Cum să evadezi de pe Facebook
Intri pe Facebook şi găseşti un număr mare de notificări. Te gândeşti că popularitatea îţi bate vertiginos la uşă, însă, când verifici, ce să vezi? În loc de admiratori secreţi, părinţii ţi-au comentat la fiecare postare din cel puţin ultimii o mie de ani. Ce ai de gând să faci acum, când ştii că babacii au aflat bârfele şi glumele grupului tău de prieteni?! Chiar vrei să modifici mereu setările fiecărei postări? Nu ar fi mai simplu să emigrezi în altă reţea? Cu un Facebook tot mai sufocant, cu prieteni tot mai superficiali şi cu părinţi infiltraţi în orice notificare, din ce în ce mai mulţi adolescenţi părăsesc Facebook-ul, în favoarea altor site-uri care le oferă posibilitatea de a socializa, fără riscul de a fi deranjaţi de search-urile suspicioase ale părinţilor.
Care sunt site-urile pe care poţi evada?
Printre preferinţele tinerilor “webmigranti”, se încadrează site-uri precum Tumblr, Instagram,Twitter şi Whatsapp. Tumblr este o formă de mini-blog, dar şi o îndrăgită reţea socială, oferindu-ţi posibilitatea de a distribui diferite materiale multimedia. Cantăreţul John Hermann, membru al echipei BuzzFeed, spune că Tumblr a devenit atat de popular întrucat “adolescenţii iubesc fotografiile, dar urăsc textele”. Este o reţea socială dedicată în cea mai mare parte tinerilor introvertiţi, care doresc să vadă pe dashboardul lor imagini şi gif-uri ce se pliază pe interesele personale. Instagram şi Pinterest sunt de asemenea reţele de socializare, care au şi un serviciu de photo-sharing şi de video-sharing, fiind foarte asemănătoareTumblr-ului. Un studiu al comScore arată că Pinterest le face cu ochiul mai degrabă fetelor, care alcătuiesc 70% din numărul utilizatorilor. Twitter este o reţea socială descrisă ca fiind “SMS-ul Internetul”, deoarece este dedicată răspândirii mesajelor scurte, de până în 150 de caractere, dar care te conectează în mod direct cu starurile tale preferate. Pe val se află acum Whatsapp, cu peste şase sute de milioane de utilizatori. E asemănător cu SMS-urile, doar că necesită accesul la Internet şi permite transferul de imagini şi de fotografii.
Au trecut demult timpurile în care stăteai pe Hi5 şi îţi personificai avatarul, în funcţie de starea ta, sau în care dădeai Buzzz la toată lumea din listă, să vezi cine mai e online sau cine e la curent cu ultimele barfe. S-ar părea că şi Facebook-ul urmează acelaşi traseu, de cand postările au devenit sufocante de-a dreptul.
What’s up? Tu încă mai stai pe Facebook?! (Laura PĂTRĂŞCAN)