Scade interesul pentru NFL?
Transmisiunea postului de televiziune Fox a celei de-a 51-a gale Super Bowl, ce a avut loc duminică seară, a atras în faţa micilor ecrane din America de Nord aproximativ 111,3 milioane de telespectatori, înregistrand astfel cea mai mică audienţă din ultimii patru ani pentru acest eveniment sportiv organizat de Liga Naţională de Fotbal american (NFL), potrivit cifrelor oficiale transmise luni de compania Nielsen. Finala campionatului de fotbal american a avut parte de un final entuziasmant, marcat şi de primele prelungiri din istoria NFL. Echipa New England Patriots a caştigat, duminică, pentru a cincea oară în istorie Super Bowl, impunandu-se cu scorul de 34-28 în meciul de la Houston cu Atlanta Falcons, după ce a revenit spectaculos de la 3-28. Tom Brady, în varstă de 39 de ani, soţul top-modelului Gisele Bundchen, a stabilit un nou record, caştigand pentru al cincilea an titlul de campion naţional.
Echipa The Falcons a controlat cea mai mare parte a partidei, avand un avantaj de 25 de puncte (28-3) la pauza dintre al doilea şi al treilea sfert al meciului. Numărul telespectatorilor a crescut spectaculos atunci cand echipa New England Patriots a reuşit să revină şi să împingă partida în prelungiri, atingand un varf de audienţă de 117,7 milioane de telespectatori, în intervalul orar 22.00 - 22.15 (05.00 - 05.15 ora Romaniei). Fără această răsturnare de scor reuşită de echipa New England Patriots, audienţa ar fi fost şi mai mică pentru postul de televiziune Fox, care a înregistrat astfel cea mai slabă audienţă a galei Super Bowl de după anul 2013, cand 108,7 milioane de telespectatori au vizionat meciul în care echipa Baltimore Ravens a devenit campioană naţională după ce a învins echipa San Francisco 49ers. Show-ul susţinut de Lady Gaga în pauza Super Bowl 2017 a fost vizionat de 117,5 milioane de telespectatori.
Anul trecut, gala Super Bowl a atras 111,9 milioane de telespectatori şi a fost difuzată de CBS. În 2015 evenimentul a fost difuzat de NBC şi a fost urmărit de 114,4 milioane de telespectatori, devenind cea mai vizionată transmisiune TV din istoria Statelor Unite. În pofida audienţei mai slabe din 2017, scurta prelungire a partidei din acest an, în care echipa New England Patriots a reuşit să marcheze un touchdown, a permis postului Fox să difuzeze patru reclame suplimentare. Nu se cunoaşte deocamdată suma încasată de televiziunea Fox pentru acele reclame. Grupul Fox a taxat cu 5 milioane de dolari fiecare reclamă de 30 de secunde difuzată la Super Bowl. Potrivit estimărilor făcute de compania specializată în cercetări şi analize de piaţă iSpot.TV, postul Fox a încasat 509,6 milioane de dolari în acest an din publicitatea aferentă transmisiunii galei Super Bowl. Reclamele au ocupat 23% din totalul transmisiunii, cu o durată totală de 51 de minute şi 30 de secunde.
Cea mai scăzută audienţă din ultimii patru ani pentru gala Super Bowl s-a produs şi în contextul unui sezon NFL dezamăgitor, în care audienţele partidelor de fotbal american au scăzut cu 9% în sezonul regulat şi cu alte 6 procente în playoff. Cei patru parteneri TV ai NFL, Fox, NBC, CBS şi ESPN, plătesc împreună 5,4 miliarde de dolari pe an pentru a transmite partidele din Liga naţională de fotbal american.