450 de profesori cer Ministrul Educaţiei să introducă informatica la gimnaziu
450 de profesori de informatică din întreaga ţară, reprezentaţi de Uniunea Profesorilor de Informatică din România, printre care şi profesori din Vrancea, au iniţiat un memoriu prin care îi cer ministrului educaţiei să introducă la gimnaziu, în noul plan cadru, disciplina informatică, în loc de TIC, aşa cum figurează în prezent. “Dacă la liceu este recomandabilă separarea competenţelor de utilizare (TIC), de cele de rezolvare a problemelor algoritmice utilizând un limbaj de programare (Informatică), la gimnaziu considerăm că este potrivită o disciplină care să creeze fundamentele ambelor discipline de specialitate, urmărind formarea competenţelor digitale şi algoritmice. La nivel mondial există o mişcare puternică de introducere a informaticii în curriculumul obligatoriu al şcolilor începând încă din ciclul primar, programarea fiind considerată o activitate strict necesară formării unei gândiri strategice, înţelegerii mecanismelor de bază ale lumii calculatoarelor, competenţa gândirii algoritmice fiind absolut necesară a fi dezvoltată la elevi încă din ciclul primar. Mişcarea “Hour of Code” desfăşurată la nivel mondial demonstrează că iniţierea în programare prin instrumente grafice, interactive, cu substrat algoritmic, e percepută ca o activitate de tip joc şi este potrivită copiilor de la cele mai fragede vârste”, se arată în memoriu. Profesorii vin, în sprijinul lor, cu o serie de argumente bazate pe gândirea algoritmică.
Informatica "e cea mai tare"
Profesorii solicită ca disciplina informatică să fie trecută, în noul plan cadru, în aria curriculară Matematică şi Ştiinţe, să fie adoptat un plan cadru pentru gimnaziu care să stabilească în trunchiul comun câte o oră / săptămână pentru disciplina informatică pentru fiecare an de studiu V – VIII. De asemenea, se cere ca programa şcolară a disciplinei informatică pentru gimnaziu să conţină, pe lângă elemente de utilizare a tehnicii de calcul, şi elemente de algoritmică ce “vor avea drept obiectiv principal formarea activă şi practică la elevul de gimnaziu a gândirii structurate, creative, eficiente pentru rezolvarea unor probleme din diverse domenii: matematică, fizică, chimie, biologie, etc. cu ajutorul calculatorului” pentru că “nu există o altă disciplină cu un caracter mai puternic interdisciplinar decât informatica”. (M. V.)