Tineret în (Re)Acțiune

Cristi Florea: “În blogging, rezultatele se lasă aşteptate vreo trei ani!”

Ziarul de Vrancea
21 sep 2014 1988 vizualizări
Cristi Florea - unul dintre cei mai citiţi bloggeri din Vrancea şi din ţară, îţi spune care sunt avantajele unui blog u Cristi e administratorul propriului blog încă din şcoala generală

“Sportiv pasionat de Social Media şi Wordpress” – aceasta este descrierea blogului pe care Cristi Florea îl administrează. Are 21 de ani, e din Focşani şi a descoperit bloggingul în şcoala generală. A studiat pentru puţin timp la Politehnică, iar acum se dedică blogului şi proiectelor în care s-a implicat. A învăţat singur designul de web, apoi a spart gheaţa şi a intrat în blogosferă. “Pe la sfârşitul clasei a VIII-a, m-am ambiţionat să fac designul unui blog, iar dacă tot l-am făcut, m-am gândit să încerc să scriu câte ceva. Şi aşa a început aventura! Am descoperit că-mi place să şi scriu, nu doar să fac site-uri, aşa că nu m-am mai oprit deloc”, spune Cristi. La început, a abordat teme variate, însă, cu timpul, s-a axat pe reţele sociale, advertising, blogging şi sport, pentru că tanărul este, printre altele, un atlet pasionat şi un biciclist cu experienţă.

Blogul care rezolvă probleme

Ca să ai succes în blogging, Cristi spune că nu e obligatoriu să ai un condei nemaipomenit: “Talentul la scris cred că-l poţi dobândi în timp. Nu trebuie să fii foarte priceput la asta când te apuci de blogging”, ne dezvăluie Cristi Florea. Îşi aminteşte şi acum postarea care a adunat cele mai multe comentarii: “Postul cu cele mai multe reacţii nu este cel mai bun post al meu. Într-o zi, m-am întâlnit cu o doamnă care era Martoră a lui Iehova şi care mi-a dat un pliant ca să mă convingă că n-are de ce să-mi fie frică de Rai sau de Iad. Am scris despre asta, iar Martorii au început să se contrazică în comentarii cu ceilalţi cititori. E un articol cu 1.400 de reacţii, dar nu poate fi cel mai bun. Eu sunt foarte încântat de articolele care rezolvă anumite probleme”.

“Casăştiţi” – un hashtag de cultură generală

Pe Facebook, Cristi este recunoscut şi pentru eticheta “casăştiţi”, care însoţeşte unele postări. “Într-o zi, am anunţat pe Facebook că naţionala României de rugby nu a pierdut nici un meci în anul 2013 şi am încheiat statusul cu „Asta aşa, ca să ştiţi”. La câteva zile distanţă, Romania a mai câştigat un meci şi am scris iar, făcând aceeaşi încheiere. Hashtagul a devenit destul de popular, aşa că m-am gândit să fac pagina de Facebook Casăştiţi, unde pot fi urmărite curiozităţile fără reclame”, spune focşăneanul. De curand, ca apreciere pentru munca lui, blogul cristianflorea.ro a apărut pe traseul unui concurs de biciclete, “I wheel for Moineşti-Zemeş” (Pedalez pentru Moineşti-Zemeş) – competiţie în care toate punctele de alimentare vor purta nume de bloguri. Un alt proiect în care este implicat Cristi se numeşte Kooperativa 2.0 – un mix de comunicare, ce urmăreşte promovarea unor branduri, iniţiative, evenimente şi persoane, prin blogurile de nişă şi cele de brand personal: “Noi ne pricepem la promovat produse sau servicii prin intermediul bloggerilor. Făcând campanii cu ei, trebuie să ştiu ce se întâmplă pe piaţă, motiv pentru care citesc foarte multe bloguri româneşti”, povesteşte tanărul.

Libertatea subiectivităţii stă în blog

Cristi e unul dintre fondatorii Blogosferei Vrancene, un proiect demarat în 2010, cand s-a organizat prima întâlnire a bloggerilor din zonă. Povesteşte că ”eram peste douăzeci şi aveam planuri foarte mari. În timp, s-a micşorat numărul bloggerilor activi, iar acum au rămas atât de puţini bloggeri în Vrancea, încât îi pot număra pe degete. Totuşi, cei care au rămas se şi implică în diverse proiecte, iar asta nu poate decât să mă bucure”. În ceea ce priveşte avantajele unui blog, Cristi Florea spune că, “în primul rând, câştigi experienţă în a lucra cu oamenii. Nu-i uşor să te adresezi unei mase de oameni şi s-o faci să fie interesată de ce zici. Apoi, câştigi prieteni; trebuie să fii foarte bine ascuns ca să te apuci de blogging şi să nu ai prieteni bloggeri. Printre câştiguri, mai sunt invitaţiile la diverse evenimente sau ocazia de a vizita locuri în care nu poţi avea acces altfel.” Totuşi, eforturile sunt pe măsură. “În blogging, rezultatele se lasă aşteptate vreo trei ani, în care ar trebui să munceşti cu un chef şi o strategie de parcă bloggingul ar fi jobul tău principal”, mai spune el. Nu crede că blogul şi presa pot fi confundate, pentru că, în opinia lui, presa ar trebui să rămană obiectivă, iar blogul – subiectiv. “Dacă un blogger şi un ziar dezbat acelaşi subiect, cu siguranţă un cititor o să strângă informaţii diferite din cele două articole. Având planuri editoriale diferite, cred că informaţiile diferă întotdeauna”, susţine Cristi. (Laura CANĂ)

Ce-ţi aduce blogul?

Site-uri precum blogspot.com sau wordpress.com oferă gratuit domenii pentru blog, astfel încat îţi poţi crea oricand un colţ virtual numai al tău! Google plăteşte pentru orice click pe o reclamă de pe site-ul tău, astfel că, dacă oamenii care îţi vizitează blogul apasă pe o reclamă amplasată de Google prin contract, tu primeşti o sumă de bani, care poate creşte direct proporţional cu popularitatea site-ului tău. (L. C.)



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
COMAN, acum 3359 zile, 17 ore, 7 minute, 20 secunde
http://cristianflorea.ro/martorii-lui-iehova/#comment-397866
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.