Cititorii reclamă:
Ploaia a devenit o constantă în viaţa celor care trebuie să intre în Gara Focşani. Plouă afară... plouă şi înăuntru! Ninge afară... plouă înăuntru!
“Plouă şi sub platformele peroanelor, dezolant şi necivilizat. Tu, călător, care aştepţi trenul, trebuie să ai grijă de aceste inconveniente şi să te fereşti de apa ce curge cam peste tot. Păcat! Este una din primele gări (cea veche) aşezate pe linie CFR, proiectată şi realizată de ingineri români, înainte de 1900. Cred că responsabili sunt cei din regionala CFR Galaţi, către care se poate trage un semnal de alarmă”, ne sesisează la redacţie inginerul Laurenţiu Veber. Despre bălţile care se formează în gară ziarul nostru a mai scris, iar acestea sunt cauzate de soluţiile neconforme folosite pentru acoperişul imobilului. Inaugurată neterminată la finalul anului 2004, Eurogara Focşani a început să se degradeze puţin câte puţin. La scurt timp după ce panglica inaugurală a fost tăiată, geamurile au fost sparte, treptele din gresie s-au dezlipit pe ici pe colo, scara rulantă s-a blocat şi au început să cadă bucăţi din placările exterioare. Iniţial, pentru construcţia gării s-au alocat 6 milioane de euro, suma fiind cu mult depăşită pentru diverse alte lucrări. Nici în prezent nu este gata 100%, iar spaţiile comerciale din interior nu sunt ocupate. Prezentată în campania electorală ca fiind o “lucrare-capodoperă” a fostului ministru PSD Miron Mitrea, Eurogara din beton şi oţel s-a ridicat pe locul Gării vechi din Focşani, considerată monument istoric.
Vechea gară, construită la 1880, a rezistat bombardamentelor celor două războaie mondiale, dar nu şi „asaltului” din 2002, când s-a decis demolarea şi construirea unei alte clădiri. Focşaniul a avut vreme de 120 de ani o gară cum puţine s-au construit în România, un monument arhitectural de patrimoniu cultural de care orice oraş care se respectă ar fi fost mândru. Actul de naştere al Gării Focşani datează de la 1881, la puţini ani după Războiul de Independenţă al României, urmare a extinderii reţelei de căi ferate pe relaţia Buzău-Mărăşeşti. Deşi problemele Eurogării au fost aduse în atenţia mininiştrilor care s-au perindat de-a lungul vremii pe la Ministerul Transporturilor, şi au existat promisiuni că Gara va intra într-un proces de reabilitare, Gara se află în continuare în plin proces de degradare. Este nevoie urgentă de intervenţii la acoperişul corpului principal şi la pasajul subteran. (D. L.)