Educație

Primii paşi spre "Şcoala Viitorului" şi în Vrancea

Ziarul de Vrancea
29 mar 2015 1554 vizualizări
Colegiul Tehnic „Edmond Nicolau” din Focşani acceptă provocarea unui nou tip de pedagogie cu ajutorul tabletei şi a lecţiilor online u implementarea metodelor moderne de predare este tot mai aproape la colegiu şi depinde de introducerea unei reţele de internet wireless

Trei cadre didactice ale Colegiului Tehnic „Edmond Nicolau” Focşani au participat, în perioada 16-20 martie, la cursul general „Tap-Swipe-Pinch. Tablets changing the way to learn and teach”, ce a avut loc în Spania, în a doua echipă de mobilitate a proiectului intitulat „High School, High Tech Şcoală Viitorului”, finanţat prin programul ErasmusA.  Cursul a avut ca scop implementarea utilizării tabletelor (Ipad, Android şi Windows) şi a aplicaţiilor în procesul de predare-învăţare, care trebuie să fie unul modern, în concordanţă cu nevoile şi aşteptările elevilor secolului 21. Cele trei cadre didactice, Cenţa Răvaş - profesoară de matematică şi informatică, Doina Boboc – profesoară de limba engleză şi Mădălina Alexandru – profesoară de fizică, s-au întors entuziasmate de la acest curs de formare, care a avut loc în localitatea Fuengirola, lângă Malaga.

Cum ne schimbă era digitală

„Am participat cu deosebită plăcere la acest curs, alături de colegi din Bulgaria, Croaţia, Cipru, Danemarca, Estonia, Germania, Finlanda, Grecia, Italia, Letonia, Olanda, Polonia şi Turcia. Trainerii din Slovenia, Marea Britanie, Estonia şi Finlanda au prezentat cele mai bune practici şi exemple practice de utilizare a tabletelor şi Ipad-urile în lecţii şi în educaţie. În contextul exploziei informaţionale specifice erei digitale şi a societăţii tehnologizate la cote înalte avem nevoie de proiecte de cooperare internaţională pentru a ţine pasul cu ritmul impus de educaţia digitală şi noile competenţe ale secolului XXI”, a precizat Cenţa Răvaş. Aceasta şi-a propus să promoveze metodele inovative şi atractive ale învăţării digitale şi s-a gândit chiar la implementarea unui proiect-pilot de utilizare didactică a aplicaţiilor în şcoală.
 
Elevii, provocaţi la o „vânătoare de comori”
 

Profesoarele Colegiului „Edmond Nicolau” participante la cursul din Spania


Profesoara Doina Boboc la curs

Fotografie de grup la finalul cursului

Săptămâna petrecută în Spania a fost una plină şi pentru profesoara de limba engleză Doina Boboc care deja a început să aplice la clasă noile metode însuşite la cursuri. „Am fost iniţiaţi în folosirea Google drive şi a diverselor aplicaţii pentru crearea de chestionare, mindmaps, cărţi electronice, filme, exerciţii şi alte materiale didactice care pot fi împărtăşite online elevilor sau pot fi create împreună cu elevii. Întoarsă din Spania, deja am început să implementez noile metode de lucru cu elevii şi am demarat, împreună cu o parte din elevii mei, scrierea unei cărţi electronice care să cuprindă, pe lângă material scris, şi material audio şi video”, a precizat Doina Boboc.  Aceasta şi-a propus ca în „Săptămâna altfel” să organizeze, împreună cu cele două colege ale sale, o „vânătoare de comori” în care elevii să folosească  tabletele şi diverse aplicaţii pentru a efectua diferite sarcini. La activitate vor fi invitaţi alţi profesori din colegiu pentru a efectua diseminarea tehnicilor învăţate la cursul din Spania. Profesoara de limba engleză şi-a mai propus ca în perioada următoare să realizeze şi câteva materiale video pentru a implementa o altă tehnică modernă numită „flipped classrom” („clasa întoarsă”). Aceasta presupune ca predarea efectivă să se facă online, prin diverse filme realizate de profesor şi încărcate pe internet. „Elevii primesc linkul şi beneficiază de acasă de predarea unei noi noţiuni din programă, urmând ca exerciţiile care în mod tradiţional se constituiau în „tema pentru acasă” să se rezolve în clasă, în echipe sau individual, elevii fiind în permanenţă asistaţi de profesor. Astfel se câştigă timp, iar feedback-ul este imediat, acest tip de predare-învăţare-evaluare fiind mult mai eficient”, explică profesoara Doina Boboc.

Şi matematica intră în cap online

După cursul din Spania, profesoara de fizică Mădălina Alexandru a început să folosească la clasă jocurile şi exerciţiile online, personalizate, pentru a evita copiatul. „Deşi există persoane care cred că predarea cu ajutorul internetului poate fi eficientă mai ales la specialităţile umaniste, aplicaţiile online se pot folosi cu succes şi la materiile care fac parte din aria curriculară „Matematică şi Ştiinţe”. La cursul din Spania am fost impresionată în mod deosebit de principiul numit „gamification”, adică folosirea jocului şi regulilor specifice unui joc în contexte non-game”, a declarat profesoara. Aceasta a început să introducă prin joc noţiuni teoretice de fizică, pentru a face predarea mai atractivă şi mai interesantă, dar şi pentru a obţine un feedback mai bun din partea elevilor. De asemenea, tot prin intermediul unor jocuri educaţionale se pot rezolva probleme şi se poate efectua o evaluare rapidă şi corectă, punându-se accent şi pe ideea de competiţie între elevii din clasă.

Se poate şi la noi?

Cadrele participante la cursul din Spania  consideră că noul tip de pedagogie poate fi implementată cu succes şi în şcolile vrâncene, mai ales că un nou principiu modern şi eficient în Europa este cel numit „Bring Your Own Device”  ce constă în folosirea  de către elevi a dispozitivelor proprii (tablete, Ipad-uri, telefoane mobile şi laptop-uri), ceea ce ar reduce cheltuielile şcolii. Singurul obstacol este deocamdată lipsa unei reţele de internet wireless în colegiu, astfel încât fiecare sală de curs să beneficieze de acesta. Se speră ca accesul la internet al fiecărui elev să devină o realitate în curând, cu atât mai mult cu cât utilizarea tehnologiei în procesul de predare a devenit o necesitate. (Mihalea VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.