Facebook şi-a modificat politica faţă de nuditate şi pornografie
Fotografiile care arătau sfârcurile sânilor feminini, indiferent de contextul în care erau realizate, erau anterior interzise pe această reţea de socializare.
Facebook a decis însă să îşi modifice ghidul de bune practici care se adresează comunităţii de internauţi şi va permite de acum înainte utilizatorilor săi să publice fotografii cu femei care alăptează. Modificarea a fost decisă în contextul în care campania online "FreeTheNipple" ("Eliberaţi sfârcul") a început să câştige tot mai mult teren prin intermediul criticilor aduse politicilor adoptate de reţelele de socializare pentru a combate nuditatea.
Ghidul "Community Standards" al companiei Facebook, care enumeră tipul de conţinuturi pe care utilizatorul are voie să le publice, nu a inclus de fapt niciodată o interdicţie directă a fotografiilor cu femei care alăptează.
Totuşi, utilizatorii care au publicat fotografii cu femei cărora li se vedeau sfârcurile în timp ce îşi alăptau bebeluşii au semnalat faptul că moderatorii Facebook, invocând motive care ţin de "nuditate şi pornografie", au înlăturat de pe reţea acele imagini, indiferent dacă acestea aveau sau nu aveau un conţinut sexual. Directorii Facebook au cerut moderatorilor reţelei să ţină cont de acum înainte de contextul realizării acelor fotografii, ceea ce înseamnă că imaginile fără conţinut sexual, precum acelea cu mame care alăptează şi cele cu femei după mastectomie, vor fi permise pe această platformă online.
Autorităţile chineze folosesc reţelele de socializare interzise în ţară
statul asiatic foloseşte Facebook şi Twitter pentru a-şi promova turismul în străinătate
Autorităţile chineze împiedică cele 618 milioane de internauţi din ţară să utilizeze reţelele de socializare internaţionale, ca Facebook, Twitter şi YouTube, dar nu ezită să recurgă la ele pentru acţiuni de promovare în străinătate. Agenţia de presă oficială Xinhua (China Nouă), Cotidianul Poporului, organul oficial al Partidului Comunist, şi televiziunea de stat CCTV, precum şi multe oraşe şi guverne locale au conturi pe Twitter.
Pentru a-şi face reclamă, oraşul Hangzhou, celebru pentru lacul şi canalele sale, a apelat la cea mai populară reţea de socializare din lume. Concursul lansat pe Facebook pentru alegerea lui "Marco Polo modern" a fost câştigat de un elveţian de 26 de ani, care a primit 40.000 de euro şi o călătorie de două săptămâni la Hangzhou, urmând să asigure promovarea oraşului pe Twitter şi Facebook timp de un an.
Autorităţile chineze controlează strict circulaţia informaţiei pe internet, blocând multe site-uri şi reţele de socializare străine. Pentru a ocoli acest "mare zid informatic", internauţi şi firme chineze recurg la reţele private virtuale (VPN), iar presa oficială, la birouri din străinătate. Potrivit lui Duncan Clark, preşedinte al agenţiei de consulting în noile tehnologii BDA, autorităţile locale chineze au la dispoziţie mari bugete de comunicare pentru reclamele lor turistice. Tot pe Facebook există campania pentru "Renaşterea soldaţilor de teracotă", lansată luna trecută de provincia Shaanxi, sau cea a oraşului Chengdu pentru recrutarea unui "pambasador" care să se ocupe de urşii panda uriaşi. "Internautul occidental mediu nu îşi dă seama că aceste site-uri sunt blocate în China", a declarat cofondatorul site-ului anti-cenzură Great.Fire.org, care răspunde la pseudonimul Charlie Smith.