Matematica, grea şi la simulare
Liceenii din anii terminali au susţinut ieri a doua probă din cadrul simulării examenului de bacalaureat: la matematică sau istorie, în funcţie de profil. Prezenţa a fost una mai slabă decât la proba de luni când s-a simulat proba scrisă la limba şi literature română. Astfel, potrivit unei situaţii a Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, prezenţa a fost ieri sub 90%. La clasa a XI-a, din cei 2.432 de elevi înscrişi, au fost prezenţi 2.171, fiind absenţi 261, rezultând un procent de 89,27%. La clasa a XII-a, din cei 2.692 elevi înscrişi, au fost prezenţi 2.405, fiind absenţi 287 elevi, rezultând o prezenţă de 89,34%. Matematica a fost ultima probă pe care elevii de clasa a XI-a au susţinut-o în cadrul simulării pentru bacalaureat 2015. La matematică elevii au primit subiecte diferenţiate în funcţie de profil: matematică-informatică, pedagogic, ştiinţele naturii şi tehnologic. Deşi au avut la dispoziţie trei ore pentru rezolvarea subiectelor, mulţi dintre elevi au ieşit înainte de expirarea timpului de lucru. Unii au declarat că subiectele au fost rezonabile şi nu au pus probleme dificile, iar alţii s-au temut de simularea de ieri, deoarece recunosc faptul nu stăpânesc foarte bine disciplina matematică. “Subiectele sunt de nivel mediu, dificultatea fiind una normală pentru această etapă a pregătirii elevilor. Ele permit elevilor conştiincioşi să obţină rezultate bune şi chiar foarte bune”, a precizat inspectorul de matematică din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, profesorul Fănel Lipan. Simularea probelor scrise se va încheia vineri, 6 martie, cu proba la alegere a profilului şi specializării, la care sunt aşteptaţi cei 2.692 de elevi vrânceni ai claselor a XII-a. Rezultatele vor fi afişate pe data de 12 martie şi nu vor fi trecute în catalog, dar vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, “în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare”. (M. VLĂDESCU)