Internațional

Facebook şi-a modificat politica faţă de nuditate şi pornografie

Ziarul de Vrancea
13 iun 2014 358 vizualizări
Reţeaua de socializare Facebook a anunţat că şi-a modificat politica în privinţa pornografiei şi a nudităţii şi acceptă de acum înainte publicarea de fotografii ce prezintă mame care alăptează şi imagini cu femei după mastectomie

 Fotografiile care arătau sfârcurile sânilor feminini, indiferent de contextul în care erau realizate, erau anterior interzise pe această reţea de socializare.
Facebook a decis însă să îşi modifice ghidul de bune practici care se adresează comunităţii de internauţi şi va permite de acum înainte utilizatorilor săi să publice fotografii cu femei care alăptează. Modificarea a fost decisă în contextul în care campania online "FreeTheNipple" ("Eliberaţi sfârcul") a început să câştige tot mai mult teren prin intermediul criticilor aduse politicilor adoptate de reţelele de socializare pentru a combate nuditatea.
Ghidul "Community Standards" al companiei Facebook, care enumeră tipul de conţinuturi pe care utilizatorul are voie să le publice, nu a inclus de fapt niciodată o interdicţie directă a fotografiilor cu femei care alăptează.
Totuşi, utilizatorii care au publicat fotografii cu femei cărora li se vedeau sfârcurile în timp ce îşi alăptau bebeluşii au semnalat faptul că moderatorii Facebook, invocând motive care ţin de "nuditate şi pornografie", au înlăturat de pe reţea acele imagini, indiferent dacă acestea aveau sau nu aveau un conţinut sexual. Directorii Facebook au cerut moderatorilor reţelei să ţină cont de acum înainte de contextul realizării acelor fotografii, ceea ce înseamnă că imaginile fără conţinut sexual, precum acelea cu mame care alăptează şi cele cu femei după mastectomie, vor fi permise pe această platformă online.

Autorităţile chineze folosesc reţelele de socializare interzise în ţară

statul asiatic foloseşte Facebook şi Twitter pentru a-şi promova turismul în străinătate

Autorităţile chineze împiedică cele 618 milioane de internauţi din ţară să utilizeze reţelele de socializare internaţionale, ca Facebook, Twitter şi YouTube, dar nu ezită să recurgă la ele pentru acţiuni de promovare în străinătate. Agenţia de presă oficială Xinhua (China Nouă), Cotidianul Poporului, organul oficial al Partidului Comunist, şi televiziunea de stat CCTV, precum şi multe oraşe şi guverne locale au conturi pe Twitter.
Pentru a-şi face reclamă, oraşul Hangzhou, celebru pentru lacul şi canalele sale, a apelat la cea mai populară reţea de socializare din lume. Concursul lansat pe Facebook pentru alegerea lui "Marco Polo modern" a fost câştigat de un elveţian de 26 de ani, care a primit 40.000 de euro şi o călătorie de două săptămâni la Hangzhou, urmând să asigure promovarea oraşului pe Twitter şi Facebook timp de un an.
Autorităţile chineze controlează strict circulaţia informaţiei pe internet, blocând multe site-uri şi reţele de socializare străine. Pentru a ocoli acest "mare zid informatic", internauţi şi firme chineze recurg la reţele private virtuale (VPN), iar presa oficială, la birouri din străinătate. Potrivit lui Duncan Clark, preşedinte al agenţiei de consulting în noile tehnologii BDA, autorităţile locale chineze au la dispoziţie mari bugete de comunicare pentru reclamele lor turistice. Tot pe Facebook există campania pentru "Renaşterea soldaţilor de teracotă", lansată luna trecută de provincia Shaanxi, sau cea a oraşului Chengdu pentru recrutarea unui "pambasador" care să se ocupe de urşii panda uriaşi. "Internautul occidental mediu nu îşi dă seama că aceste site-uri sunt blocate în China", a declarat cofondatorul site-ului anti-cenzură Great.Fire.org, care răspunde la pseudonimul Charlie Smith.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.