Educație

Bilanţ al proiectului de pregătire a elevilor pe bani europeni

Ziarul de Vrancea
29 iul 2015 1016 vizualizări
Rata de promovare la examenul de evaluare naţională a crescut anul acesta, procentul bun fiind pus de oficialii Inspectoratului Şcolar pe seama proiectului de pregătire a elevilor cu bani europeni

Coordonatorii proiectului de pregătire a elevilor vrânceni pe bani europeni pentru examenul de evaluare naţională se declară mulţumiţi de rezultatele obţinute, rata de promovare fiind de 75,86%, în creştere cu 4,15% comparativ cu anul trecut când promovabilitatea a fost de 71,71%. Deşi nu toţi elevii de clasa a VIII-a au fost incluşi în proiect, rezultatele bune de la evaluare sunt puse pe seama pregătirii suplimentare a elevilor. “Este o creştere a ratei de promovare de 4-5 procente faţă de ultimii doi ani şcolari. Este clar faptul că acest program de pregătire a influenţat în bine rezultatele de la evaluarea naţională a elevilor. Consider că un rol foarte important l-a constituit consilierea părinţilor elevilor din proiect care a condus la schimbare opticii acestora în privinţa implicării familiei în pregătirea elevilor”, ne-a declarat Ionuţ Ţandără, asistent manager în cadrul proiectului. 2.050 de elevi vrânceni au fost pregătiţi pe bani europeni pentru examenul de evaluare naţională şi tot atâţia din judeţul Ialomiţa, însă creşteri ale promovabilităţii nu au fost în toate cele 72 de şcoli vrâncene. “Au fost şi şcoli în care procentul de promovabilitate a rămas acelaşi, dar şi şcoli, puţine la număr, în care au fost probleme, însă per total creşterea este importantă. Acest aspect înseamnă că s-a atins obiectivul principal al proiectului”, ne-a mai spus Ionuţ Ţandără. 98 de cadre didactice au lucrat cu elevii timp de 5 luni, aplicând teste iniţiale, intermediare şi finale, dar şi alte fişe de lucru între acestea. Rezultatele finale au arătat că s-a remarcat un interes crescut atât din partea elevilor cât şi a părinţilor acestora. Deşi activităţile cu elevii s-au finalizat, în cadrul proiectului se desfăşoară în prezent activităţi de management.

Asociaţa Părinţilor s-a retras

Inspectoratul Şcolar Judeţean Vrancea, beneficiarul proiectului, caută partener după ce Asociaţia Naţională a Părinţilor s-a retras din activităţile care au mai rămas de derulat. Se pare că decizia de retragere a venit pe fondul unor nemulţumiri legate de întârzierea plăţii salariilor reprezentanţilor acesteia. Organizaţiile interesate de a deveni partenere pot depune ofertele până astăzi la secretariatul Inspectoratului Şcolar Judeţean. În curând va fi desemnat şi un nou manager al proiectul, după ce profesoara Luminiţa Balaban, cea care a fost desemnată pe acest post, ca urmare a funcţiei pe care o ocupa în IŞJ, a revenit la catedră la Colegiul Auto. Proiectul  “Evaluarea naţională: inovaţie pentru formarea competenţelor cheie” s-a derulat în 72 de unităţi de învăţământ din judeţul Vrancea, elevii fiind ajutaţi în procesul de învăţare de consilieri şcolari şi experţi în management. Proiectul a avut drept scop creşterea promovabilităţii examenelor de evaluare naţională prin “implementarea unui program educaţional multiregional, de elaborare şi derulare a unor activităţi inovative şi unitare, pentru dezvoltarea şi evaluarea procesului de formare a competenţelor cheie ale elevilor din învăţământul gimnazial”, după cum se arată în descrierea proiectului. Proiectul a fost implemetat de IŞJ Vrancea în partenerial cu IŞJ Ialomiţa. Valoarea proiectului este de aproximativ 1.500.000 euro. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.