presupuneţi că am fi putut face (cu Khalid Sheikh Mohammed, presupusul organizator al atentatelor din 11 septembrie)? Să-l sărutăm pe ambii obraji şi să-l întrebăm: vă rugăm, vă rugăm spuneţi-ne ce ştiţi? Bineînţeles că nu", a spus Cheney. "Am făcut exact ceea ce trebuia pentru a pune mâna pe cei care au planificat 11 septembrie şi a-i împiedica să comită alte atentate. Ne-am îndeplinit cele două misiuni", a mai afirmat fostul vicepreşedinte american

Prinţesa Charlène, soţia lui Albert al II-lea de Monaco, a născut gemeni

Prinţul Albert al II-lea de Monaco şi soţia sa Charlène au anunţat miercuri naşterea unor gemeni, principesa Gabriella şi prinţul moştenitor Jacques, într-un comunicat oficial al Palatului Princiar. Gabriella Thérèse Marie, născută la 17.04 (18.04, ora României), şi Jacques Honoré Rainier, născut două minute mai târziu, "fac bine", la fel ca mama lor, prinţesa Charlène. Deşi s-a născut după sora sa, Jacques, în calitate de băiat, are prioritate în ordinul succesiunii la tron. Bebeluşii, născuţi la maternitatea centrului spitalicesc Princesse Grace, iau titlurile unor vechi domenii ale familiei Grimaldi, astfel Jacques este marchiz de Baux (în Provence) şi Gabriella contesă de Carladès (în Auvergne).
Naşterea gemenilor a fost anunţată cu 42 de salve de tun (câte 21 pentru fiecare bebeluş). Cuplul princiar a anunţat că va face o excepţie de la obiceiul de a trage 101 salve de tun pentru naşterea unui băiat şi 21 pentru cea a unei fete.
Monegascii sunt invitataţi să arboreze drapelul Principatului până în ziua în care cuplul princiar îşi va prezenta copiii de la balconul palatului.
Suveranul monegasc, în vârstă de 56 de ani, s-a căsătorit, în iulie 2011, cu o fostă campioană la nataţie sud-africană Charlene Wittstock, în vârstă de 36 de ani. El are deja doi copii, o fată şi un băiat, născuţi în afara căsătoriei şi pe care i-a recunoscut oficial după urcarea pe tron.
Jazmin Grace, în vârstă de 22 de ani, a cărei mamă este o fostă ospătăriţă americană, şi Alexandre, în vârstă de 11 ani, născut în urma unei relaţii cu o fostă însoţitoare de zbor din Franţa de origine togoleză, nu vor putea însă să-i succeadă la tron.

Microsoft acceptă bitcoin pentru plata jocurilor şi a aplicaţiilor

Microsoft a devenit cea mai mare companie din lume care sprijină tranzacţiile cu bitcoin, după introducerea în această săptămână a unei opţiuni prin care clienţii pot folosi moneda virtuală pentru a cumpăra aplicaţii, jocuri şi muzică de pe platformele digitale ale companiei.
Microsoft se alătură astfel diviziilor PayPal şi Braintree ale EBay pe lista companiilor importante care acceptă tranzacţiile cu bitcoin, notează MarketWatch. Potrivit informaţiilor de pe pagina de plăţi a Microsoft, clienţii companiei pot folosi bitcoin pentru a-şi alimenta conturile, moneda virtuală fiind schimbată în bani reali la cursul zilei. Sumele pot fi folosite ulterior pentru achiziţia de produse şi aplicaţii digitale.
Plăţile cu moneda virtuală nu sunt încă disponibile pentru produsele Microsoft non-digitale, iar clienţii companiei nu pot primi contravaloarea în bani a sumelor adăugate în conturi prin schimbarea bitcoin.
Lansată oficial în 2009, moneda virtuală bitcoin a început să fie folosită la scară mai largă abia în 2013. Aproximativ 63.000 de companii acceptă în prezent tranzacţii cu bitcoin, printre cele mai importante numărându-se Dell, Overstock.com, Expedia sau Dish Networks.
În Romania, valoarea bitcoin a variat între 1.001 şi 3.405,56 lei pe parcursul anului. Ieri, moneda virtuală se tranzacţiona la 1.285 lei.