Jurnalism cetatenesc

Telefonul copilului - o soluţie pentru copiii aflaţi în dificultate

Ziarul de Vrancea
2 mar 2015 1934 vizualizări
Un copil din doi care au sunat la Telefonul copilului a cerut sprijin pentru îmbunătăţirea relaţiei cu părinţii u majoritatea copiilor care sună exprimă sentimente precum tristeţea, apăsarea, frica şi anxietatea

Un copil din doi care au sunat la Telefonul Copilului 116 111, în 2014, a solicitat consiliere psiho-emoţională de lungă durată în vederea îmbunătăţirii relaţiei cu părinţii, informează un comunicat al Asociaţiei Telefonul Copilului. Apelanţii au sesizat probleme legate de nevoia de comunicare, probleme de relaţionare deficitară cu părinţii, neînţelegeri cu părinţii, unii s-au luptat cu o criză de identitate şi anxietate, alţii cu tulburări de comportament, cu gânduri /gesturi extreme şi cu probleme sentimentale. Potrivit Asociaţiei Telefonul Copilului, nevoia de comunicare cu părinţii a fost sesizată, în principal, de fete (77,94%,) şi mai puţin de băieţi. De asemenea, relaţionarea deficitară cu părinţii a fost exprimată mai mult tot de fete în procentaj de 76,44%, în principal din categoriile de vârstă: 16 – 17 ani în procentaj de 38,84% şi 13 – 15 ani în procentaj de 37,60%.  Gândurile sau gesturile extreme au fost semnalate numai de adolescenţi: fete în procentaj de 67,66% şi băieţi în procentaj de 26,48%.

Copiii nu au cu cine să vorbească despre problemele lor

“Faptul că două treimi dintre copiii care au sunat la 116 111 au manifestat, la începutul apelului, tristeţea, apăsarea, frica, anxietatea, reprezintă un diagnostic îngrijorător şi un semnal de alarmă atât pentru părinţi, cât şi pentru profesioniştii din domeniul protecţiei drepturilor copilului, dar şi pentru societate, în general. La fel de îngrijorător este faptul că majoritatea copiilor nu a vorbit despre aceste stări emoţionale cu nimeni altcineva, înainte de apelul la 116 111. Ne dorim ca vocea fiecărui copil care are nevoie de ajutor să fie ascultată la celălalt capăt al firului 116 111 şi mulţumim Telekom Romania pentru că ne susţine în acest demers,” a declarat Cătălina Florea, director executiv, Asociaţia Telefonul Copilului.
Numărul total de apeluri înregistrate la 116 111 în anul 2014 a fost de 114.926, iar dintre acestea 6.071 au necesitat monitorizarea de lungă durată a specialiştilor din cadrul serviciului Telefonul Copilului 116 111, în colaborare cu reprezentanţii instituţiilor abilitate la nivel local.

Multe cazuri de abuz asupra copilului şi violenţă în familie

Majoritatea copiilor şi adolescenţii care au contactat 116 111 în anul 2014 proveneau din: familii nucleare (78,72%), respectiv familii formate din cei doi soţi şi copiii lor necăsătoriţi. În 55% dintre situaţii disfuncţionalităţile familiei s-au produs din cauza unor factori impredictibili (separare, divorţ, adopţie, deces, boli cronice, accidente), iar în 45% dintre situaţii din cauza naşterii unui alt membru al familiei şi problemelor specifice vârstei copiilor precum adolescenţa (dezvoltarea personalităţii, probleme sentimentale). Din numărul cazurilor în care a fost necesară intervenţia instituţiilor abilitate, 45,21% au fost cazuri de abuz asupra copilului şi violenţă în familie, respectiv 2.745 de cazuri. Formele cele mai grave sesizate au fost: molestare fizică (49,90%), neglijare (24,24%) şi abuz emotional (15,34%).
În ceea ce priveşte mediul de provenienţă, cele mai multe situaţii au fost sesizate din mediul rural (45,92%), urmat de mediul urban (35,53%). Cele mai multe situaţii au fost înregistrate din: Buzău, Teleorman, Constanţa, Neamţ, Ilfov, Dolj, Olt, Bucureşti sector 2, Bucureşti sector 5.
Cu o experienţă de 13 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit, din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel naţional.
În perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2015, un număr total de 2.073.366 de apeluri a fost înregistrat de Asociaţia Telefonul Copilului, iar dintre acestea au fost identificate 52.133 cazuri care au necesitat intervenţia instituţiilor abilitate. 116 111 este linia europeană de asistenţă pentru copii, gestionată în România de Asociaţia Telefonul Copilului şi Telekom Romania. Apelul este gratuit, telefonul putând fi apelat 7 zile din 7, gratuit, între orele 08.00 – 00.00. Telefonul răspunde atât copiilor, căt şi părinţilor care au nevoie de ajutor. (D. L.)




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.